[vrijwillig] Gezocht open-source ontwikkelaars voor DynaGrid!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Kees Schepers

kees Schepers

07/06/2011 22:47:18
Quote Anchor link
Mijn project DynaGrid zoekt vrijwilligers voor het Open Source toolkit DynaGrid waarmee je in PHP gemakkelijk tabellen genereert.

Ik ontwikkel al 8 jaar en heb 6 jaar geleden een class-lib gemaakt waarmee ik voor mijn applicaties makkelijk tabellen teken. Vaak hebben tabellen in je applicaties dezelfde vereiste functionaliteit namelijk het sorteren op de kolom titels, bladeren door de resultaten en het filteren van de resultaten.

Omdat deze vraag in de applicatie vaak terug kwam heb ik besloten om zelf een toolkit te schrijven waarmee je dit eenvoudig server-side genereert. Met slechts een paar regels code haal ik de gewenste gegevens op uit de database en doet DynaGrid de rest.

Dit stukje code was niet echt netjes geprogrammeerd en had ik besloten om het opnieuw te schrijven. Een vrij summiere basis staat nu en ik wil dit graag delen met iedereen en vooral andere uitnodigen om eraan door te ontwikkelen om het nog beter te maken. Momenteel is er een basis aan code maar moet er nog best wat gebeuren.

De bedoeling is dat DynaGrid customable word en te 'pluggen' is met jouw gewenste datasource adapter. Ondersteuning voor bijvoorbeeld Zend_Db_Select, MySQLi, Array, Doctrine e.d. wil ik er standaard in integreren en mensen kunnen zelf ook hun adapter schrijven afgestemd op hun applicatie.

Later is het ook gewenst om DynaGrid die nu erg server-side is (waar niks mis mee is!) meer te integreren met een JavaScript toolkit JQuery bijvoorbeeld. En hierdoor functionaliteit toe te voegen door bijvoorbeeld tabellen met ajax e.d. te sorteren en browsen. Het idee is om dan een JQuery plugin ervoor te schrijven. Inline editing, drag-drop, etc allemaal moet het mogelijk worden.

Ik zoek dus mensen die het leuk lijkt om af en toe (of actief) mee te helpen aan dit project om het wereldwijd gebruikt te maken. Voel jij je ook weleens schuldig door alles maar van de open-source community te plukken? Dan is dit je kans om eens wat terug te doen ;)

Om mee te doen aan het project is het wel handig als je de volgende skills hebt:

* Ervaring met projectmatig werken
* Kunnen ontwikkelen in PHP5
* Over de goede kennis beschikken in het OO ontwikkelen in PHP
* Bekend zijn met het gebruik van SVN

Lijkt het je leuk om mee te doen dan kun je mij een e-mail sturen naar [email protected] met je google account e-mail adres en ik zal je toevoegen.

Project URL:
http://code.google.com/p/dynagrid/

Als er nog vragen zijn o.i.d. dan zijn die hier welkom uiteraard!
Gewijzigd op 07/06/2011 23:19:03 door Kees Schepers
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:56:34
 
Kees Schepers

kees Schepers

15/06/2011 20:39:08
Quote Anchor link
Ik werk er ondertussen lekker aan door maar zou leuk zijn als meer mensen willen helpen!
 
Niels K

Niels K

15/06/2011 20:45:21
Quote Anchor link
Hoi Kees.

Ik heb het project even bekeken en kan niet anders concluderen dat het er goed uit ziet! Ik zou het leuk vinden om eraan te ontwikkelen maar ik heb helaas geen tijd. Hoe graag ik het ook wil.

Niels
Gewijzigd op 15/06/2011 20:46:00 door Niels K
 
Kees Schepers

kees Schepers

16/06/2011 00:36:06
Quote Anchor link
Dat is in iedergeval een eerlijk antwoord ;) Ik heb zelf ook niet heel veel tijd maar wil dit project echt doorzetten omdat het op bepaalde vlakken echt uniek is!

Maargoed, zit nog best wat werk aan voor een productie release. Maar misschien kan ik in mijn tijd bij het ministerie eraan werken als daar een nieuw project komt.
 
Niels K

Niels K

16/06/2011 09:29:02
Quote Anchor link
Ja het ziet er echt leuk uit, dus ik ben er wel voor te porren. De eerst komende 2 a 3 maanden heb ik weinig tot geen tijd, daarna wil ik me wel beschikbaar stellen.

Niels
 
Pim -

Pim -

16/06/2011 13:07:49
Quote Anchor link
Hallo,
Het is idee is heel mooi, ik snap je manier van programmeren alleen niet.
Je roept nu overal afhankelijkheden aan, terwijl die niet als klasse, noch als interface online staan. Waarom in die volgorde? Als je zelf alle contracten in een UML oid al hebt gespecificeerd, heb ik niets gezegd.

En waarom heb je geen Unit Tests? Dat lijkt me vrij noodzakelijk voor elk open source project, toch?

Is er een manier om á la github inline commentaar te geven? Ik heb sowieso wat kleine suggesties over je naamgeving (properties van HTML tags heten attributes e.d.).

Pim
 
Kees Schepers

kees Schepers

16/06/2011 15:19:37
Quote Anchor link
Hallo Pim,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat ik afhankelijkheden aanroep die niet online zouden staan. Dat zou wel de bedoeling zijn.

Echter staat de ontwikkeling nog in de beginfase, er zijn een aantal functies die al werken echter moet er nog veel aan ontwikkeld worden voordat het klaar is voor een productierelease. Nu kan men alleen bij de trunk en dat is niet aan te raden.

Hetzelfde geld voor unittests, dat is wel de bedoeling uiteraard maar zover ben ik nog niet. Ik wil eerst een grotendeels werkende versie hebben en dan ga ik voor de basis elementen unittests schrijven en later ook functionele tests met Selenium.

Je kunt inline commentaar geven als je een file opent, is er ergens een optie daarvoor.

Je kunt natuurlijk ook meehelpen, nog beter ;-)

Bedankt voor je input!

Kees
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.