Voor het eerst !

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

14/07/2010 22:18:24
Quote Anchor link
Ik ga voor het eerst een website vanaf de grond opzetten, dit wil ik doen met behulp van Kompozer ...

Wat ik graag wil weten ik sla een pagina op Index maar mij hosting ( waar ik nog niet bij zit zegt het volgende) U moet index.html neer zetten maar ik dacht doet hij dit niet automatisch ?

Ik wil meerdere paginas aanmaken maar moet ik deze in een specifieke map zetten ?

En ik zou graag willen dat de background (achtergrond) meerekt op verschilende beeld resoluties ...

Heb al wat aardig gegoogled ... maar niets serius tegen gekomen.

Kunnen jullie mij op weg helpen ?

Perry.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:37:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2010 22:26:40
Quote Anchor link
Als je een echte site vanaf de grond af aan wilt opzetten moet je zeker geen Kompozer, Frontpage of Dreamweaver gebruiken. Daar leer je echt niks van.

Het beste is gewoon om HTML te leren bij www.w3schools.com, en daarna eens wat te gaan lezen over xHTML. Dan is het zeker handig om je eens in CSS te gaan verdiepen waarin je de opmaak regelt.

Zo leer je precies hoe de codes van een site net als lego blokken in elkaar steken.

Verder als je site op internet moet komen, moet je deze met een uploadprogramma (bijvoorbeeld WS_FTP) naar de webhosting-server uploaden. Die inlog-gegevens krijg je altijd als je een webruimte afneemt bij iemand.

Een background script wat meegaal met de resuluties is wel handig soms, maar dat kan je beter als toetje bewaren totdat je HTML en CSS redelijk onder de knie hebt.

Heel veel plezier met het opbouwen van een site. EN als je vragen hebt horen wij het graag.
Gewijzigd op 14/07/2010 22:30:43 door - Ariën -
 

14/07/2010 22:32:06
Quote Anchor link
@ Aar anoniem

Oke maar dus wat ik volgens jou moet doen is eerst html leren bewerken daarna XHTML daarna verdiepen in css ..

En met hoe of wat ga ik deze bij de server van mij hosting uploaden ? ( met een programma ? )
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2010 22:39:04
Quote Anchor link
Jup, zie mijn post hier boven. WS_FTP is een mooi programma hiervoor.
Gewijzigd op 14/07/2010 22:39:36 door - Ariën -
 
Ruben Portier

Ruben Portier

14/07/2010 22:39:43
Quote Anchor link
Ik kan je wel snel even zeggen (ik ga nu slapen namelijk :) ) dat xHTML maar weinig verschilt van html hoor. Ik heb nooit xHTML geleerd. Het is gewoon bijna hetzelfde. Zo heb je wat verschillen als: <br> en in xHTML is het <br />.
Ook dacht ik dat bijvoorbeeld <strong> in xHTML de vervanger is van <b> (<b> kan je ook nog gebruiken).

Maar je kan idd wel eens even opzoeken wat de verschillen zijn. Je kan ook gewoon meteen xHTML gaan leren, ik zie niet in waarom eerst een oude html als je al meteen de nieuwste kan leren. Het kan wel handig zijn omdat html wel de volledige basis is en niet zo moeilijk eenmaal je het snapt.
 

14/07/2010 22:40:47
Quote Anchor link
ja maar ik kan het nu wel leren dat is logich maar waar laat ik mij codes ?? met welke programma ofzoiets ?? :P
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2010 22:43:03
Quote Anchor link
Daar kan je prima een uitgebreide teksteditor voor gebruiken.

Ikzelf werk veel met Notepad++ (niet te verwarren met Notepad). Google d'r eens op en download het. Zeker een aanrader gezien de tabbladen.
 
Sander de Vos

Sander de Vos

14/07/2010 22:43:55
 
Victor Php

Victor Php

14/07/2010 22:53:17
Quote Anchor link
Idd vind ik dat notepad++ een heel goed programma is.
Zelf heb ik een eigen server xampp, alleen van iemand hoorde ik dat wamp beter is.

En ik geef je nog een tip:
Hier veel vragen, want afleren is moeilijker dan aanleren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2010 23:12:29
Quote Anchor link
XAMPP / WAMPP is leuk om je site op uit te testen alvorens je het uploadt. Maar als je met HTML en CSS bezig gaat heb je dat niet echt nodig, je kan ook je .html pagina's direct openen vanuit de Windows Verkenner.

Als je PHP (programmeertaal voor gastenboeken, forums en andere interactieve dingen) gaat gebruiken, is XAMPP/WAMP wel tof. Maar beperk je eerst maar even tot xHTML en CSS, en loop zeker niet te hard van stapel.
 
Task b

task b

15/07/2010 09:49:27
Quote Anchor link
ik gebruik als php editor de gratis versie van netbeans IDE. Die geeft handig syntaxfouten en dergelijke aan (weet niet of notepad++ dat ook doet, heb dat nog nooit gebruikt ):P.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/07/2010 10:36:13
Quote Anchor link
Als je HTML goed wilt leren, zou HTML kit een leuke uitkomst zijn.
Het is drag 'n drop verder. Maar dan vanuit de code-view.
Dus daarvan kan je een hoop leren.
 
Crude Oil

Crude Oil

15/07/2010 11:03:33
Quote Anchor link
Ik heb zelf gewoon (x)html geleerd en ben vervoglens met frontpage aan de slag gegaan. Ik gebruik de tabladen "ontwerpen" en "splitsen" nooit. Ik verwijder de code die er stndaard staat bij code en maak mijn eigen code (met doctype, charset e.d.) en dan lukt het wel. Hoewel ik zelf frontpage gebruik raad ik het niemand echt aan.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

15/07/2010 12:45:12
Quote Anchor link
Nusphere PhpEd. Beste editor ooit. Open een nieuw bestand, sla hem op als naam.html *zorg ervoor dat je bekende bestandsextenties niet op verbergen hebt staan*
Verder raad ik html 4 voor dummies aan, goed boek. Daarna eens kijken naar xhtml. En je hebt geen hosting nodig, html files kan je gewoon openen op je pc.
 
Crude Oil

Crude Oil

15/07/2010 13:14:48
Quote Anchor link
html4 voor dummies raad ik juist niet aan. De boeken van "Voor dummies" bevatten erg veel fouten en zijn over het algemeen verouderd. Daarnaast staan er ook dingen in die helemaal niet kloppen.
 
Niek s

niek s

15/07/2010 14:51:04
Quote Anchor link
Ik zou dit topic graag willen nomineren voor de jaarlijkse "Meest Duidelijke Topic Titel"-Awards.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

15/07/2010 15:51:17
Quote Anchor link
@Olie, ik heb het boek zelf doorgelezen, voor ik hem aan iemand gaf. Het boek is redelijk goed. Zeker als je net begint, is het erg duidelijk.
 
Erik Rijk

Erik Rijk

15/07/2010 16:01:14
Quote Anchor link
Wesley Overdijk op 15/07/2010 15:51:17:
@Olie, ik heb het boek zelf doorgelezen, voor ik hem aan iemand gaf. Het boek is redelijk goed. Zeker als je net begint, is het erg duidelijk.


Het zal geen slecht boek zijn. Maar php5 is toch wel de standaard geworden ondertussen.
 
Crude Oil

Crude Oil

15/07/2010 17:43:11
Quote Anchor link
Ik heb het boek zelf niet, maar enkele andere boeken van Voor dummies. Php (5) en mysql (4) voor Dummies staat bol van de fouten.
 

16/07/2010 09:49:07
Quote Anchor link
Oke buiten dat boek, ik ga eerst notepad++ downloaden daarna ga ik gewoon naar w3schools en dan het xhtlm leren. En hier na kan ik beginnen met desing wat het doel er van is en wat mensen er mee moeten kunnen ...

Heel erg bedankt zeer gedetaileerde uitleg van Aar Anoniem bedankt !

Nog even een vraagje kan ik met Notepad ++ kan ik ook zien wat voor een site ik heb gemaakt ? zeg maar een preview ?
Gewijzigd op 16/07/2010 09:49:57 door
 
Erik Rijk

Erik Rijk

16/07/2010 10:24:30
Quote Anchor link
Je gaat beginnen met simpel html toch?
Dit bestand wordt geopend door de browser, dus kan je gewoon zien wat je maakt.

Als je je straks bezig gaat houden met php, dan zal je een locale webserver moeten hebben. ( wamp o.i.d. )
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.