Vreemd verschil in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John de Winkel

John de Winkel

29/03/2008 22:57:00
Quote Anchor link
Een vriend van mij heeft een MySQL database gemaakt die perfect werkt zolang hij op zijn server staat.
Hij heeft er een dump van gemaakt en wanneer ik die 'inlees' in een eigen database met dezelfde naam en dezelfde opbouw, maakt hij eenvoudig enkele koppelingen niet.
Alles lijkt hetzelde, heb het al wel twintig keer allemaal gecontroleerd maar toch reageert de database anders.

Iemand enig idee wat ik vergeet?
Ik ben er nu zo'n 3 maanden mee bezig en wordt een beetje moedeloos.

Als ik meer info moet geven doe ik dat natuurlijk graag.

John
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:29:52
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

29/03/2008 23:18:00
Quote Anchor link
waar krijg je de fouten precies? Bij het inlezen, dat hij geen connectie maakt met enkele pagina's of geen een?
 
Frank -

Frank -

29/03/2008 23:48:00
Quote Anchor link
Tja, MySQL... Men noemt het een database omdat het een grote verzameling bugs en andere ellende is, "database" als in "DBMS", daar heeft men MySQL nog niet op weten te betrappen.

Ik sta dus niet gek te kijken van vreemd gedrag, waarschijnlijk staat het ook keurig in de handleiding beschreven.

Maar wat bedoel jij met 'reageert anders' ? Zijn er queries die op de ene server een ander resultaat geven dan op de andere server? Dan kan het liggen aan verschillende versies, maar ook aan verschillende configuraties. Standaard keurt MySQL van alles goed, ook al is het fout of zelfs onmogelijk. Maar er zijn ook zaken die in versie 4.0 fout gaan, 4.1 goed gaan en in 5.0 weer fout gaan. Dan zul je wel moeten weten welke versie je gebruikt en hoe e.e.a. is geconfigureerd.

Kortom, ga eerst maar eens uitzoeken welke versies je gebruikt, welke "mode" er wordt gebruikt en welke queries rare resultaten opleveren.

En sorry dat ik het zeg, wanneer je kiest voor MySQL, mag je niet klagen wanneer de dingen fout gaan. Dat had je van te voren kunnen weten, dat staat allemaal keurig beschreven in de handleiding. Hard maar waar.

Overzichtje van de ellende (niet compleet overigens, er zijn nog meer problemen)
 
Martijn B

Martijn B

30/03/2008 11:06:00
Quote Anchor link
Kun je ook een backup laten maken met structuur en data.

Verwijder nu je eigen database en maak deze daarna weer aan).
Je hebt dan een lege database zonder tabellen.

Zet dan de backup (structuur + data) erin.
Dit zou moeten werken.

Werkt dit ook niet probeer dan eens hetzelfde database beheer programma te gebruiken. Sqlyog, is bijvoorbeeld een goed programma. Hiervan bestaat een community versie, dus ook nog eens geheel gratis.

Meer info: http://www.webyog.com/en/downloads.php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.