[vrijwillig] LeerHTML vernieuwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- -

- -

20/11/2007 06:46:00
Quote Anchor link
Zelf Weten schreef op 20.11.2007 04:32:
Daan schreef op 19.11.2007 22:18:
maar omdat het een mod is, heeft het ook meteen een 'professionele en serieuze' uitstraling..


Wat een onzin, het gaat toch om de inhoud? Maar idd met zulke posts zullen mensen je niet snel serieus nemen nee...
Inderdaad
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:57:43
 
Winkie

winkie

20/11/2007 08:54:00
Quote Anchor link
Als er nog behoefte naar is werp ik me graag op als ontwerper!!! En evt. XHTML/CSS bouwer.

Voor portfolio e.d. PM me! :)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2007 11:39:00
Quote Anchor link
Overigens, als het echt een community wordt, waarbij die verschillende dingen (php, css, html, enz) aan bod komen, blijft de naam wel zoals die is?
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

20/11/2007 12:37:00
Quote Anchor link
Hier ook een reactie van "moi".
Om orde en vrede en wanneer je een ontwerpster nodig hebt dan kan je me aan mijn "rok" trekken :)
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

20/11/2007 14:28:00
Quote Anchor link
Ik zou mezelf graag willen aanmelden als vrijwilliger.
De functie waar ik voor ga is: Programmeur.

Programmeur:
- PHP 5 (OOP niet noodzakelijk) [goed]
- HTML / CSS [goed]
- SQL (MySQL of PostgreSQL) [mysql redelijk, postresql... nog nooit gebruikt
- Beetje JavaScript ervaring (AJAX hoeft niet per se, komt wel)
[redelijk, maar dat kan natuurlijk door iemand anders gedaan worden.
 
Aaa Trump

aaa Trump

20/11/2007 14:40:00
Quote Anchor link
Zoals je al weet wil ik ook wel aan de website gaan meewerken, mijn ervaring met (x)html en css zijn zee groot. Ook kan ik goed overweg met photoshop. :D
 
PHP erik

PHP erik

22/11/2007 18:24:00
Quote Anchor link
Ik zal zeer binnenkort even een goede inventarisatie maken van beschikbare mensen en taken die gedaan moeten worden. Ik kan helaas niet iedereen er aan laten werken denk ik, omdat daar niet genoeg werk voor is.

Het idee is dat het hele project in Zend Framework wordt gebouwd. Nu denken jullie allemaal: "oh jee daar heb ik geen ervaring mee", maar dat maakt niet uit. Je hoeft er niet eens echt voor te kunnen OOP-en. Ik kan in 1 a4'tje wel uitleggen hoe je er juist mee werkt. Groot voordeel is dat je geen gezeur meer hebt met loginprocedures en het makkelijk is met templates en dergelijke. Daarnaast kan iedereen aan z'n eigen deeltje werken, de één doet bijvoorbeeld een forum en de ander een artikelensysteem (ik noem maar wat). Dat kan volledig onafhankelijk van elkaar.

Ook is het idee om een layoutsysteem te bouwen zodat bezoekers zelf de CSS van leerhtml kunnen aanpassen en zo direct kunnen klooien. Ook krijgt men de optie om hun layout aan het systeem toe te voegen zodat anderen dit kunnen gebruiken. Wel moet er één goede default layout komen, en daar komt mogelijk een wedstrijd voor. De verliezende mensen zullen dan nog steeds in het systeem komen en wat premium functies krijgen ofzo. Het enige is dat de XHTML erg goed opgebouwd moet zijn en AJAX (mootools?) lijkt mij erg op z'n plaats.

Ik richt denk ik een projectgroepje op en laat het jullie allemaal zelf uitvogelen. Wel zal ik een lijstje maken met functies die mij erg goed lijken en ik zal de communicatie onderling in stand (proberen te) houden. Ik zal niet echt eisen stellen maar er zijn wel wat dingen waarvan ik vind dat die er absoluut in moeten zitten. Maar de uitwerking is jullie ding. Wel ben ik voor kwaliteitsbewaking, dus ik controleer beveiliging en ook dat het er grafisch goed uit ziet en crossbrowser is en dergelijke.

Oh en ik zal altijd beschikbaar zijn om alle vragen te beantwoorden en te helpen bij alles. Ik denk dat het nog een vrij leerzame ervaring kan zijn voor een aantal mensen. Toch een groepsproject met veel moderne functies en een OOP opbouw. Ik zorg ervoor dat het allemaal leuk en soepel verloopt voor iedereen :).

Bedankt allemaal jullie horen nog van me.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Frank -

Frank -

22/11/2007 18:26:00
Quote Anchor link
Tip: CVS of SVN, dat maakt het versiebeheer nog eenvoudiger.
 
PHP erik

PHP erik

22/11/2007 18:28:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 22.11.2007 18:26:
Tip: CVS of SVN, dat maakt het versiebeheer nog eenvoudiger.
Ja sowieso. Subversion denk ik.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

22/11/2007 19:07:00
Quote Anchor link
PHPerik schreef op 22.11.2007 18:24:
Het idee is dat het hele project in Zend Framework wordt gebouwd. Nu denken jullie allemaal: "oh jee daar heb ik geen ervaring mee", maar dat maakt niet uit. Je hoeft er niet eens echt voor te kunnen OOP-en. Ik kan in 1 a4'tje wel uitleggen hoe je er juist mee werkt. Groot voordeel is dat je geen gezeur meer hebt met loginprocedures en het makkelijk is met templates en dergelijke. Daarnaast kan iedereen aan z'n eigen deeltje werken, de één doet bijvoorbeeld een forum en de ander een artikelensysteem (ik noem maar wat). Dat kan volledig onafhankelijk van elkaar.

Misschien wat offtopic, zou je hier dan gelijk een tutorial o.i.d. van kunnen maken voor hier? Ik denk dat veel mensen daar iets aan hebben.
 
GaMer B

GaMer B

22/11/2007 19:20:00
Quote Anchor link
TJVB schreef op 22.11.2007 19:07:
PHPerik schreef op 22.11.2007 18:24:
Het idee is dat het hele project in Zend Framework wordt gebouwd. Nu denken jullie allemaal: "oh jee daar heb ik geen ervaring mee", maar dat maakt niet uit. Je hoeft er niet eens echt voor te kunnen OOP-en. Ik kan in 1 a4'tje wel uitleggen hoe je er juist mee werkt. Groot voordeel is dat je geen gezeur meer hebt met loginprocedures en het makkelijk is met templates en dergelijke. Daarnaast kan iedereen aan z'n eigen deeltje werken, de één doet bijvoorbeeld een forum en de ander een artikelensysteem (ik noem maar wat). Dat kan volledig onafhankelijk van elkaar.

Misschien wat offtopic, zou je hier dan gelijk een tutorial o.i.d. van kunnen maken voor hier? Ik denk dat veel mensen daar iets aan hebben.

I second that.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

22/11/2007 19:22:00
Quote Anchor link
Ik had echt ultra graag meegewerkt. Ik denk dat ik pas beschikbaar ben na 2 of 3 januari.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/11/2007 19:25:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je de verantwoording voor het crossbrowser werken van de (X)HTML en CSS, dus de pure layout over kan en moet laten aan degene die je de layout laat bouwen.
Het valt me namelijk op dat iedereen een layout op een andere manier bouwt (ik hou zelf het meest van een divje meer, en dan eigenlijk alle div's te floaten) Natuurlijk moet je het wel testen voor het goedgekeurd wordt, maar ik vind wel dat diegene die het gaat bouwen/ uitwerken het goed moet doen. Wat heb je eraan als iemand iets maakt voor je en het werkt maar in de helft van de browsers? Dan gaat er nog een keer veel extra tijd in zitten om crossbrowser te maken.
 
PHP erik

PHP erik

22/11/2007 19:42:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 22.11.2007 19:25:
Ik denk dat je de verantwoording voor het crossbrowser werken van de (X)HTML en CSS, dus de pure layout over kan en moet laten aan degene die je de layout laat bouwen.
Het valt me namelijk op dat iedereen een layout op een andere manier bouwt (ik hou zelf het meest van een divje meer, en dan eigenlijk alle div's te floaten) Natuurlijk moet je het wel testen voor het goedgekeurd wordt, maar ik vind wel dat diegene die het gaat bouwen/ uitwerken het goed moet doen. Wat heb je eraan als iemand iets maakt voor je en het werkt maar in de helft van de browsers? Dan gaat er nog een keer veel extra tijd in zitten om crossbrowser te maken.
Maar met betrekking tot SEO is het heel belangrijk dat de XHTML ook erg logisch in elkaar zit. Ik denk niet dat je dan echt verschillende stijlen kan hebben.

@Rest
Een tutorial wil ik misschien best maken, dat kost erg veel tijd. Voor deze ploeg zal ik een documentje schrijven over hoe je werkt met de controllers, verder is het nog niet nodig. Dus zoiets heb je niets aan als tutorial op phphulp, want het is een proces van communicatie en dergelijke. Maar ik zal zoveel mogelijk communicatie proberen op te slaan en hier een goede tut van schrijven.

Bloggers o.i.d.
Ik wil trouwens ook bloggers aantrekken en mensen die content willen maken. Hier wil ik mogelijk ook wedstrijden in doen en dergelijke. Maar dat komt nog. Ik wil dat zoveel mogelijk mensen met de site bezig zijn op een leuke manier en dat mensen er zelf ook iets aan overhouden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/11/2007 19:47:00
Quote Anchor link
@Erik

Juist voor wat betreft SEO zou ik kijken of je iemand kan vinden die de hele code (X)HTML valide en crossbrowser kan maken. -> Puur de layout, omdat de rest eigenlijk NIET met de layout werkt, maar juist alleen zorgt (met de scripts) dat de data wordt opgehaald en getoond zonder (of met weinig) opmaak.

En juist daarom moet de boel logisch opgebouwd zijn inderdaad. Wil jij ervoor zorgdragen dat het crossbrowser wordt, dan zal je het bijna zelf uit moeten werken.
 
PHP erik

PHP erik

22/11/2007 20:04:00
Quote Anchor link
Misschien zet ik er wel een basis XHTML paginaatje in zodat we wat visueels hebben om mee te werken, en dat kan later toch weer veranderen. Ik regel anders die templates wel, dat is toch bijna geen werk.

Maar ik gooi dit topic op slot, ik heb genoeg aanmeldingen en we regelen het onderling verder wel.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.