[Vrijwillig] Anti-Cheat voor Games

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

Young Roger

Young Roger

15/08/2009 16:33:00
Quote Anchor link
Hallo,

Samen met een vriend gamen we al een tijdje in competitie verband (www.clanbase.com) met het spel CoD2. Nu zullen een aantal van jullie ook wel gamen en zich irriteren aan het feit dat 3/4 van de community (lees: alle Polen en Hongaren) hacken (private cheats: www.codehook.com).

Dat ter introductie; ik zoek mensen die vrijwillig mee willen helpen met een website en een anti-cheat programma om zodoende eindelijk weer eens lekker te kunnen gamen zonder dat je door de muur gevolgd wordt.

Om het nog even netjes te formuleren:

Werkzaamheden: Het maken van een website en een anti-cheat programma.

Functie eisen: Een degelijke kennis van PHP, HTML, CSS en/of JavaScript en AJAX, en als er nog meer talen zijn die je beheerst ben je natuurlijk altijd welkom!

Voor de programmeertalen kunnen we werkelijkwaar alles gebruiken, dat is namelijk nog een beetje los zand, maar je moet ergens beginnen!

Budget: Noppes, maar als we er ooit centen meemaken (dat heeft XRAY (www.xraygaming.com) ooit ook gedaan hoewel dat programma er werkelijkwaar helemaal niks van bakte), dan deel jij er in ieder geval in mee!

Bedrijfsnaam & Contactinfo:

We hebben nog geen naam, maar als je dit een leuk plan vindt, mail dan naar [email protected]

EDIT:

Nog even wat persoonlijke informatie. We hebben nu een team van 2 man, beiden 18 jaar:

Rogier (ik dus): Webdeveloper
Tijmen: Grafisch ontwerper (studeert ook grafische vormgeving etc.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Young Roger
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:34:59
 
Paul K

Paul K

15/08/2009 16:45:00
Quote Anchor link
Werkt punkbuster dan niet tegen die cheats?
 
GaMer B

GaMer B

15/08/2009 16:49:00
Quote Anchor link
Daar dacht ik ook al aan: Als Punkbuster niet kan zorgen voor de hackers, dan kan niks zorgen voor de hackers.

Denk ook niet dat je de markt kan aanvechten met Punkbuster, aangezien zij gewoon een contract hebben met de CoD francise.
 
Young Roger

Young Roger

15/08/2009 16:50:00
Quote Anchor link
Nee, punkbuster voldoet niet jammer genoeg. Het is zelfs zo dat punkbuster al ruim een jaar geen updates heeft gehad voor games als CoD2 en CoD4. De site waarnaar ik linkte: www.codehook.com verkoopt cheats die voor punkbuster undetected zijn en ook voor andere anti-cheat programma's. Ik heb het kort geleden gekocht omdat dit plan al langer speelt, en ik kan je met zekerheid mededelen dat punkbuster niet werkt..

GaMer13 schreef op 15.08.2009 16:49:
Daar dacht ik ook al aan: Als Punkbuster niet kan zorgen voor de hackers, dan kan niks zorgen voor de hackers.

Denk ook niet dat je de markt kan aanvechten met Punkbuster, aangezien zij gewoon een contract hebben met de CoD francise.


Dit lijkt inderdaad zo, maar XRAY Anti-Cheat, de Anti-Cheat die nog steeds gebruikt wordt voor matches op clanbase heeft in het begin wel 10.000 cheaters kunnen pakken, voordat codehook een zogeheten bypass heeft gemaakt.

Ze deden dit door iedereen programma te laten downloaden en runnen die gelinkt was aan hun account op clanbase, en dit programma maakte screenshots van je scherm (zodat wallhack & chams (gekleurde wallhack modellen) zichtbaar werden. De coder van dit programma (die inmiddels ermee gestopt is) scheen geen enkele ervaring te hebben met coden, en het was zijn eerste project; maar toch was hij al verder dan punkbuster! Dus het is zeker geen onbegonnen werk, al hoewel we wel wat ervaring en gedrevenheid moeten hebben om een mooi anti-cheat programma te maken.

De bypass zorgt ervoor dat de screenshots weer clean zijn hoewel je wel hackt!

De cheats die op www.mpcforums.com en dergelijke worden gezet, en die "public" zijn worden inderdaad allemaal gevonden door punkbuster.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Young Roger
 
Young Roger

Young Roger

15/08/2009 16:59:00
Quote Anchor link
Het doel is trouwens ook niet om met punkbuster te gaan concurreren. Punkbuster wordt namelijk meegeleverd met spellen, en als we reeel blijven zal ons dit nooit lukken.

Het gaan dan ook enkel om het spelen in competitieverband (dit zijn tienduizenden, misschien wel honderdduizenden mensen) Er is grote vraag naar een "clientside" anti-cheat programma, zo werd XRAY als de verlosser verwelkomt, hoewel het eigenlijk niks voorstelde..

Om het nog overtuigender te maken waarom het plan wel kans van slagen heeft wil ik even aanhalen dat "de coders" waar tegen je "strijd" eigenlijk geen coders zijn, maar het is 1 jongen van 20 jaar Warlord genaamd. En dit is serieus geen grap!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Young Roger
 
GaMer B

GaMer B

15/08/2009 17:04:00
Quote Anchor link
Ah kijk, dat klinkt al veel realistischer. Punkbuster checkt inderdaad op een veel omzeilbare manier op cheaters: Die kijkt of er een extra process loopt op de achtergrond of dat er een extra .dll bestand wordt ingeladen. Als dit het geval is, dan ben je een cheater.

Een screenshot-programma is inderdaad veel handiger, maar heeft ook valkuilen:
Allereerst moet er gezorgd worden dat er geen datatransfer overflow komt, d.w.z. dat de bandbreedte van zowel de client als de server niet overbelast mag worden. Dit is makkelijk te verhelpen door een compressie-algoritme toe te passen op de screenshots.
Ten tweede moet er geverifieerd worden of het programma ook daadwerkelijk screenshots stuurt. Men kan namelijk de stroom aan screenshots blokkeren met zoiets simpels als een firewall. Dit kan je makkelijk verhelpen door het screenshot-programma op willekeurige intervals een screenshot te laten sturen. Tevens gegevens op de server ophalen of er al een cheating-attempt heeft plaats gevonden. Het kan zelfs nog simpeler: Kan er geen verbinding worden gemaakt met de server (unieke code ophalen), dan markeren als 'possible cheater'.
Als laatste moet je ook rekening houden met het feit dat elke data-stroom nagemaakt kan worden. Men kan via het protocol screenshots die 'clean' zijn, injecteren. Dit KAN voorkomen worden door een unieke identifier van het programma zelf mee te sturen, maar dit kan echter met behulp van reverse-engineering achterhaald worden.

Vrij complex projectje heb je in gedachte. Ik kan, door gebrek aan tijd, niet meedoen maar het is wel verleidelijk om me er op te storten!
 
Young Roger

Young Roger

15/08/2009 17:09:00
Quote Anchor link
Hoe kan ik de verleiding nog groter maken om zodoende je gebrek aan tijd te verhelpen? Het gaat niet om 2 uur per dag, 2 uur per week of iets dergelijks zal al voldoende zijn, (toch geldt: hoe meer hoe beter)). Ik werk zelf ook fulltime, dus ik kan alle hulp gebruiken!

Er valt op lange termijn misschien wel een aardige boterham mee te verdienen he. De programmeur van het XRAY heeft zojuist het zinkende schip met een ontzettend grote uitpuilende zak met flappen verlaten..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Young Roger
 
Daniel H

Daniel H

15/08/2009 17:28:00
Quote Anchor link
Als het goed is kan je niet cheaten in "echte" (niet cracked). Dus als je een legale cod2 hebt, en speel in de server uit de officiële cod2 lijst dat er dan niet of weinig gecheat wordt.
 
- Ricardo -

- Ricardo -

15/08/2009 17:49:00
Quote Anchor link
Ik zou wel enigszins willen meehelpen. Ik speel dan wel alleen cod4 en nog wat oude spellen als Sof2, en heb buiten PHP ook niet echt veel verstand van andere talen, maar misschien heb je nog wat aan me :)

Stuur maar een PM'etje als je wilt
 
Young Roger

Young Roger

15/08/2009 17:54:00
Quote Anchor link
Daniël schreef op 15.08.2009 17:28:
Als het goed is kan je niet cheaten in "echte" (niet cracked). Dus als je een legale cod2 hebt, en speel in de server uit de officiële cod2 lijst dat er dan niet of weinig gecheat wordt.


Schijn bedriegt. Ik ga geen plan opstellen voor een Anti-Cheat programma (en andere mensen ook niet) als PunkBuster alle cheaters aanpakte.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Young Roger
 
Paul K

Paul K

15/08/2009 17:59:00
Quote Anchor link
Punkbuster al gemailed met een link naar de codehook site?
Zeg gewoon dat cod word overspoeld daardoor, misschien maken ze wel kleine update :)
 
Young Roger

Young Roger

15/08/2009 19:43:00
Quote Anchor link
Paul schreef op 15.08.2009 17:59:
Punkbuster al gemailed met een link naar de codehook site?
Zeg gewoon dat cod word overspoeld daardoor, misschien maken ze wel kleine update :)


PunkBuster heeft 0 support, bovendien weten ze dat zelf ook wel.. Net als het feit dat PunkBuster geen Windows 7 support, als je dat aan hebt staan wordt je in elke server gekicked voor Unknown API: Windows 7. PunkBusters update mogelijkheden en support zijn ofwel heel slecht, of ze zijn dood.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

15/08/2009 20:09:00
Quote Anchor link
rogier schreef op 15.08.2009 16:33:

(lees: alle Polen en Hongaren)


Doe toch normaal.... 'Alle' zijn net zo goed Nederlanders die hacken. Vooroordeel dat jij hebt. blagh!
 
- Ricardo -

- Ricardo -

15/08/2009 20:15:00
Quote Anchor link
Oetzie schreef op 15.08.2009 20:09:
rogier schreef op 15.08.2009 16:33:

(lees: alle Polen en Hongaren)


Doe toch normaal.... 'Alle' zijn net zo goed Nederlanders die hacken. Vooroordeel dat jij hebt. blagh!


Er is zelfs onderzoek naar gedaan :)
Als je alle gamers in een land neemt en dan het percentage neemt dat gepakt is of toegeeft weleens te cheaten komen china en de landen uit oost europa hoog :P

Lekker ontopic zo xd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ricardo -
 
Joakim Broden

Joakim Broden

15/08/2009 23:08:00
Quote Anchor link
Ricardo je kunt het ook zo zien: Toegeeft of gepakt is.. misschien cheaten wel veel meer Nederlanders met betere cheat programma's waardoor ze niet gepakt worden. En het gaat me er om dat de oostblok landen altijd in de zeik genomen! terwijl het niet nodig is... Maar nu ontopic, dit is wel een goed plan, vroeger was ik ook fanatiek gamer en ergerde me dood aan de cheaters.

Ik ben eventueel wel bereid om mee te werken als vormgever (leer hier ook voor)
 
Afra ca

Afra ca

15/08/2009 23:11:00
Quote Anchor link
Een interessant project. Hoewel ik het daadwerkelijke gamen tamelijk achter me heb gelaten, vind ik het nog wel interessant om mee te denken. Ik wil graag meedenken over het concept (wat misschien nog wel 100x belangrijker is dan het programmeren zelf), maar kan nog niet met zekerheid zeggen dat ik er veel tijd in kan steken. Komende week in ieder geval niet zoveel, daarna wat meer.
 
Young Roger

Young Roger

16/08/2009 12:55:00
Quote Anchor link
Oetzie schreef op 15.08.2009 20:09:
Doe toch normaal.... 'Alle' zijn net zo goed Nederlanders die hacken. Vooroordeel dat jij hebt. blagh!


Misschien klonk het inderdaad denigrerend, maar de realiteit heeft mij uitgelokt tot zulke uitlatingen. Afra & Oetzie, jullie kunnen een PM verwachten.

Nu zitten we wel aan de max qua webdevelopers en vormgevers, we zijn nu nog vooral op zoek naar programmeurs. Anders komen we natuurlijk geen steek verder.
 
Kilian Janssen

Kilian Janssen

17/08/2009 18:22:00
Quote Anchor link
Ik ben gevorderd op het gebied van vb6 (ook al zeg ik het zelf).
Ik zou graag mee helpen met het maken van dit programma.
Het enige probleem is dat ik geen idee heb hoe je dit wilt voorkomen, ik denk namelijk dat iedereen zelf het initiatief moet nemen om zelf de software te installeren en als je een cheater bent zul je dit naar mijn inzien niet zo snel doen.

Groetjes.
 
GaMer B

GaMer B

17/08/2009 18:26:00
Quote Anchor link
@kilian, even een aanvulling op rogier: Ze zoeken een C/C++ programmeur. VB voldoet niet aan de eisen die het programma moet kunnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
- Ricardo -

- Ricardo -

17/08/2009 21:17:00
Quote Anchor link
kilian schreef op 17.08.2009 18:22:
Ik ben gevorderd op het gebied van vb6 (ook al zeg ik het zelf).
Ik zou graag mee helpen met het maken van dit programma.
Het enige probleem is dat ik geen idee heb hoe je dit wilt voorkomen, ik denk namelijk dat iedereen zelf het initiatief moet nemen om zelf de software te installeren en als je een cheater bent zul je dit naar mijn inzien niet zo snel doen.

Groetjes.


Dat probleem is ook op te lossen, je maakt servers waar je dat programma geinstalleerd MOET hebben om te joinen, zodat je vanzelf hackservers en cleanservers krijgt :P
 
Young Roger

Young Roger

17/08/2009 21:21:00
Quote Anchor link
@kilian

Zoals GaMer13 al zei zijn we echt op zoek naar C/C++ programmeurs. Jammer, jammer, maar misschien heb je daar ook wel kaas van gegeten?

@Ricardo

Ja dat zou voor de toekomst een mooi plan zijn, maar dat is vooralsnog een utopie. Daarentegen gaan de echte cheaters hun top-posities in de vele competities op clanbase (e.a. leagues) echt niet zo snel opgeven, en of ze nu gebust worden, of hun cheats uitzetten, het leidt allemaal naar hetzelfde doel, een cheat-vrije competitie en op lange termijn misschien wel een cheatvrije game!
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.