Voorstellen en richting gevraagd voor een interactieve crossplatform web app,

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joeri de Man

Joeri de Man

12/06/2011 22:53:41
Quote Anchor link
Hoi,

Mijn naam is Joeri, geïnteresseerd in vanalles en op dit moment in webapps.

Ik ben op dit moment bezig om reallife/online spel te maken. Een spel met spelers en leiders en persoonlijke missies. Waarbij ik eigenlijk er vanuit ga dat mensen met smartphones of tablet deelnemen, en dus ook verbinding hebben met het internet en eventueel een aangelegd wifi netwerk.

In het spel heb je persoonlijke missies waarbij je punten (0 tot 100) kunt krijgen als je de opdracht uitvoert. En je hebt een soort gezamelijke taak of taken die uitgevoerd moet(en) worden. Deze gezamelijke taken kan je oproepen etc. Teamleiders/spelleiders moet overzicht kunnen houden over de spelers/teamgenoten. Als hij ziet dat iedereen van het team zijn persoonlijke missie met minimaal 60 punten behaald heeft kan hij zijn teamleden aansturen. Bijvoorbeeld een aantal teamleden selecteren en ze een andere opdracht toekennen.

Het lijkt bijna een kruising tussen levend stratego en age of empires.

Nu vermoed ik dat ik hier een aantal dingen voor nodig heb.
* server
* Database
* php
* CSS
* html
* AJAX
* tablets/smartphones
* beveiliging

Ik heb al aardig wat geëxperimenteerd met CSS en html, een plattegrond opzetten lukt me wel. Positionering binnen het scherm gaat goed. Maar ik weet niet hoe ik het interactief kan maken.

Ik heb geprobeerd om al wat voorwerk te doen. Bijvoorbeeld selectiekaders die boven de foto's en namen van leden zijn gepositioneerd met een lagere z-index. Als ik dan een lid selecteer hoeft dat kader alleen maar een andere z-index te hebben. Maar ik weet niet of dit wel zo ideaal is.

En er is wel meer wat geplaatst kan worden, zoals een rood kruis over de persoon als die niet meer meedoet, of een puntenaantal dat semi-transparant boven de foto staat.

Wel een naam er onder of niet, wel een foto of niet, etc.

Het formaat van je scherm instellen en daar de dimensies van het programma op aanpassen.

Leden kunnen selecteren en iets toekennen.

Knoppen maken en daar een functie aan toevoegen

1 Lid kunnen selecteren en een overlay krijgen met meer informatie over het lid.

Dit zijn allemaal dingetjes die in me opkomen, maar ik weet serieus niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gelezen dat jquery(mobile) zou kunnen helpen, maar de voorbeelden die ik daarvan gezien hebben lijken niet te voldoen. Ik zou graag willen weten waar ik moet beginnen met leren, zodat ik niet het verkeerde pad op ga en oneindig veel tijd verlies.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:10:55
 
Joeri de Man

Joeri de Man

16/06/2011 11:45:16
Quote Anchor link
Een kikje, met als extra vraag of ik misschien mijn vraag anders moet stellen of ergens anders moet zijn.
 
The Force

The Force

16/06/2011 13:28:02
Quote Anchor link
Begin met het leren van PHP! Met jQuery (en evt. jQuery UI) kan je echt alles wat je zou moeten wat betreft het dynamisch maken van je pagina.

Edit: en nog een tip :). Als ik het zo lees lijkt het alsof je met nauwelijks kennis aan een gigantisch project begonnen ben. Ik kan je garanderen dat het een gebed zonder einde gaat worden als je dat in één keer wil realiseren. Deel je project op in hapbare brokjes. Kijk eerst wat de absolute basis is en maak dat eerst werkend. Je kan het dan vervolgens steeds verder uitbreiden.
Gewijzigd op 16/06/2011 13:31:02 door The Force
 
Joeri de Man

Joeri de Man

16/06/2011 13:30:48
Quote Anchor link
Oke dankje,

Zijn er nog functies van PHP waarvan je zegt daar moet je naartoe werken?

Ik heb trouwens wel een beetje ervaring. Ik programmeer in basic voor microcontrollers, en ik heb de nodige voorbereiding gedaan om alle functies van het programma op papier te zetten. Ben bezig om de database te ontwerpen.

Maar nog nooit heb ik iets interactiefs uitgewerkt. Dus het programmeren voor het web is inderdaad nieuw. Voor Picbasic, heb ik een naslagwerk met alle functies en een voorbeeld. Is dat er voor PHP ook? Ik kan mij niet voorstellen dat ik alles nodig heb.

Edit2:

oke de functieomschrijvingen heb ik al
De statische layout is al gemaakt.
De database (en dus alle benodigde gegevens) is in ontwikkeling.
Gewijzigd op 16/06/2011 14:23:17 door Joeri de Man
 
John Cena

John Cena

16/06/2011 14:22:38
Quote Anchor link
php.net is een goeie in dat geval.
 
The Force

The Force

16/06/2011 14:30:53
Quote Anchor link
Goed bezig!

Joeri de Man op 16/06/2011 13:30:48:
Zijn er nog functies van PHP waarvan je zegt daar moet je naartoe werken?

Niet specifiek nee. Doe een cursus PHP en loop een aantal tutorials door zodat je de basis onder de knie hebt. Doe een tutorial over PHP in combinatie met MySQL databases. En er zijn ook zat tutorials te vinden over het maken van een veilige applicatie. Zorg dat je weet wat SQL injection en XSS is en hoe je dat tegen kan gaan. Hoofdregel: vertrouw nooit user input (lees: alles wat de gebruiker zou kunnen aanpassen).

Joeri de Man op 16/06/2011 13:30:48:
De database (en dus alle benodigde gegevens) is in ontwikkeling.


Heel goed. De database is het fundament voor je applicatie. Als je database ontwerp af is, laat deze dan hier eens controleren, dat kan een hoop ellende voorkomen.
 
Joeri de Man

Joeri de Man

16/06/2011 14:42:54
Quote Anchor link
Oke top gasten! Ik kan wel weer verder denk ik :) Die akelige database dus haha.

Trouwens over de PHP cursus gesproken. Is er een boek wat aangeraden wordt. Bij voorkeur een eenvoudig te begrijpen boek.

En het linkje boeken heb ik al gevonden uiteraard :)
Gewijzigd op 16/06/2011 14:48:46 door Joeri de Man
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.