Waarde opslaan wat bij die checkbox hoort

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

19/02/2019 20:09:47
Quote Anchor link
ik heb 3 checkboxen, achter elke checkbox zit een selectie met opties.
De checkboxen hebben de naam
- Kast
- Wandrek
- Rek

Als een gebruiker wandrek aanklikt en vervolgens de opgegeven optie heeft gekozen dan moet de waarde van de selectie worden opgeslagen.
Mocht er een wijziging plaatsvinden en er gekoze word voor Kast dan moet zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen de waarde van kast worden opgeslagen.

Werk ik dan met een hidden input en laat ik dan met javascript on change te waarde invullen? Of is er een andere manier?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:23:57
 
- DHU -

- DHU -

19/02/2019 23:49:28
Quote Anchor link
Hallo Yoeri,

ik heb de vraag niet helemaal scherp.. maar gewoon de SECECTBOX werkt niet in een form?

<form method="post" action="/Tests/Post/">
<fieldset>
<legend>Kies je meubelstuk</legend>
<input type="checkbox" name="gekozen_meubel" value="Kast">Kast<br>
<input type="checkbox" name="gekozen_meubel" value="Wandrek">Wandrek<br>
<input type="checkbox" name="gekozen_meubel" value="Rek">Rek<br>
<br>
<input type="submit" value="Bevestig" />
</fieldset>
</form>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2019 00:01:23
Quote Anchor link
Ik zou dan gekozen_meubel[] gebruiken. Dan is het een array. :-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/02/2019 01:36:44
Quote Anchor link
@Yoeri, houdt dit in dat je voor zowel de kast alsook wandrek dezelfde dropdown gebruikt, en voor rek iets anders? Dus je hebt in totaal 2 dropdownmenu's behorende bij 3 verschillende checkboxen?

Een checkbox impliceert ook dat je er meerdere kunt aanvinken, hoe werkt dit dan als je dezelfde dropdown wilt gebruiken voor mogelijk twee verschillende waarden? Hoeveel checkboxen kun je op enig moment aanvinken, of zijn dit toch andere elementen (radio buttons wellicht)?

Meer uitleg vereist :p.

En voordat je met CSS/JavaScript in de weer gaat, maak eerst eens het hele formulier (schets het plaatje met de complete informatie-behoefte), zonder toeters en bellen, misschien kom je dan wel tot andere inzichten zodat je e.e.a. beter kunt indelen dan nu het geval is.
Gewijzigd op 20/02/2019 01:58:06 door Thomas van den Heuvel
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

20/02/2019 07:28:49
Quote Anchor link
Om je (dropdowns) te resetten zodra de checkbox uitgevinkt wordt, heb je inderdaad jquery nodig met de on('change' op de checkbox.
Om je waarde op te slaan.. moet dit 'live' gebeuren als in een tijdelijke tabel zodra de gebruiker alleen maar de keuze maakt zonder te 'bevestigen' of een knop te klikken? Dan inderdaad ook een on('change' functie op de dropdown die je gemaakt heb.

Anders zou je indien gewenst een hidden input kunnen invullen, maar dan zou ik eerder een on('submit' maken en zelf de FormData in elkaar zetten om je data goed te zetten en te versturen met een 'ajax post'.

Op die manier hoef je niet te stoeien met zoveel onChange en verschillende hidden inputs voor elke 'onderdeel' (kast, wandrek, rek)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.