Volgorde DIV anders dan opbouw

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 11:59:49
Quote Anchor link
Is het mogelijk om de volgorde van DIV's anders te zetten dan de volgrode waarin ze opgebouwd zijn?

Ik wil bijvoorbeeld div 3 bovenaan,dan 2, 1 en 4.
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<div id="container">
   <div class="1">
      tekst
   </div>
   <div class="2">
      tekst
   </div>
   <div class="3">
      tekst
   </div>
   <div class="4">
      tekst
   </div>
</div>
Gewijzigd op 11/12/2013 12:00:50 door Sander Z
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:22:36
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2013 12:04:05
Quote Anchor link
Bedoel je gewone positionering?

Ja dat kan

Of bedoel je divs die over elkaar heen gezet zijn?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:04:33
Quote Anchor link
Kun je iets duidelijker zijn? Het kan namelijk, op tientallen manieren. Bijvoorbeeld met PHP, of gewoon een vaste positie geven, of met javascript etc...
 
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:18:27
Quote Anchor link
Zoals in mijn code te zien is het 1 container div waarin weer andere DIV's staan. 1,2,3 en 4
Qua HTML code staan deze dus letterlijk ook in die volgorde geschreven.
Maar nu wil ik met behulp van CSS deze volgorde aanpassen, dus niet de HTML code aanpassen.

Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.

Hoop het zo duidelijker gemaakt te hebben
Gewijzigd op 11/12/2013 12:20:31 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2013 12:27:19
Quote Anchor link
kun je nog duidelijker zijn? moeten de divs naast elkaar staan of onder elkaar? hebben ze vaste breedten/hoogten? heb je een link naar je situatie?
 
Sander Z

Sander Z

11/12/2013 12:57:53
Quote Anchor link
Staat er ook al te lezen ;)

Sander Z op 11/12/2013 12:18:27:
Ik wil ze ook gewoon onder elkaar hebben,dus niet links of rechts van elkaar.


Sander Z op 11/12/2013 11:59:49:
En de DIV's hebben GEEN vaste hoogte.


Breedte wordt vast of 100%
 
Wouter J

Wouter J

11/12/2013 16:47:07
Quote Anchor link
Nee, dat kan niet. Je HTML moet geschreven zijn in de volgorde van je pagina, waarom zou je ook anders willen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

11/12/2013 17:01:24
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
#container {
  position: relative
}
#container > div{
  position: absolute
}


Dan kan je gelijk welke div zetten waar je wil.
bv.
{
top: 100px;
left: 100px;
}

Wouter J op 11/12/2013 16:47:07:
waarom zou je ook anders willen?

Wel ja, inderdaad. Waarom zou je dit willen?

Met float: right; gebeurt het wel dat je een div hoger in de code zet, terwijl die div fysisch niet hoger staat.
Er zullen nog wel een aantal redenen zijn.

Maar ik zou het vermijden en ik zou het afraden.
Gewijzigd op 11/12/2013 17:07:51 door Kris Peeters
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 08:39:41
Quote Anchor link
Excuses voor mijn late reactie. Maar k ik had thuis een gecrashte server welke ik eerst weer up and running wilde hebben.

De reden waarom ik dit zou willen is omdat ik div 4 bijvoorbeeld boven div 2 wil plaatsen, maar div 4 wel afhankelijk is van wat er uiteindelijk in div 2 staat.
Maw, als ik div 4 fysiek als 2e zou gaan schrijven, kan ik deze dus niet afrondencompleet vullen.

Hoe doen jullie dit? Maken jullie een class aan welke jullie vullen met data en die geven jullie uiteindelijk weer??
Gewijzigd op 16/12/2013 08:40:22 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 08:46:23
Quote Anchor link
Sorry, je bent nog steeds erg onduidelijk. Waarom moet div 4 boven 2 staan? Kun je misschien in een schets uitleggen wat je wilt bereiken?
 
Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 09:18:35
Quote Anchor link
Je genereert de code in php lijkt me? Anders zouden de divs ook niet op elkaar afgestemd kunnen zijn?

Wat je dan zou kunnen doen is door middel van If..Else aangeven of een DIV boven of onder moet worden geplaatst. Dit hoeft dus niet in de html/css code worden gedaan(altans: dit doet php dan).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

/* Hier komen de divs uiteindelijk in te staan */
$output;

/* Het lijkt me dat je op een of andere manier een loop hebt in je code */
while(..){

  /* En hier komt het belangrijke deel */
  if($row['position']=='top'){

    /* We plaatsen een div VOORAAN de output */
    $output = "<div class='box'></div>" . $output;
  }
else{

    /* We plaatsen een div ACHTERAAN de output (daar zorgt de punt voor) */
    $output .= "<div class='box'></div>";
  }

}


?>


Als dit niet is wat je bedoeld vraag ik me net als anderen hier af wat je nou daadwerkelijk wilt bereiken.
Gewijzigd op 16/12/2013 09:34:25 door phpnuke r
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 10:02:19
Quote Anchor link
Ok ga ik proberen:
Het is inderdaad PHP wat ik gebruik.

Laten we zeggen ik heb het volgende fysiek als output gekregen vanuit PHP naar HTML:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div id="content">
   Hier staat de content van de pagina
</div>

<div id="title">
   <h2>Titel van de pagina</h2>
</div>


Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Mijn vraag is, is bovenstaande mogelijk? Of is er een manier hoe ik eerst alles ophaal (div id content) en verwerk/klaarzet en daarna pas in de juiste volgorde output?
Gewijzigd op 16/12/2013 10:03:15 door Sander Z
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2013 10:09:52
Quote Anchor link
Kun je vertellen wat je bedoelt met fysieke output? Bedoel je dan gewoon html?
 
Sander Z

Sander Z

16/12/2013 11:41:16
Quote Anchor link
Ja met fysieke html output bedoel ik als je bv via je browser de bron bekijkt.
 
Phpnuke r

phpnuke r

16/12/2013 11:50:36
Quote Anchor link
Quote:
Bij het opbouwen van de "div id content" haal ik data op uit een Database. Maar gebaseerd op wat hier gebeurt/opgehaald/weergegeven wordt wil ik de titel van de pagina aanpassen.
Zou ik de "div id titel" al opgebouwd hebben, dan kan ik deze niet meer aanpassen. Vandaar dat ik deze pas op wil bouwen nadat ik "div id content" heb gemaakt. Maar uiteraard wil ik de "div id titel" wel geplaatst hebben boven de "div id content".

Dit is gewoon een kwestie van een goed opgebouwde PHP code. Waarom zou je echo al gebruiken als je inderdaad nog niet weet of er iets boven zou moeten komen te staan? Maak dus gebruik van de code die ik je in mijn vorige post heb gegeven. Sla alle outputs op in variables en mocht er nog iets 'gewijzigd' zijn dan kan je op het laatste moment vooralsnog de outputs verwisselen.

Dus concentreer jezelf op de PHP code en NIET op de html output zoals je nu doet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.