Vorige en volgende van een artikel!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Mulder

Kees Mulder

20/07/2017 20:17:51
Quote Anchor link
Hoe kan ik een volgende en vorige krijgen als ik een artikel aan het bekijken ben?

Ik bekijk in de categorie fruit appels. Maar wil dan de vooruit of achteruit kunnen.

120 Grany Smith - Appels
123 JonaGold - Appels
124 Piere - Peren
127 Belle - Appels

Nu bekijk ik appel 123 de jonagold maar wil dan op de website kunnen kiezen voor vorige (120) en volgende (127)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$sql
= "SELECT id, productnaam, genre_id FROM producten WHERE genre_id = '2'";
$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
    // output data of each row
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        echo "id: " . $row["id"]. " - Naam: " . $row["productnaam"]. "<br>";
    }
}
else {
    echo "0 results";
}

?>
Gewijzigd op 20/07/2017 20:20:57 door Kees Mulder
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:53:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/07/2017 20:37:13
Quote Anchor link
Heb je al eens gezocht op PHP pagination?

Het is een kwestie van URL parameters uitlezen, query limiteren en berekenen hoeveel pagina's er moeten zijn met een simpele deling.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

21/07/2017 09:27:10
Quote Anchor link
Hallo Kees,

Je kan dit op twee manieren realiseren. Of je maakt een url op de pagina met het volgende id aan en dmv een $_GET[''] haal je dit weer op en verwerk je dit in je query. Je moet nog wel eerst je id escapen maar dat heb ik even weggelaten.
bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "SELECT id, productnaam, genre_id FROM producten WHERE genre_id = '" . $_GET['id'] . "'";
?>


Of je maakt een query met een startpoint en laat zo de aantal item's per pagina zien. Zo werk php pagination zoals -Ariën- zegt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "SELECT id, productnaam, genre_id FROM producten LIMIT {$startpoint},{$per_page}";
?>

Een makkelijk uitleg vind ik deze pagina: http://codingcyber.com/simple-pagination-script-php-mysql-5882/
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/07/2017 10:31:39
Quote Anchor link
Daarnaast loont het misschien de moeite om expliciet een aparte tabelkolom voor volgorde te maken en daar op te sorteren, want de volgorde van invoeren in de database is (zelden?) niet altijd de volgorde waarin je zaken wilt weergeven en dit geeft je in ieder geval de mogelijkheid/flexibiliteit om de volgorde te veranderen zonder enge dingen te doen met identificerende attributen (id's).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.