Vriendelijke URL's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Junior Java Developer / DevOps / Cloud / Financi&e

Functieomschrijving Wil jij graag aan de slag als Java Developer? Heb jij affiniteit met de financiële branche? Wil jij systemen ontwikkelen die een grote impact hebben en binnen de gehele organisatie gebruikt worden? Solliciteer dan nu! Als Developer ben je primair verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en testen van software in al zijn facetten: Het designen en developen/ontwikkelen in Java van nieuwe software en nieuwe features op bestaande functionaliteiten; Het reviewen en overzien van de geschreven code; Het continu verbeteren van de richtlijnen en standaarden voor het geleverde werk binnen het team; Het bijdragen aan het verder automatiseren van de

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Senior Front-end Developer bij Capgemini Bij Capgemini bouwen we niet zomaar webapplicaties en mobiele apps waar onze opdrachtgevers en hun klanten mee overweg kunnen. Nee, we ontwikkelen applicaties voor miljoenen gebruikers en dan ook nog apps waar men écht gelukkig van wordt. Van de medewerkers in de organisatie zelf tot aan de eindgebruikers. En als Senior Front-end Developer ben jij hierbij onmisbaar! De rol Van het bouwen van nieuwe functionaliteiten, het behouden, bewaken en verbeteren van de huidige infrastructuur en applicaties tot aan het ontwikkelen van nieuwe innovaties. Als Front-end Developer ben je de lead developer binnen jouw scrumteam en

Bekijk vacature »

PL/SQL Developer Nieuwbouw Internationaal

Functieomschrijving Ben jij een ervaren PL/SQL Developer, of ben jij sinds kortgeleden in de wereld van PL/SQL gestapt, en wil jij met jouw kennis van PL/SQL een bijdrage leveren aan de core systemen van deze internationale organisatie? Lees dan snel verder! Onderhouden van huidige core systeem; Vernieuwen en verbeteren van huidige core systeem; Schrijven van nieuwe modules; Meedraaien in de sprints; Op ten duur het testgedeelte oppakken. Functie-eisen Je bent in het bezit van een hbo-diploma; Minimaal twee jaar relevante werkervaring; Ervaring met PL/SQL; Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband aan de slag; Je bent communicatief sterk, ook in

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular 8 Leaseauto

Functieomschrijving Ben jij een Front-end Developer en heeft Angular geen geheimen meer voor jou? Wil jij graag werken met de nieuwste versie Angular 8? Wil jij werken in een dynamisch team bij een snelgroeiend internationaal bedrijf? Lees dan snel verder! Het ontwikkelen van nieuwe front-end applicaties of verbeteren van de bestaande middels Javascript, HTML, CSS en Angular; Het bijdragen in de migratie naar Angular 8. Het leveren van jouw bijdrage aan de vertaalslag van functionele wensen naar de technische oplossing; Het op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied; Je voelt je thuis in een internationale omgeving

Bekijk vacature »

Java Developer / Domotica / Public Cloud / Verbete

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van innovatie Java applicaties die het levensgeluk van patiënten in diverse zorginstellingen aanzienlijk verbeterd? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van nieuwe applicaties in Public Cloud; Optimaliseren en verbeteren van bestaande applicaties in Private Cloud; Meedenken over verbeterprojecten; Maken en uitvoeren van Stress Testing; Ontwikkelen en verbeteren van de Mobile app. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal 5 jaar relevante werkervaring; Ervaring in Java 8; Kennis van Linux, Public- en Private Cloudtechnieken; Je bent communicatief erg sterk en kan tegen de nodige stress. Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is al ruim

Bekijk vacature »

VB.NET / C# Winforms developer gezocht voor onderh

Voor een bedrijf in het centrum van Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET developer. Het gaat om een bedrijf dat een software platform beheerd waarop verschillende partijen aangesloten zijn voor de afhandeling van financiële administratieve processen. De organisatie bestaat uit circa 200 mensen waarvan 80 op de locatie waar deze vacature speelt. Het team zelf bestaat uit 12 mensen waaronder 7 .NET developers. Er zijn 2 seniors en 5 mediors. Binnen het bedrijf draaien twee systemen. Het kernsysteem en het legacy systeem. Het kernsysteem is grotendeels op .NET gemaakt en deels .NET Core, de frontend is een MVVM

Bekijk vacature »

Application engineer

Do you have at least 3 years of experience in engineering or computer science? Then you may be interested in the position of: Application engineer located in our EMEA headquarters in ‘s-Hertogenbosch About the position: Includes the following essential duties and responsibilities (other duties may also be assigned): Responsible for technical services and work directly with customers resolving technical issues including server systems, PC systems and computer peripherals. Identifying technical issues and resolve computer hardware & software problems. Establish and maintain lines of communication with sales team to discuss services and technical issues. Travel with sales to customer sites to

Bekijk vacature »

C#/.Net developer bij Profit4Cloud

Als Medior C# developer bij Profit4Cloud ontwikkel je de back-end en front-end oplossingen van overmorgen. We omarmen innovaties en zoeken daarvoor versterking in ons .Net-team. Je werkt samen met onze enthousiaste en eigenzinnige professionals. Gepassioneerd zijn we altijd bezig met ‘the next big thing’, of het nu gaat om het ontwikkelen van een supergave nieuwe applicatie of het up-to-date houden van onze vakkennis. Jouw spec's Een HBO of WO-diploma in Informatica, ICT of iets wat daarop lijkt C# is jouw second nature. Angular, React of NodeJS zijn jou ook niet vreemd evenals het .Net Core 2 platform Daarnaast breng je

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Role in Amsterdam

ORANGE QUARTER ARE CURRENTLY WORKING WITH ONE OF AMSTERDAM’S MOST INNOVATIVE TECH CONSULTANCIES WORKING ACROSS THE HEALTHCARE, BANKING, IOT AND MOBILE SECTORS. THEY PROVIDE INNOVATIVE SOFTWARE SOLUTIONS USING JAVA TECHNOLOGIES ACROSS THESE SECTORS AND ARE LOOKING FOR A SENIOR JAVA DEVELOPER TO JOIN THEIR TEAM AND IMPACT THESE CHALLENGING AND EXCITING PROJECTS. WHAT TO EXPECT: QUALITY IS ALWAYS FIRST WITH THIS COMPANY AND THEY DO NOT OPERATE WITHIN THE USUAL TRADE-OFFS ASSOCIATED WITH CONSULTANCY WORK. YOU’LL BE WORKING ALONGSIDE SENIOR ENGINEERS ONLY IN CROSS-FUNCTIONAL SCRUM TEAMS MADE UP OF FRONT-END, BACK-END AND QA AND DEVOPS ENGINEERS. ALONG WITH SPENDING EVERY

Bekijk vacature »

.Net custom software developer

Jouw uitdaging als .Net developer Als .Net custom software developer creëer je maatwerkoplossingen. Denk aan een mobiele applicatie voor het stroomlijnen van logistieke processen, een platform voor een uitkeringsorganisatie of de passagiersbeleving van een vliegtuigmaatschappij. Hierbij gaat het vaak om complexe omgevingen met veel gebruikers, waarbij de lat dus hoog ligt. Wat jouw werkzaamheden zoal zijn? Je werkt mee aan het gehele ontwikkelproces, van ontwerp, design en ontwikkeling tot testen en beheren van Microsoft applicaties en PoC’s. Je gaat werken met o.a. de volgende technologie: Azure, C#, .Net core, Angular, React, Vue en soms AWS. Je neemt deel aan meetings

Bekijk vacature »

Enthousiaste back-end ontwikkelaars gezocht in Ove

Functieomschrijving We zoeken vanwege de groei de ontwikkelafdeling meerdere Python/Django ontwikkelaar. Je komt te werken in een hecht klantteam van developers die dagelijks met elkaar werken aan uiteenlopende producten voor de organisatie. De team genoten gaan op een sympathieke manier met elkaar om en helpen elkaar bij het werk waar mogelijk. Er heerst hier zeker geen pakken cultuur en er is veel ruimte voor ontspanning en plezier. We zoeken zowel medioren als senioren die er van houden om aan complexe back-end code te werken. Je krijgt hier veel ruimte om zelf invulling te geven aan je werk en zo ook

Bekijk vacature »

Oracle Ontwikkelaar Consultant binnen verschillend

Functieomschrijving Door de hoeveelheid opdrachten kunnen ze hier nog zeker versterking gebruiken van een goede Oracle Ontwikkelaar die over geruime ervaring met PL/SQL beschikken. Wanneer je ook nog ervaring hebt met APEX is dat helemaal mooi meegenomen, maar zeker geen eis. Binnen deze functie word je ingezet op uitdagende complexe Oracle vraagstukken bij diverse klanten. Zoals hierboven al aangegeven loopt het type klant ver uiteen wat veel uitdaging en variëteit biedt. Met jouw technische kennis ga je jouw klanten binnen de juiste behoeften te voorzien en ben je voornamelijk bezig met PL/SQL code. Door jarenlange ervaring en complexe vraagstukken is

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:00:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik verdiep me de laatste tijd een beetje in de Vriendelijke URL's. Ik heb op een gratis webhost dit geprobeerd en dat lukte. Alleen... als ik een anchor maak met een href zoals hieronder, dan krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct linken naar een vriendelijke url zonder een url in te typen als 'http://www.mijndomein.nl/index/id1/cat2/'?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="index/id1/cat2">Klik</a>

PHP hulp

PHP hulp

27/01/2020 18:53:51

Young Roger

Young Roger

18/10/2012 13:03:24
Quote Anchor link
Dat kan je doen met mod_rewrite van Apache.

Nick van der heijden

nick van der heijden

18/10/2012 13:04:30
Quote Anchor link
Htaccess

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:08:11
Quote Anchor link
ja dat weet ik ondertussen al. ik heb het volgende:

# Do not remove this line, otherwise mod_rewrite rules will stop working
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&cat=$2

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 13:20:36
Quote Anchor link
Ik zie dit principe graag. Zie tutorial
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/

Het principe daar is: geen gezever, alles wordt teruggebracht naar 1 $_GET variabele ( bv. $_GET['p'] )
Heb je meer variabelen nodig, regel je de rest met explode.

bv. mijn_website.be/fotos/25/67
=>
$_GET['p'] = 'fotos/25/67'
=>
$vars = explode("/", $_GET['p']);
=>
$vars[0] = 'fotos'; // de foto pagina
$vars[1] = 25; // album 25
$vars[2] = 67; // foto 67 van het album

...
En dan is het dus aan jou om logica te steken in je url's.
Gewijzigd op 18/10/2012 13:27:44 door Kris Peeters

Joey Drieling

Joey Drieling

18/10/2012 13:32:14
Quote Anchor link
je kan ook je GET/POST variable met htaccess door stuuren maar niet zichtbaar in de adresbar, ik weet ff uit me hoofd niet meer hoe.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2012 14:23:07
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Kris.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 15:49:19
Quote Anchor link
oke dus wat dat doet is 1 $_GET var aanmaken waarvan de waarde verdeeld is in '/' en die ontleden in verschillende variabelen?

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 15:58:55
Quote Anchor link
Ja. Exact.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 16:00:03
Quote Anchor link
Maar ik hoopte eigenlijk ergens anders antwoord op te krijgen, zie eerste bericht

Toevoeging op 18/10/2012 16:14:56:

Ik heb het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

echo '<a href="index/1/1/">index/1/1</a>';

echo '<a href="index/1/">index/1</a>';

echo '<a href="index/">index</a>';
?>

Als ik 1 van de bovenstaande links aanklik krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct hiermee linken?

Toevoeging op 18/10/2012 16:31:35:

update: nu krijg ik een pagina te zien waar helemaal niks op staat.

m'n .htaccess ziet er zo uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

en zo zien mijn links eruit
Code (php)
1
<a href="/index/pagina1/subpagina1/">

Toevoeging op 18/10/2012 20:03:39:

Ik heb het opgelost hoor. Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 12:58:38
Quote Anchor link
Albert de Wit op 18/10/2012 16:00:03:
... Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Zoals die tutorial ook toont:
Code (php)
1
2
3
# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]

Roel -

Roel -

19/10/2012 14:15:41
Quote Anchor link
Dat is een interessante opmerking van je Kris (je eerste in dit topic).
Kun je dan beter maar één regel rewriten en de rest met PHP afhandelen?

Victor -

Victor -

19/10/2012 15:27:07
Quote Anchor link
dit is overbodig:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

je kan het beter zo doen, het is namelijk sneller:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/? index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/? index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/? index.php

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

19/10/2012 20:32:02
Quote Anchor link
Man wat omslachtig...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
Options -Indexes
</IfModule>

Nu wordt alles omgeleid naar je index.php
Door de url uit te lezen kun je nu doen wat je wilt.

Bron: Wordpress

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.