Vraag over bestanden uploaden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Snoopaloopaa 919191

Snoopaloopaa 919191

04/06/2010 12:24:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website voor een kroeg. Nu wil ik op deze website graag "de aanstaande zaterdag" flyer laten zien. Nu heb ik het zo gemaakt dat er tekst staat bijvoorbeeld: Aanstaande zaterdag flugel party flugel = 1 euro.

Nu wil ik graag dat als er op deze tekst geklikt wordt, er een lightbox met de juiste flyer tevoorschijn komt.
Met de lightbox en alles lukt het wel. Maar nu wil ik dat de lightbox een afbeelding uit een map op mijn directory haalt. Alleen het probleem is, dat wanneer ik met mijn upload script mijn 2e afbeelding zou uploaden, er dus 2 afbeeldingen in de map staan.
Dus mijn vraag luidt: Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik een nieuwe afbeelding upload, dat mijn oude afbeelding dat verwijderd word uit de map?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:35:38
 
Peter Dorn

Peter Dorn

04/06/2010 12:33:46
Quote Anchor link
Probeer eens te kijken naar de volgende PHP functies:
opendir
readdir
is_file
unlink

Waarschijnlijk kan je hier mee uit de voeten. Zo niet dan ben je er sowieso wel even zoet mee en ben je weer een stuk wijzer! :D
 
Snoopaloopaa 919191

Snoopaloopaa 919191

04/06/2010 12:36:29
Quote Anchor link
Dankjewel!
Ik ga er direct even naar kijken :)
 
- Mark -

- Mark -

04/06/2010 12:45:42
Quote Anchor link
Als ik het goed lees kun je de afbeelding net zogoed overschrijven door hem dezelfde naam te geven. hoef je hem ook niet te verwijderen. Geef hem een standaard naam " flyer_aanstaande_zaterdag " of zoiets en je bent klaar.
Gewijzigd op 04/06/2010 12:46:03 door - Mark -
 
Snoopaloopaa 919191

Snoopaloopaa 919191

04/06/2010 12:48:02
Quote Anchor link
Daar heb je inderdaad gelijk in!
Maar geeft php dan niet een foutmelding van:
Weet u zeker dat u dit bestand wil overschrijven oid.?
Sorry ben niet zo goed met php (A)
 
- Mark -

- Mark -

04/06/2010 12:49:47
Quote Anchor link
Alleen als jij die foutmelding er zelf in bouwt. php waarschuwt daar niet uit zichzelf voor.
 
- SanThe -

- SanThe -

04/06/2010 12:56:53
Quote Anchor link
Roland Kedde op 04/06/2010 12:24:36:
Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik een nieuwe afbeelding upload, dat mijn oude afbeelding dat verwijderd word uit de map?


Als er altijd maar één afbeelding mag staan geef je de afbeelding toch altijd dezelfde naam dan wordt ie steeds overschreven.

Oeps, beetje laat met mijn reactie.
Gewijzigd op 04/06/2010 12:57:53 door - SanThe -
 

04/06/2010 14:16:01
Quote Anchor link
Roland Kedde op 04/06/2010 12:48:02:
Daar heb je inderdaad gelijk in!
Maar geeft php dan niet een foutmelding van:
Weet u zeker dat u dit bestand wil overschrijven oid.?
Sorry ben niet zo goed met php (A)


Php is geen programma, php is een scripttaal. Als jij iets maakt in php wat een bestand moet aanmaken wat al bestaat, dan zal dat in principe geen ene bal uitmaken voor de php parser.
Je krijgt alleen waarschuwingen / foutmeldingen als je iets doet wat niet mogelijk is (een bestand overschrijven wel). Bijvoorbeeld, als je data uit een variabele haalt die (nog) niet bestaat, dan krijg je een waarschuwing. En dan is php nog zo lief (eigenlijk heel slecht) dat hij dan gewoon het script verder laat gaan. Zelfde is zo met als je de key's van een array niet als string of integer opgeeft, maar als constants (constant), dus bijvoorbeeld $_GET[blaat]. Als de constante blaat niet bestaat, dan néémt php aan dat je de string 'blaat' bedoelde, dus eigenlijk $_GET['blaat'], het script wordt dan dus wel uitgevoerd, terwijl er wat mis is. Php probeert het wel op te lossen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.