Vue JS, menu dat bestaat uit 1 component.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jorn Reed

Jorn Reed

05/09/2019 17:56:11
Quote Anchor link
Ik heb een Vue JS project aangemaakt. Dit heb ik gedaan omdat het handig is om one page applicaties te maken. Ik heb namelijk een menu gemaakt. Omdat ik hetzelfde component wil gebruiken (dezelfde styling etc.) Moet ik de routes van de submenu's etc. door kunnen sturen en in het template op de juiste plek kunnen plaatsen. Ik zat zelf te denken aan door het met props mee te sturen, een simpel voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
{ path: '/food', component: Menu, props: {url_1: '/cold_food', url_1_name: 'Cold Food', url_2: '/warm_food', url_2_name: 'Warm food' } }
{ path: '/drinks', component: Menu, props: {url_1: '/cold_drinks', url_1_name: 'Cold Drinks', url_2: '/warm_drinks', url_2_name: 'Warm drinks' } }

Met deze code duid ik aan dat de variabelen in dat component kunnen overschreven worden aan de hand van op welke router je zit.

Ik vroeg me alleen af of er geen betere manier was om dit zo te doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 06:44:43
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/09/2019 18:23:29
Quote Anchor link
Wat bedoel je met een component?

Als het om de styling gaat dan kun je de HTML elementen toch gewoon van een class voorzien?
Welke variabelen zou je willen overschrijven en waarom?
Op welke router je zit? Bedoel je route zonder r? Dan kan ik er misschien nog iets van maken maar anders weet ik het even niet.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

05/09/2019 19:21:04
Quote Anchor link
Component is gewoon een ingeladen template. Dat template heeft 4 menu items, ik wil gewoon dat template hergebruiken voor elk menu, alleen per router waar je op zit dat de menu items naar andere routes leiden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.