Vrienden systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Roel -

Roel -

24/11/2011 16:11:00
Quote Anchor link
Even daarover gesproken. Ik heb in m'n tabellen voor de website van m'n vriendin ook artikelen en daarvan wordt bijgehouden door wie ze zijn bekeken.

Dit doe ik dus ook in een veld van de tabel 'artikelen' omdat er anders zoveel records komen in een andere tabel (nu is het gescheiden met een komma).

Of maakt dat in principe niet uit?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 12:20:05
 
Mar cel

Mar cel

24/11/2011 16:21:37
Quote Anchor link
@Roel:

- Aar - op 04/11/2011 22:09:21:
Meerdere data opslaan in één tabel is gewoon not done en gaat tegen het normaliseren in. Je kan dan vaak niet meer met één simpele querie werken.


Je hoeft je echt geen zorgen te maken over "teveel" records. Al heb je er miljoenen, is er nog niets aan de hand.
Gewijzigd op 24/11/2011 16:23:06 door Mar cel
 
Erwin H

Erwin H

24/11/2011 16:22:51
Quote Anchor link
@Remco, lijkt me niet, als je het op autoincrement zet krijg je allerlei op niets slaande ids. De user en friend id moeten natuurlijk de ids zijn van de twee personen die elkaars vriend willen zijn.....

@Roel, niet handig zoals al eerder werd aangehaald. Daarme kan je er nooit meer op zoeken en kan je het ook nooit meer gebruiken om een join te maken naar de tabel waar meer info erover staat. Als je in zo komma gescheiden veld bijvoorbeeld de user ids opslaat, hoe wil je dan ooit de username er weer bij zoeken?
En de vele records zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was. Een simpele link tabel heeft over het algemeen twee integer velden dus zoveel ruimte neemt dat ook weer niet in.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

24/11/2011 16:37:28
Quote Anchor link
Ik zou zelfs nog een tabel met friend_requests maken
 
Jelle -

Jelle -

24/11/2011 16:41:54
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 24/11/2011 16:37:28:
Ik zou zelfs nog een tabel met friend_requests maken


Of met een PM-achtig systeem verwerken, als je zoiets hebt natuurlijk :)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.