Waar is het team?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Wouter J

Wouter J

15/11/2012 22:58:52
Quote Anchor link
Een openbrief aan Bas Kregeler,

"PHPhulp onderhoud" kopte de redactie op 15 oktober 2012. Een dag later krijgen we dan de nieuwe PHPhulp.

Leuk zo'n verandering, maar er zijn altijd dingen waaraan je niet hebt gedacht en je bezoekers wel. Deze bezoekers schrijven dan berichtjes, geven tips en stellen vragen. Het is dan erg vervelend als er geen 1 reactie terug komt van 'Het team'1.

Ik hamer er zo vaak op, maar ook met dit punt wordt niks gedaan. Je hebt een geweldig forum opgebouwd, met een goed werkend eigen systeem, goede/leuke/geweldige forumbezoekers, maar vervolgens laat je die site gewoon zitten. Je laat nooit wat van je horen en de berichten die je plaatst zijn in het verborgen Mod gedeelte.

Je bezoekers zijn zo vriendelijk om je tientallen tips te geven, om tijd te steken in een quick-review van je website, zodat jij de site beter kunt maken, beter voor je bezoekers, meer bezoekers, meer reclamegeld en dus beter voor jezelf. Waarom doe je vervolgens dan niks2 met die punten?
Heb je geen tijd meer over voor je goed lopende website? Je hebt waarschijnlijk best wel wat tijd, eens in de week komt er een nieuwsbericht uit van je onder het mysterieuze account 'PHP hulp'. Mijn phphulp-pro-tip: Steek daar geen tijd meer in en steek tijd in het reageren van mails/het afhandelen van bugs/features. Bericht eventueel de redactie met een link naar je bron, zodat zij een bericht kunnen schrijven.
Of vind je al onze tips/feature/bugs niet goed? Zeg dat dan gewoon, dan weten we waar we aan toe zijn. Nu weten we niks, we reageren, we helpen het forum beter worden door betere antwoorden te geven en vervolgens worden wij gedumpt door het team.

Nu waren we een paar weken verder en had ik nog niks gehoord op de PHPhulp-updates-tips die leden hebben gegeven. Nouja, ik lees het artikel nog eens en ik merk dat ik een mail moet sturen via het contact formulier. Oké, dat wil ik wel doen. Maar ook daar heb ik na 2 weken nog niks van gehoord.

Dan je veel belovende reactie in het praattopic ergens in Juli. Je krijgt 3 developers elke maand tot je beschikking om te werken aan bugs/features. Ik citeer:

Quote:
Wat we kunnen afspreken is dat jullie meer op de hoogte gehouden worden en dat bugs en features voortaan binnen 4 weken worden gerealiseerd - mits deze features worden goedgekeurd door de administrators en moderators.

Doe als je blieft geen beloftes als je ze nul komma nul waar maakt. Vanaf september worden bugs en features binnen 4 weken gerealiseerd, maar eerst moeten ze goed gekeurd worden door administrators en moderators. Nu is het leuke: Er heeft sinds Mei geen enkele team activiteit meer plaatsgevonden in dit forum onderdeel: Geen enkele reactie, goedkeur, fix of implement. Niks! Er staan nu 60 bugs/features te wachten totdat de eindeloos lang durende 4 weken voorbij zijn. Posters worden ongeduldig, waaruit blijkt dat ik lang niet de enige ben die zich hieraan ergert.

En reageer hier aub niet op, bas. In elk geval niet met een bericht, ga aan het werk! Maak geen beloftes die je niet kunt nakomen, ga geen tijd verdoen met het verzinnen van smoesjes/goede redenen, ga aan de slag! Zorg dat je je vaste groep bezoekers, die dit zo'n geweldig forum maken, zich niet dood gaan ergeren aan het team! Hou PHPhulp instant en steek je handen uit de mouwen!

Vroeger zou ik gezegd hebben: Als je nu iets niet deed, heb ik het hier wel gehad. Maar wat heeft dat voor zin? Voor mij 10 anderen en een stuk minder geklaag en ik vertrek hier toch nooit, behalve door onze vriend Karl na te gaan. Maar zoals je ziet: Dat los je niet op door die persoon te bannen, het probleem los je op bij jezelf, doe jij het goed dan heb je geen gezeur.
Ik wil wel mededelen dat ik na deze brief genoeg tijd in PHPhulp heb gestoken. Je zal hierna geen tips meer krijgen, geen bug/feature requests en geen geklaag. Ik zal gewoon weer de volgzame bezoeker worden en alleen zelf in een donker hoekje gaan huilen als de link naar mijn eigen profiel weer eens verkeerd blijkt te zijn. Na 1,5 jaar vechten voor een beter PHPhulp ben ik, nee zijn wij, niks verder gekomen. Ja, 2 maanden leek het goed te gaan en PHPhulp V3 is binnen 2 dagen online gekomen, verder heb ik geen verschil opgemerkt.

Mvg,
Wouter de Jong

Afbeelding

1) Beheerders met toegang tot de code, naar mijn weten is dit Bas Kregeler en Chris (?)
2) Er gewoon echt niks mee doen of 5 jaar wachten en het dan pas doen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:43:33
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 01:12:28
Quote Anchor link
Interessante brief Wouter. Ik zie dat inmiddels zo'n 60 mensen 'm gelezen hebben, maar nog niemand heeft gereageerd. Da's niet leuk als je zo'n lange brief hebt geschreven, dus dan reageer ik maar eventjes.

Het is inderdaad vreemd dat er geen reactie komt op de opmerkingen die door betrokken leden geplaatst zijn naar aanleiding van de update. Zo plaatste ik zelf al gelijk in het begin een opmerking dat er een dikke spelfout op de homepage staat. Deze fout werd een tijdje later wederom door iemand aangekaart. Ik heb het dan hier over:

Afbeelding

Deze fout staat nog steeds in beeld.

Ook heb ik ergens een opmerking gelezen dat je de recente topics op een mobiele telefoon niet goed kunt bekijken. Dit heb ik zelf ook ondervonden met als gevolg dat ik deze site niet vaak meer op m'n mobiele telefoon (lees onderweg) bezoek.

Is het jammer dat er geen feedback komt op onze tips en opmerkingen? Ja. Is het verrassend? Nee.

Toen ik jouw brief las, moest ik gelijk denken aan de discussie in juli, die jij vervolgens in jouw brief ook ter sprake bracht. Het belangrijkste speerpunt uit die brief was de toezegging van Bas om vaker en meer open te communiceren. Dat lijkt er nu weer een beetje bij in te schieten.

Bas, Baaaas, Baaaaaaas! Ja, ik roep je :-) En ik hoop dat je me hoort. Wellicht is het handig als je wat vaker communiceert over de stand van zaken. Dat hoeft echt niet iedere dag, maar als je 1x in de week / anderhalve week even heel kort aangeeft wat de stand van zaken is (waar zijn jullie mee bezig, komen er updates aan) dan is iedereen weer op de hoogte... en je vergroot de betrokkenheid van je leden. Overigens kan het ook zo zijn dat je nergens mee bezig bent, simpelweg omdat je geen tijd hebt, of omdat andere zaken prioriteit hebben. Dat kan je dan ook gewoon aangeven. "Beste leden, omdat ik druk ben met andere werkzaamheden, heb ik de komende 2 weken geen tijd om aan het forum te werken". Zo schep je in ieder geval duidelijkheid. En duidelijkheid is dan weer heel goed om onnodige irritaties te voorkomen. En zo is het cirkeltje weer rond.

Kun je hier even een reactie op geven Bas? Dat is dan ook gelijk de 1e stap naar een meer open communicatie :-)
 
Kees Schepers

kees Schepers

16/11/2012 09:00:12
Quote Anchor link
Ik heb het ook gelezen en is best jammer om te zien dat het zo gaat. Ik ken het forum al een tijdje (bijna 10 jaar misschien?) en dit is al jaren zo. Ik denk dat het ook niet gaat veranderen.

Ik vindt het bewonderingswaardig hoe WouterJ zijn best doet om mensen (Bas) te triggeren dit forum beter te maken met (soms felle, maar oprechte) kritiek. Alleen soms lijkt het als Wouter iets teveel persoonlijk betrokken / geobsedeerd is bij alles en ik zelf zou het niet zover laten komen. Ik zelf heb absoluut geen tijd/zin om zoveel energie te steken in de politieke gedoe.

Wat ik zou doen is, is gewoon alle source code op github zetten :) Dan maak je een aantal mensen admin van de repo/php-hulp organisatie (Bijv Bas en Chris, etc) en weet ik zeker dat mensen pull-requests zullen doen.

Ik zelf heb al (meerdere keren) aangeboden aan Bas samen met Niels om een OTAP straat op te zetten met bijvoorbeeld automatische deployment, dus Github -> travis built -> deploy op acceptatie om te testen. Enigste waar Bas dan voor nodig is, is de administratie van pull-requests en het deployen naar productie (zijn ook tools voor bijv capifony).

Maar goed, klinkt natuurlijk allemaal geweldig; ain't gonna happen. Ik weet ook niet of Bas bovenstaande ook begrijpt.

Maar goed, mijn aanbod staat nog steeds maar ik ga me er allemaal niet druk om maken. Ik ben het volledig eens met WouterJ dat het zonde is dat het zo goed maar andere kant het forum werkt en ik kan mensen helpen. Daarnaast zit ik ook veel op stackoverflow, is ook leuk daar.

Ben benieuwd.
Gewijzigd op 16/11/2012 09:00:33 door kees Schepers
 
- Mark -

- Mark -

16/11/2012 09:27:37
Quote Anchor link
Dit zal me wel niet in dank afgenomen worden maar dat zei maar zo.

Het is inderdaad niet leuk als iemand iets zegt en het dan niet na komt. Maar het is toch algemeen bekend dat phphulp niet altijd even goed word onderhouden? Is dat erg? Nee, niet echt. Het is voor zover ik weet nog altijd een project dat op vrijwillige basis word gebouwd, en GRATIS is voor de gebruikers. Ja ze verdienen wat geld met de advertenties maar dat zal echt geen goudmijn zijn. Waar het op neer komt is dat Bas ons NIETS verplicht is. Hij heeft nog altijd zijn eigen werk en zijn eigen leven. Je zou verwachten dat mensen op een website als phphulp wel wat ervaring hebben met het onderhouden van een website, waarin ze in direct contact met hun leden staan. Maar daar heb ik wel eens mijn twijfels over. Je bent namelijk altijd de pispaal, of je het nu goed doet of niet.

Ik ben me er van bewust dat veel leden best veel tijd in de ervaring van phphulp steken. En ja dat is goed nieuws voor Bas. Maar ik weet niet waar jullie het voor doen maar ik doe het om er zelf wat van te leren en om anderen wat bij te leren. En als Bas phphulp zover laat afzakken dat het niet meer leuk is dan zoek ik wel een ander forum. En Wouter, het gemiddelde lid hier op phphulp is misschien te vervangen voor 10 anderen maar je onderschat jezelf toch een beetje hier. Je bent 1 van de meest all round leden hier op het forum en je steekt altijd veel tijd in je berichten. Dus ik snap dat je het niet leuk vind dat de beheerders van phphulp niet ook zoveel tijd erin steken. Maar zoals ik al zei, niemand is de ander ook maar iets verplicht.

Dat wat jullie willen zie je alleen bij een website die commercieel word uitgebaat, en zelfs dan nog niet eens altijd. Maar daar hangen natuurlijk ook kosten aan, kosten die waarschijnlijk worden verhaald op de leden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 11:20:11
Quote Anchor link
Mark, waarom zou jouw reactie je niet in dank worden afgenomen? Iedereen heeft recht op z'n eigen reactie hoor. Laat dat duidelijk zijn.

Het klopt dat Bas ons niets verplicht is. Echter, dit wil ik toch wel even nuanceren. Op het moment dat je op een forum een speciale "afdeling" maakt waar mensen hun bugs en requests kunnen doorgeven, dan ben je ook verplicht om iets met die feedback te doen. Anders moet je je leden die mogelijkheid überhaupt niet geven. Daarnaast is er in juli een goed gesprek geweest met Bas waarin Bas heeft toegezegd dat hij een aantal maatregelen zou treffen om deze website op een meer slagvaardige en efficiënte manier naar een hoger niveau te tillen. Open communicatie was daar een onderdeel van. Op het moment dat je dit soort dingen toezegt, schep je wel degelijk verplichtingen. Er is dan sprake van een schriftelijke overeenkomst. Op het moment dat deze verplichtingen niet worden nagekomen dan kun je daar als lid niks aan doen, omdat wij als leden er geen "schadelijke gevolgen" van ondervinden. Je kunt je er hooguit aan ergeren.

Ikzelf zit ook voornamelijk op phphulp om mensen te helpen en om zelf dingen te leren en ik heb me inmiddels maar neergelegd bij het feit dat niet alles hier op rolletjes loopt.

Zoals ik al in mijn voorgaande bericht zei, zouden dit soort dingen makkelijk te ondervangen zijn als er wat opener wordt gecommuniceerd door Bas, of door iemand anders van het team. Maar of dat ook gaat gebeuren? Tja...

Toevoeging op 16/11/2012 11:21:36:

Oh... en Wouter... we kunnen je hier niet missen hoor. Je inzet wordt altijd enorm gewaardeerd.
Gewijzigd op 16/11/2012 11:21:55 door Ozzie PHP
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/11/2012 14:00:13
Quote Anchor link
Als je een vinger krijgt, probeer dan niet de hele hand te pakken.
 
Wouter J

Wouter J

16/11/2012 14:06:20
Quote Anchor link
Kees, dat van github ben ik als OSS'er een voorstander van, maar dat heb ik al vaker aangekaart en bas gaat dat niet doen. Zoals hij zegt:
Quote:
Ik snap dat er mensen willen helpen met de development, maar dat levert belangenverstrengeling op. De mensen die meewerken aan bugfixes en features krijgen zeggenschap en privileges en dat is niet de bedoeling. De code van PHPhulp zal ook nooit open source worden aangezien hier hard aan is gewerkt en dit zonde is om zomaar openbaar te maken. Ook brengt dit beveiligingsrisico's met zich mee.
(...)
Hulp wordt zeer gewaardeerd, alleen wil ik de mensen die eraan werken wel op kantoor hebben.


En ja, ik maak me er ook te druk om. Daarom dat ik nu 1 keer tijd heb genomen om alles eens op een rijtje te zetten en hierna niks mee te klagen.

En stackoverflow, ben ik ook, hartstikke leerzaam voor het programmeren (en voor je engels!) maar echt heel erg leuk en gezellig kun je een vragenbak niet noemen.


Mark, Bas is ons niet verplicht. Waar ik in deze brief alleen op doelde waren 2 basispunten die bas wel verplicht is:
1) Hou je aan je afspraken
2) Als je een contactformulier hebt, dan ben je als ontvanger toch wel verplicht hem binnen 2 weken te beantwoorden?

En waarom ik zoveel reactie hier plaats? Omdat ik het helpen van anderen geweldig leuk vind, om te zien hoe mensen in een bepaald leerproces leren en hoe andere mensen dat langzamer of sneller toen, maar alles wel globaal via dezelfde stappen. En natuurlijk af en toe voor wat hulp als ik weer eens de weg kwijt ben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 14:10:29
Quote Anchor link
Albert de Wit op 16/11/2012 14:00:13:
Als je een vinger krijgt, probeer dan niet de hele hand te pakken.

Wat bedoel je hiermee?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/11/2012 14:33:33
Quote Anchor link
Simpel Ozzie,

Je kunt hier gebruik maken van een prachtig forum om al je problemen neer te gooien waar je tegenaanstuit die met Webdevelopment/design te maken hebben. Niet iedereen vind het forum even gemakkelijk te gebruiken maar omdat iemand anders het niet makkelijk te gebruiken vind betekent niet dat de beheerder in kwestie dat even moet oplossen. Dat is hetzelfde als ik een speeltuintje zou bouwen in jouw wijk en vervolgens bewoners mij vertellen dat de schommel hoger moet.

Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken
 
Wouter J

Wouter J

16/11/2012 14:38:28
Quote Anchor link
Albert, dat noemen we een verkeerde vergelijking en het heeft, als ik eerlijk ben, niks te maken met deze discussie.

We kijken een gegeven paard niet in z'n bek, we hebben namelijk helemaal niks gekregen. En ik heb het hier niet over dat dit forum design niet is wat ik zou maken en dat ik bb code buttons bij het 'snel reageren' blok zou willen. Ik heb het over de reactie, of eigenlijk over het niks, dat Bas ons kenbaar maakt. Bas stelt zich nu in een sfeer waarbij hij zich niet aan zijn afspraken houdt en niet reageert op welke manier ik ook aan hem een vraag stel.

En die fouten die ik in het bug/feature forumdeel heb geplaatst zijn nou echt niet 'zeer moeilijk'. Ik denk bijv. aan de smalle weergave, als je dan op 'MIJN PROFIEL' klikt kom je uit bij een totaal verkeerde url. Het is 2 seconden werk om die URL aan te passen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 14:43:44
Quote Anchor link
@Albert: sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Jouw redenering raakt kant noch wal... om er ook maar eens een spreekwoord tegenaan te gooien.

Het punt is (lees anders de bovenstaande discussie nog even) dat er dingen zijn toegezegd door de beheerder die blijkbaar niet worden nagekomen. Dit heeft werkelijk helemaal niks te maken met "Als je een vinger krijgt, probeer dan niet de hele hand te pakken" of "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken". Als de beheerder geen tijd/zin heeft om bepaalde punten op te pakken, dan moet hij dat gewoon zeggen. Dan weet iedereen waar ie aan toe is. Open, eerlijke en heldere communicatie zorgt voor duidelijkheid bij iedereen, en daar schort het hier wel eens aan. Daar gaat deze discussie over en niet over vingers, handen, paarden en bekken. Zo ken ik er ook nog wel eentje met een klok en een klepel.
Gewijzigd op 16/11/2012 14:45:55 door Ozzie PHP
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/11/2012 15:14:57
Quote Anchor link
Bas is niet iemand die es een uur niks te doen heeft. Kijk, als je tegen betaling dit forum kan gebruiken is het iets anders. Dan verwacht je iets ertegenover, maar dit is helemaal gratis te gebruiken (ik verwacht ook niets anders). Als je naar het helpmij forum gaat krijg je niet zo'n goede hulp als hier als je vragen hebt over Webdevelopment/design. Dat ligt natuurlijk ook aan de community maar toch, het is wel op dit forum waar je zoiets kan verwachten.

En Ozzie, de beheerder is jou geen verantwoording verschuldigt. Het is bijna altijd dat je je aangevallen voelt en dat je je enorm gaat verdedigen, moet je niet doen want dat lukt niet altijd. Ik weet wel degelijk waar de klepel hangt...
Gewijzigd op 16/11/2012 15:17:10 door Albert de Wit
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 15:18:08
Quote Anchor link
@Albert: ken jij Bas persoonlijk?

Nogmaals jouw antwoord heeft verder niks met de discussie te maken.

Toevoeging op 16/11/2012 15:21:43:

Albert de Wit op 16/11/2012 15:14:57:
En Ozzie, de beheerder is jou geen verantwoording verschuldigt. Het is bijna altijd dat je je aangevallen voelt en dat je je enorm gaat verdedigen, moet je niet doen want dat lukt niet altijd. Ik weet wel degelijk waar de klepel hangt...

Ga ik me verdedigen? Wat grappig. Geef eens een voorbeeld? Persoonlijk is Bas mij niks verschuldigd en jammer dat je dit op de man speelt. Bas is hooguit iets "verschuldigd" aan de leden van dit forum, waar ik er toevallig eentje van ben.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/11/2012 15:21:45
Quote Anchor link
@Ozzie, neej, maar dat zou wel kunnen aangezien we dagelijks in dezelfde stad te vinden zijn. Deze discussie gaat over de fouten/buggs die dit forum nog heeft. Die moeten opgelost worden natuurlijk en daarom is dit topic gestart. Je hoeft iemand niet achter de broek aan te zitten vanwege het feit dat er een paar dingen het niet doen van een forum waar je gratis deel van uitmaakt. Dus feitelijk gezien is het zeggenschap van jou over dit forum 0,000 droppie. Je mag blij zijn dat het forum er is en dat er moeite in word gestoken. Het is alleen jammer dat je niet vind dat er genoeg moeite in word gestoken, maar dan weer, daar kun jij niks aan veranderen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 15:27:21
Quote Anchor link
Albert, je legt mij van allerlei woorden in de mond en daar hou ik absoluut niet van. Ik vraag je dan ook om daar mee op te houden.

Albert de Wit op 16/11/2012 15:14:57:
Bas is niet iemand die es een uur niks te doen heeft.

Ozzie PHP op 16/11/2012 15:18:08:
@Albert: ken jij Bas persoonlijk?

Albert de Wit op 16/11/2012 15:21:45:
@Ozzie, neej, maar dat zou wel kunnen aangezien we dagelijks in dezelfde stad te vinden zijn.

Aha, dus je kent Bas niet persoonlijk. Maar je weet wel te vertellen dat Bas niet iemand is die eens een uur niks te doen heeft? Dat is knap? Dat zou ik bijna een gave willen noemen. Wederom spreek je nu voor iemand anders, in dit geval Bas.

Albert de Wit op 16/11/2012 15:21:45:
Het is alleen jammer dat je niet vind dat er genoeg moeite in word gestoken, maar dan weer, daar kun jij niks aan veranderen.

En wederom leg je mij woorden in de mond. Dit zijn jouw woorden en niet mijn woorden. Ik heb alleen aangegeven dat er duidelijker en meer open zou moeten worden gecommuniceerd.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/11/2012 15:39:17
Quote Anchor link
Albert de Wit op 16/11/2012 15:21:45:
Deze discussie gaat over de fouten/buggs die dit forum nog heeft.


@Albert: Heb jij het topic wel gelezen?

Het gaat over het feit dat Bas dingen beloofd heeft en niet waar maakt. Verder gaat het over slechte (lees gerust géén) reacties van Bas op mail en topics. Conclusie is simpel: Bas is afwezig terwijl hij heeft beloofd meer aanwezig te zijn.
Gewijzigd op 16/11/2012 15:40:44 door - SanThe -
 
TJVB tvb

TJVB tvb

16/11/2012 15:42:05
Quote Anchor link
@Wouter, mijn complimenten voor je uitgebreide en duidelijke post
@Albert, heb je het topic en de berichten waar naar gelinkt is al gelezen? Ik krijg de indruk van niet. Of ik begrijp je niet geheel.

Een tijd gelden was phphulp gewoon phphulp. Een forum met een leuke gebruikersgroep die elkaar hielp. De website werd niet onderhouden, aangepast of wat dan ook.
Commentaar daarop werd niet echt geaccepteerd maar het was duidelijk. Het draaide en daar hield het mee op. Dat was gewoon zo en geen probleem.

Toen kwam de nieuwe website, er zouden developers zijn. Actief op bugs gereageerd worden, updates komen, meer feedback naar de gebruikers etc.

Dat gaaf hoop en verwachtingen. Maar wat blijkt, er gebeurd niks. We hebben een nieuwe website (die er mooi uitziet) maar verder veranderd er niets. HAD DAN NIKS TOEGEZEGD!

Wat ik me afvraag is of je dat ook met klanten doet?

Ik ben en blijf van mening: vrijwillig != vrij blijvig

Wat eerder al eens gezegd is:
Als je iets toezegt doe het dan. Anders niet zeggen.
Beter niets beloven en wel doen dan wat beloven en niet doen
 
John D

John D

16/11/2012 16:19:45
Quote Anchor link
TJVB tvb op 16/11/2012 15:42:05:
Als je iets toezegt doe het dan. Anders niet zeggen.Beter niets beloven en wel doen dan wat beloven en niet doen
Kan ik me wel bij aansluiten en de open brief van ts begrijp ik ook wel maar daarna wordt het toch iets te fel allemaal. Het kan natuurlijk dat Bas om een of andere reden niet toekomt aan het beloofde en dat om een andere reden niet communiceert. Jammer maar helaas en neem daar genoegen mee. Zeik niet zo zit ik dan te denken. Ik kijk veel op dit forum, probeer af en toe wat mee te helpen (ben maar php hobbyist) en heb veel geleerd en dat werkt toch prima. Het is, zoals eerder al gezegd, een gratis kennis bank en neem de bugs maar voor lief. Er is geen software zonder bugs.
Edit:
@Wouter, de achternaam van Bas is: Kreleger en niet Kregeler
Gewijzigd op 16/11/2012 16:54:26 door John D
 
Wouter J

Wouter J

16/11/2012 17:11:56
Quote Anchor link
Ik wil hierbij mededelen dat dit topic niet gaat over bugs. Natuurlijk, deze website heeft bugs en natuurlijk elk programma heeft bugs en natuurlijk, niet altijd kunnen die meteen opgelost worden.

Ik wil hierbij mededelen dat een topic met discussie over bugs beter door iemand anders gestart kan worden, dit is gefocust op de betrokkenheid van Bas Kreleger (bedankt John) en de rest van 'het team' (phphulp moderators/admin, voel je niet aangesproken).
Wie denkt dat dit topic gaat over bugs kan beter niet reageren, die heeft dan alleen mijn eerste regel gelezen.

Ik wil hierbij mededelen dat ik het geweldig vind dat er zoveel reacties op komen, het is altijd goed om de mening van andere te zien en te zien dat ik niet een enkeling ben. Ik ben wel bang dat hier nu weer teveel tekst gaat komen, maar discussieer lekker door, ik zal Bas wel een samenvatting geven.

En die persoonlijke aanvallen/felheid van de reacties, hou je aub in. Ik heb een tijd fel gereageerd, maar mijn insteek van deze brief was juist niet fel te zijn, om zo weer normaal met Bas te kunnen praten zoals dat ook ooit eens in Juli gebeurde.
 
Bart V B

Bart V B

16/11/2012 17:50:57
Quote Anchor link
Wouter, op zich snap ik je reaktie wel.

Toch begrijp ik de insteek niet helemaal.
De betrokkenheid kunnen we het over eens zijn dat het misschien wel wat meer mag.
Maar eigenlijk is het gewoon lucht (sorry Bas) wat er word gezegd.
Quote:
Wat we kunnen afspreken is dat jullie meer op de hoogte gehouden worden en dat bugs en features voortaan binnen 4 weken worden gerealiseerd - mits deze features worden goedgekeurd door de administrators en moderators.

Hij doet hier een voorstel waar word aangenomen door jou en menigd ander dat er wat meer gebeurd.
Niet een belofte. Dus op zich zie ik het probleem niet helemaal.
Heb dit topic van boven tot beneden gelezen, mogen het niet over de bugs hebben, althans niet gewenst, maar wel (redelijk) fel op de man iets roepen wat niet eens een belofte is.
So what's the point?

Er is een nieuw forum/website, niet bugvrij maar ok.
Moeten we dan niet gewoon doen waarvoor we hier zitten en dat is mensen helpen met hun webdevelop problemen?
Als dit het is dan is dat zo, daar zal denk ik niet met deze (zoveelste) aktie wat aan veranderen.
Gewijzigd op 16/11/2012 17:52:06 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2012 18:20:09
Quote Anchor link
John D op 16/11/2012 16:19:45:
Edit:
@Wouter, de achternaam van Bas is: Kreleger en niet Kregeler

Lol, ik heb ook altijd gedacht dat het Kregeler was, hahaha...

@Bart: het gaat om de intentie. Wat jij een voorstel noemt zou ik dan eerder een intentieverklaring noemen. Hoe dan ook, we kunnen hier roepen wat we willen, maar het heeft weinig zin. Het was leuk en zinvol geweest als Bas zelf ook even aan het woord was geweest. Ik denk dat met name het feit dat er niet voldoende open wordt gecommuniceerd bij sommige leden leidt tot irritaties. Bovenal ben ik het eens dat we hier zitten om anderen en elkaar te helpen met webdevelop problemen. Dus laten we dat ook vooral blijven doen. Laten we het samen gezellig maken en houden! En al groeit het aantal bugs met de dag, we blijven op dit forum met een lach :-D
Gewijzigd op 16/11/2012 18:21:21 door Ozzie PHP
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.