[vrijwillig] Drag and Drop map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Jordy nvt

Jordy nvt

22/10/2010 13:43:34
Quote Anchor link
Hallo,

Op het moment ben ik bezig met het maken van een browsergame. Nu snap ik dat jullie misschien al denken dat ik weer één van de 1000 personen zijn die op dit idee komen. Ik kan al wel zeggen dat we een groot einde gevorderd zijn. Hoewel het meeste af is, zitten we met 1 probleem: We hebben een drag and drop map nodig. Voorbeelden van een map die we graag zouden willen hebben:
http://zz1.beta.tribalwars.net/guest.php?screen=map

Het gaat er dus om om een drag and drop map te maken waarmee je over de hele wereld navigeert. Het is niet de bedoeling dat deze map in 1 keer wordt geladen, maar het moet een beetje hetzelfde gaan als de link die ik in het voorbeeld gaf. Zodra de speler een gebied wil zien, wordt deze pas geladen.

Voor de rest heeft de speler de mogelijkheid om de grootte van de kaart aan te passen. Deze kan dus variëren van 7x7 tot 13x13 vakjes.

Omdat ik zelf weinig kennis heb van AJAX/javascript gaat mij dat niet lukken. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Hetgene wat wij jou bieden is een beetje lastig te zeggen. Eventueel kunnen we wel tijdelijk een reclame voor jou/je website plaatsen op onze website, maar je kunt zelf ook met ideeën komen.

Ik plaats dit stuk in het forum Vacatures omdat ik denk dat het hier het best past. Hopelijk heb ik mij een beetje aan de richtlijnen gehouden.

Contact het liefst via PM.

Groeten Jordy
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:08:15
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

22/10/2010 14:46:35
Quote Anchor link
Ik denk niet dat iemand dit zomaar voor je maakt, maar ik denk dat de oplossing iets is in de richting van:

1 achtergrond afbeelding.
werken met een tile-systeem.
dus iedere tile is bijvoorbeeld 50*50 en dan aan de hand van waar je bent de data ophalen die nodig is.
Je wilt dan bijvoorbeeld alle dorpen willen ophalen die tussen linksboven en rechtsonder liggen.

ik weet niet of jullie met x en y coördinaten werken, maar dan kan je aan de hand daarvan tiles gaan maken.

Ik zal morgen of overmorgen wel even kijken of ik een uitgebreider opzetje voor je kan maken.

kan je eventueel een stukje database met wat dorpen naar mij toesturen, dan heb ik wat om mee te werken.
Gewijzigd op 22/10/2010 14:47:40 door Nicoow Unknown
 
Jordy nvt

Jordy nvt

22/10/2010 16:30:10
Quote Anchor link
Ja, is goed. Dat zou ontzettend fijn zijn. Zou je misschien je email via een PM naar mij toe willen sturen? Dan mail je een (gedeelte) van de database.

Javascript heb ik mij niet echt in verdiept, en snap ik ook niet echt. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!
 
Niels K

Niels K

22/10/2010 19:23:08
Quote Anchor link
Google anders even op "javascript lazy load"
 
Jordy nvt

Jordy nvt

23/10/2010 11:41:56
Quote Anchor link
Inderdaad erg handig. Bedankt! Het probleem is alleen dat ik dus geen javascript/ajax kan en niet weet hoe ik dit moet implementeren in mijn map script...
 
Niels K

Niels K

23/10/2010 13:07:51
Quote Anchor link
Kijk eens wat ik op github vond:

http://github.com/rgrove/lazyload/
 
Jordy nvt

Jordy nvt

21/11/2010 18:00:55
Quote Anchor link
Is er iemand die nog wil helpen. Het lukt gewoon echt niet.
 
Maurice van der Elst

Maurice van der Elst

22/11/2010 07:01:32
Quote Anchor link
bekijk eens de bron code, misschien helpt dat u verder?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/11/2010 10:20:05
Quote Anchor link
Jordy nvt op 21/11/2010 18:00:55:
Is er iemand die nog wil helpen. Het lukt gewoon echt niet.

En als je kan vertellen waar je op vastloopt, en wat relevante code en e.v.t. een werkend voorbeeld kan laten zien.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

22/11/2010 10:44:40
Quote Anchor link
Het klinkt misschien wat zwak, maar ik heb echt nog niks. Ik heb wat geprobeerd door de code van een aantal spellen te pakken, maar dat mag natuurlijk niet. Omdat mijn Javascript/Ajax kennis echt 0 komma 0 is, weet ik niet hoe ik moet beginnen. Een drag and drop binnen een box lukt nog net, maar het ophalen van gegevens, aanpassen van kaartgrootte, etc, etc, lukt niet. Daarom plaats ik dit ook eigenlijk in de vacature omdat ik het zelf niet kan en het aan andere ga vragen:-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/11/2010 10:56:18
Quote Anchor link
Het klinkt als een slipcursus doen voordat je auto kan rijden. Dat zijn gewoon dingen die je niet kan doen.....

Mijn advies, verdiep je gewoon eens in JavaScript en AJAX als je het zelf wilt doen. Verder denk ik dat er ook weinig mensen zijn die het zomaar voor niets gaan maken, omdat er wel wat werk en tijd in zit.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

23/11/2010 09:41:01
Quote Anchor link
Is het zinvol om me te gaan verdiepen in het ophalen van gegevens en het drag and drop van een map binnen een box en het aanpassen van de kaartgrootte. Is dat veel werk? Ik kan nergens een normaal voorbeeld vinden:-(
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.