Vrijwillige hulp voor cms zonder mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hoekman Jonas

Hoekman Jonas

27/04/2006 21:57:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen
Ik ben op zoek naar iemand die het leuk vind om mij te helpen met mijn cms.
Ik zou er een open-source project van maken en eventueel later op sourceforge zetten.
Welke hulp heb ik nodig ?
Ik heb nog hulp nodig om het loginscript te verbeteren en vooral veiliger te maken + dat het een log bijhoud.
Verder zou de code eens moeten worden gecontroleert en er zou met templates moeten kunnen worden gewerkt.
Als iemand intresse heeft om dit vrijwillig te doen (Natuurlijk zal u naam worden vermeld in de readme en de de credits bestanden.) gelieve contact op te nemen met mij via [email protected]


Met vriendelijke groet Jonas Hoekman
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:33:49
 
Eris -

Eris -

27/04/2006 23:26:00
Quote Anchor link
Waarom niet in mysql asl ik vragen mag?
 
Hoekman Jonas

Hoekman Jonas

01/05/2006 17:40:00
Quote Anchor link
Omdat ik mysql niet zo super handig vindt.
En aangezien sommige webhosts daar geen support voor bieden.
Tevens is een systeem zonder mysql makelijker te backuppen.


m.v.g. Jonas Hoekman
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/05/2006 17:43:00
Quote Anchor link
Wauw... dat zijn slechte argumenten.

- MySQL is 1000x sneller/efficienter dan een flat file-systeem.
- 1000x beter onderhoudbaar.
- Flat-file heeft limieten
- Als je server geen database heeft betwijfel ik of je wel voldoende schrijfrechten zult krijgen

Verder is _juist_ mysql handig! Gestructureerd en geordend. Verder is mysql zelfs makkelijker te backuppen dan filefiles. mysql-export en klaar.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

01/05/2006 17:49:00
Quote Anchor link
Ik kan alleen maar instemmen met Arjan :s
 
Zim Zim

Zim Zim

01/05/2006 17:50:00
Quote Anchor link
Ik ben het ook volledig met arjan eens.
 
- -

- -

01/05/2006 18:00:00
Quote Anchor link
Ik ben het ook met Arjan eens. MySQL is voor professionals, en gewoon filetjes voor beginners. Sorry, maar dat is echt zo.
 
Raymond ---

Raymond ---

01/05/2006 18:10:00
Quote Anchor link
plus het feit dat je gewone file's naar 777 moet zetten en dus iedreen er bij kan... En als jij een login script maakt met wachtwoorden...?

Quote:
Edit
Erg veel typo's :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond ---
 
Cynthia Fridsma

cynthia Fridsma

02/05/2006 11:18:00
Quote Anchor link
Je kan het administratie panel afschermen door middel van een secured directory...

Ik ben zelf toevallig ook bezig met een CMS systeem, eerst flat file en in een later stadium met MySQL.

Je kan de testomgeving van QCMS zien op
http://qcms.heathernova.us/

De secured directory (waar het beheer zit) kan je vinden op : http://qcms.heathernova.us/admin/

Probeer deze maar te hacken ;-)
 
Cynthia Fridsma

cynthia Fridsma

02/05/2006 11:35:00
Quote Anchor link
Als het je lukt, laat dan ff een bericht achter, iets in de vorm van 'I was here'.

QCMS wil ik t.z.t. (als deze versie af is) als open source aanbieden en is natuurlijk ook voor verbetering vatbaar.
 
B a s
Beheerder

B a s

02/05/2006 11:40:00
Quote Anchor link
Raymond:
plus het feit dat je gewone file's naar 777 moet zetten en dus iedreen er bij kan... En als jij een login script maakt met wachtwoorden...?

Quote:
Edit
Erg veel typo's :P


Mwa..lijkt me niet dat de wachtwoorden plain worden opgeslagen.. En 777 is niet het enige level wat er bestaat om bestanden te chmodden..
 
Raymond ---

Raymond ---

02/05/2006 11:43:00
Quote Anchor link
Bas:
Raymond:
plus het feit dat je gewone file's naar 777 moet zetten en dus iedreen er bij kan... En als jij een login script maakt met wachtwoorden...?

Quote:
Edit
Erg veel typo's :P


Mwa..lijkt me niet dat de wachtwoorden plain worden opgeslagen.. En 777 is niet het enige level wat er bestaat om bestanden te chmodden..


oja, niet aan gedacht, ik zat te denken dat alles in *.txt was :P
 
Hoekman Jonas

Hoekman Jonas

02/05/2006 20:46:00
Quote Anchor link
Hallo ik vind veiligheid erg belangrijk daarom worden de paswoorden sha1 gehashed opgeslagen.
chmod waarde moet natuurlijk 666 zijn en als de server goed beveiligd is kan dat niet zoveel kwaad.

mvg Jonas Hoekman
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

02/05/2006 20:53:00
Quote Anchor link
Quote:
MySQL is voor professionals


Uche... Laat dit maar niet aan PHPerik lezen, want dan sluit hij direct dit topic :p. (volgens PHPerik, Oracle, maar dat ligt niet in je budget, als je al een vrijwillige programmeur nodig hebt ;))

Quote:
ik vind veiligheid erg belangrijk daarom worden de paswoorden sha1 gehashed opgeslagen.
chmod waarde moet natuurlijk 666 zijn en als de server goed beveiligd is kan dat niet zoveel kwaad.


Laat ik hier verder geen woorden aan vuil maken, spreekt voor de meeste programmeurs voor zich.

Wat ik duidelijk wil maken is dat ik geen intresse heb en dat ALS ik je zou gaan helpen het mijn project wordt, met jou naam eronder... (no offence, (koop een boek oid, commentaar geven is altijd makkelijk natuurlijk, maar lees een paar boeken en lees vooral HEEL VEEL!)) and now BACK ON THE TOPIC :D
 
Hoekman Jonas

Hoekman Jonas

14/01/2007 18:36:00
Quote Anchor link
Ondertussen heb ik het zelf gedaan met veel hulp hier op phphulp.
En heb ik het met vele scripts uitgebreid.

hier resultaat staan op http://phphulp.nl/php/scripts/7/861/

Dit topic mag dus voor mijn part gesloten worden.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/01/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Als je het in eerste instantie niet omhoog had gekicked was er ook niks aan de hand geweest... We gaan dus hier verder!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.