Vraag - Normaliseren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Yanick  vB

Yanick vB

17/03/2012 15:59:04
Quote Anchor link
Hallo,

Ik moet voor een project een database normaliseren wat ik voor de eerste keer doe. Ik loop alleen vast denk ik en denk dat het in het echt als ik het in Acces moet maken niet gaat werken. Ik ben wel tot de 3de normaalvorm gekomen maar weet niet zeker of het goed is.

1NV
Quote:
1NV
ORDERS

Boer ID
Naam
Adres
E-mail
Bank naam
Bankrekening nr

1NV
GELEVERD

Boer ID
Code

Datum
Personeel ID
Tempratuur
Vet gehalte
Aantal liter
Prijs per liter
Monster code


2NV
Quote:
2NV
ORDERS

Boer ID
Naam
Adres
E-mail
Bank naam
Bankrekening nr

2NV
GELEVERD

Boer ID
Code


2NV
MELK

Code
Datum
Personeel ID
Tempratuur
Vet gehalte
Aantal liter
Prijs per liter
Monster code


3NV
Quote:
3NV
ORDERS

Boer ID
Naam
Adres
E-mail
Bank naam
Bankrekening nr

3NV
GELEVERD

Boer ID
Code
Monster


3NV
MELK

Code
Datum
Personeel ID
Aantal liter
Prijs per liter

3NV
MONSTER

Monster Code
Tempratuur
Vet gehalte

3NV
PERSONEEL

Personeel ID
Naam
Adres
E-mail
Functie


Ik wil het mogelijk maken dat het volgende blaadje uit de printer komt maar ik denk dat het niet mogelijk is met mijn tabellen.

Afbeelding

Er moest een aparte tabel komen voor het monster die gegevens zoals de temperatuur en vetgehalte bevat. Ook moet er een aparte tabel komen voor de boeren en het personeel die gegevens zoals Naam, Adres etc bevat.

Ik hoop hier dat iemand mij kan helpen.
Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Yanick
Gewijzigd op 17/03/2012 16:14:21 door Yanick vB
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:57:08
 
Reshad F

Reshad F

17/03/2012 16:20:55
Quote Anchor link
om zoiets te realiseren kan je heel makkelijk deze tut volgen.

link
 
Yanick  vB

Yanick vB

17/03/2012 16:21:58
Quote Anchor link
Ik had deze inderdaad gevolgd, maar het is denk ik helaas niet helemaal gelukt.
Gewijzigd op 17/03/2012 16:22:32 door Yanick vB
 
Reshad F

Reshad F

17/03/2012 16:29:00
Quote Anchor link
ik heb even een snelle blik geworpen en het ziet er redelijk goed uit, alleen weet ik niet zeker of je ook personeel ID moet bijvoegen bij table: geleverd. moet je niet kunnen ziet daar wie het afgeleverd heeft?

overigens als je het er niet bij zet zou het ook gewoon moeten werken maar dan zou je query ietsjes anders zijn.

maar ik denk dat het nu al wel goed is.
 
Yanick  vB

Yanick vB

17/03/2012 16:36:53
Quote Anchor link
Ik dacht dat het er niet bij hoefde omdat personeel ID weer staat in de tabel Melk.

en dan had ik nog een andere vraag wat ik ook niet zeker (eigenlijk helemaal niet zeker) weet of het goed is. Namelijk de ERD (entity-relationship diagram). Dit is er bij mij uitgekomen:

Afbeelding
Gewijzigd op 17/03/2012 16:44:09 door Yanick vB
 
Reshad F

Reshad F

17/03/2012 17:04:30
Quote Anchor link
sorry ik keek verkeerd de personeelID is inderdaad goed.

wel moet je personeelID in melk koppelen aan personeelID in Personeel
 
Yanick  vB

Yanick vB

17/03/2012 17:40:32
Quote Anchor link
Oke zal ik doen!


Toevoeging op 17/03/2012 20:47:54:

Weet iemand of de ERD die ik heb getekend ook goed is?

Graag hoor ik van jullie.

Yanick
Gewijzigd op 17/03/2012 20:47:28 door Yanick vB
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.