Waarom OOP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 11:06:17
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met OOP in PHP.
Ik begrijp het redelijk goed. (Ik heb er eerder mee gewerkt in C#)

Alleen wat ik nooit begrepen heb, en nog steeds niet begrijp.

Waarom is het juist handig?
Wat is het voordeel van OOP in tegenstelling tot gewone functies?

Ik hoop dat iemand me dit uit kan leggen.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:36:36
 
Reshad F

Reshad F

25/07/2013 12:45:07
Quote Anchor link
Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 13:33:14
Quote Anchor link
Even twee vragen over je reactie.

Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
1. Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft.

2. Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class


1. "Het maakt mijn code niet beter, maar ik schrijf wel betere code." Dat begrijp ik niet, kan je dat uitleggen?

2. php heb ik geleerd met functies, zonder classes, dus ik werk (nu nog) prettiger met functies. Dus ik zie eigenlijk het niet er niet van in wanneer je nou classes moet gebruiken.
 
Reshad F

Reshad F

25/07/2013 15:02:40
Quote Anchor link
1. Je code wordt niet beter als in de zin van het maakt niet uit of je handeling A in een OO manier doet of procedureel maar wanneer je OO gaat werken dan zorg je ervoor dat je code leesbaarder en duidelijker wordt maar tevens zorg je ervoor dat je verantwoordelijkheid van de codes die je schrijft kunt scheiden zodat je deze goed kan hergebruiken.

Over het nut van OO tsjah daar kan ik tig a4tjes vol over uitleggen maar wanneer je het zelf programmeert en snapt dan snap je wat de voordelen zijn vergeleken met functies alleen. Want als ik nu dit uit ga leggen en je weet niet wat OO precies inhoud dan zul je ook nooit begrijpen waar de nut ervan ligt. Mijn advies probeer het uit en zie waar het beter uitkomt om dit te gebruiken. want let op zoals ik boven al aangaf je moet de balans vinden om te beslissen wanneer je functie maakt of wanneer je een hele class maakt om OO te gaan werken.
 
Erwin H

Erwin H

25/07/2013 15:54:11
Quote Anchor link
Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Waar slaat dat nou weer op? Dus jij vindt het beter om maar alles dubbel te doen? Het grote voordeel van OOP is dat nagenoeg al je code herbruikbaar is. Als je dus eens iets hebt gebouwd (en uitvoerig hebt getest) dan hoef je het nooit meer te doen. Om een voorbeeld te geven, ik heb in php 1 keer (niet meer) een database class (of beter set aan classes) geschreven. Sindsdien (2 jaar geleden), heb ik nooit meer uberhaupt gekeken naar hoe ik met een database moet omgaan. Maar jij vertelt me nu dat ik af en toe het toch maar wel moet gaan doen, omdat....?

Kul verhaal. Als je OOP goed beheerst en je code (lees classes) goed ontworpen en geschreven hebt, dan is alles wat je er daarna mee doet pure tijdswinst. Alles opnieuw opbouwen in procedurele code en opnieuw schrijven is zinloos (uitzonderingen daargelaten).
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/07/2013 16:38:55
Quote Anchor link
Een algemeen probleem met de vraag: "Waarom? ik zie er het nut niet van in"
is dat je vaak het nut pas ziet als het project groter wordt;
maar dat je altijd van klein naar groot gaat als je dingen aanleert.

Je passeert dus altijd een soort niemandsland, alwaar je met een voet in het oude en een voet in het nieuwe zit ... en niet echt begrijpt waar naartoe; laat staan waarom.
 
Michael Beers

Michael Beers

25/07/2013 16:51:12
Quote Anchor link
OOP heeft enkele voordelen:
- Herbruikbaarheid van code
- Structureel makkelijk aan te passen
- Enkele handige functies als de constructor

OOP heeft ook enkele nadelen:
- Oude projecten moeten vaak compleet herschreven worden
- Het uitdenken van je structuur kost tijd

De vraag waarom het handig is, is de vraag die je je bij elk nieuwe project moet afvragen. Het kan namelijk ook een overkill zijn als het slechts een klein project is
Gewijzigd op 25/07/2013 16:51:34 door Michael Beers
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/07/2013 21:07:00
Quote Anchor link
Tom Tom op 25/07/2013 11:06:17:
... Waarom is het juist handig? ...


Omdat het objecten zijn zoals in het dagelijks leven. Neem een auto. Ik hoef niet te weten wat er allemaal onder de motorkap gebeurd om er mee op pad te kunnen. welk kleur draadje is aangesloten op wat? interesseert me geen moer. Ik stap in, draai de sleutel om en rijd er mee weg.

Nu een class als PHPMailer of Swiftmailer zoals je wil.
Ik hoef niet te weten hoe die class mijn email in elkaar knutselt. Wat de juiste Mailheaders zijn interesseert me geen sier. Ik doe gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$mail
= new PHPMailer();
//........
$mail->Send();
?>


DAT is het voordeel van OOP.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.