[Vrijwillig / sponsoring] PHP webapplicatie voor materiaalbeheer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alexander Reinders Folmer

Alexander Reinders Folmer

19/07/2012 10:39:48
Quote Anchor link
Beste PHP-ers

Voor mijn sportvereniging ben ik, samen met nog iemand anders, verantwoordelijk voor het beheer van diverse materialen.
Om dit beheer te vereenvoudigen en de kosten beter te kunnen monitoren wil ik een online database applicatie waarin de materialen, een geschiedenis hiervan en de distributie onder de leden wordt bijgehouden.

Helaas zijn er geen leden binnen de vereniging met de kennis en kunde om deze applicatie te maken en we zijn daarom op zoek naar iemand met de kennis en kunde (PHP, MySQL) om een degelijke, makkelijk te onderhouden (ook voor dummies) website kan maken waar uitsluitend de materiaalbeheerders toegang tot hebben zodat zij de uitgifte en inname van de materialen kunnen bijhouden, voorraad beheren, reparaties bijhouden, afschrijvingen bepalen etc. Het basis idee van de database is uitgewerkt en ook de benodigde functies zijn bekend, maar de uitwerking hiervan is uiteraard in overleg. Het hoeft er niet mooi uit te zien, als het maar functionaal is.

Het is voor een vereniging en dus is er een beperkt budget beschikbaar, maar er zijn wel mogelijkheden tot sponsoring. Als de database goed functioneert is er wellicht een mogelijkheid om dit (beperkt) commercieel uit te buiten en te verkopen aan andere verenigingen.

Als er mensen zijn die dit op zich willen nemen dan hoor ik het graag zodat we de details kunnen bespreken.

Alvast bedankt,
Alexander
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 05:31:15
 
Jeroen VD

Jeroen VD

19/07/2012 10:52:06
Quote Anchor link
Vooraf, kun je zoiets niet beter met een programma als acces maken?

Kun je iets specifieker zijn? Welke functies wil je dat het heeft? Moet het als cms werken?
 
Alexander Reinders Folmer

Alexander Reinders Folmer

19/07/2012 11:34:34
Quote Anchor link
CMS... het is mij niet helemaal duidelijk wat het nou precies inhoud, maar ik denk dat het daar wel iets van weg zal gaan hebben.

Access kan het inderdaad ook, maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik heb een poging gewaagd, maar dat bleek al snel niets te worden. En voor zover bij mij bekend kan je access niet online beheren, maar daar kan ik mij in vergissen.

Iets meer informatie over de applicatie:
De database die ik voor ogen heb bestaat uit 2 hoofd tabellen: De catalogus en de itemlijst.
- De catalogus bevat naast de artikelcode het soort artikel, merk, type, kleuroptes, maatopties, prijs en afschrijvingsperiode.
- De itemlijst bevat een uniek itemnummer, link naar de catalogus, kleur, maat en verder informatie over welk team het in gebruik heeft en hoe lang, notities en een geschiedenis.

Hiermee wil ik overzichten kunnen maken zoals o.a. gebruik per team, voorraadbeheer en totaal overzichten en een inschatting kunnen maken van de afschrijvingen per jaar.

Zodra een item van team veranderd / uit voorraad wordt gehaald dient te worden gecontroleerd of het nieuwe team al een item van dit type bezit. Indien dit het geval is moet worden gevraagd wat te doen met het oude item. (voorraad / dubbel / afschrijven)

Zodra een item wordt afgeschreven worden de statistieken (catalogus code, totale gebruiksduur) verwerkt in een database zodat de afschrijvingsperiode kan worden gecontroleerd.

Bij voorkeur zou aan de hand van de afschrijvingen een begroting gemaakt kunnen worden, hieruit kan dan een bestelling volgen. De bestelde en geleverde items kunnen vervolgens simpel worden ingevoerd in de database.

Eventueel kan er ook nog een naam aan een team gekoppeld worden voor contact.

Hopelijk is het nu wat duidelijker wat de bedoeling is.
 
 - Diov  -

- Diov -

19/07/2012 13:42:01
Quote Anchor link
Deze site kan je leren hoe je access online kan gebruiken:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp

Dit is wel een leuk project, maar ik denk dat ik het niet in een bepaalde periode kan. Ben nog maar 15 jaar.

En ik ben ook van Belgïe dus dat kan ook een probleem zijn.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

19/07/2012 16:43:27
Quote Anchor link
een cms is puur een controlepaneel. daar staat bijvoorbeeld een knopje op met 'voeg artikel toe', en het cms doet de rest. is denk ik wel wat je zoekt.

lijkt mij leuk om te doen. alleen, in welke periode wil je het hebben? ik heb de komende tijd (lees: maanden) weinig tijd. vakantiewerk, en daarna beginnen met een opleiding waar ik het waarschijnlijk in het begin druk mee ga krijgen.

mijn advies: hang er een vergoeding aan. hoeft niet veel te zijn, maar dan krijg je meer reacties
 
Alexander Reinders Folmer

Alexander Reinders Folmer

21/07/2012 21:23:53
Quote Anchor link
In dat geval wil ik inderdaad een cms front.

Het heeft geen haast, al is eerder natuurlijk altijd beter ;-)

Zoals gezegd is het voor een vereniging, wat dus meteen betekend dat er een beperkt zeer budget is. Als degene die het gaat maken een eigen bedrijf of zoiets heeft dan kan er wel makkelijk sponsoring geregeld worden.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

24/07/2012 11:15:31
Quote Anchor link
Check je pm

Toevoeging op 24/07/2012 11:15:42:

Check je pm
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.