Waarom OOP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 11:06:17
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met OOP in PHP.
Ik begrijp het redelijk goed. (Ik heb er eerder mee gewerkt in C#)

Alleen wat ik nooit begrepen heb, en nog steeds niet begrijp.

Waarom is het juist handig?
Wat is het voordeel van OOP in tegenstelling tot gewone functies?

Ik hoop dat iemand me dit uit kan leggen.

PHP hulp

PHP hulp

15/07/2024 01:30:16

Reshad F

Reshad F

25/07/2013 12:45:07
Quote Anchor link
Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 13:33:14
Quote Anchor link
Even twee vragen over je reactie.

Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
1. Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft.

2. Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class

1. "Het maakt mijn code niet beter, maar ik schrijf wel betere code." Dat begrijp ik niet, kan je dat uitleggen?

2. php heb ik geleerd met functies, zonder classes, dus ik werk (nu nog) prettiger met functies. Dus ik zie eigenlijk het niet er niet van in wanneer je nou classes moet gebruiken.

Reshad F

Reshad F

25/07/2013 15:02:40
Quote Anchor link
1. Je code wordt niet beter als in de zin van het maakt niet uit of je handeling A in een OO manier doet of procedureel maar wanneer je OO gaat werken dan zorg je ervoor dat je code leesbaarder en duidelijker wordt maar tevens zorg je ervoor dat je verantwoordelijkheid van de codes die je schrijft kunt scheiden zodat je deze goed kan hergebruiken.

Over het nut van OO tsjah daar kan ik tig a4tjes vol over uitleggen maar wanneer je het zelf programmeert en snapt dan snap je wat de voordelen zijn vergeleken met functies alleen. Want als ik nu dit uit ga leggen en je weet niet wat OO precies inhoud dan zul je ook nooit begrijpen waar de nut ervan ligt. Mijn advies probeer het uit en zie waar het beter uitkomt om dit te gebruiken. want let op zoals ik boven al aangaf je moet de balans vinden om te beslissen wanneer je functie maakt of wanneer je een hele class maakt om OO te gaan werken.

Erwin H

Erwin H

25/07/2013 15:54:11
Quote Anchor link
Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Waar slaat dat nou weer op? Dus jij vindt het beter om maar alles dubbel te doen? Het grote voordeel van OOP is dat nagenoeg al je code herbruikbaar is. Als je dus eens iets hebt gebouwd (en uitvoerig hebt getest) dan hoef je het nooit meer te doen. Om een voorbeeld te geven, ik heb in php 1 keer (niet meer) een database class (of beter set aan classes) geschreven. Sindsdien (2 jaar geleden), heb ik nooit meer uberhaupt gekeken naar hoe ik met een database moet omgaan. Maar jij vertelt me nu dat ik af en toe het toch maar wel moet gaan doen, omdat....?

Kul verhaal. Als je OOP goed beheerst en je code (lees classes) goed ontworpen en geschreven hebt, dan is alles wat je er daarna mee doet pure tijdswinst. Alles opnieuw opbouwen in procedurele code en opnieuw schrijven is zinloos (uitzonderingen daargelaten).

Kris Peeters

Kris Peeters

25/07/2013 16:38:55
Quote Anchor link
Een algemeen probleem met de vraag: "Waarom? ik zie er het nut niet van in"
is dat je vaak het nut pas ziet als het project groter wordt;
maar dat je altijd van klein naar groot gaat als je dingen aanleert.

Je passeert dus altijd een soort niemandsland, alwaar je met een voet in het oude en een voet in het nieuwe zit ... en niet echt begrijpt waar naartoe; laat staan waarom.

Michael Beers

Michael Beers

25/07/2013 16:51:12
Quote Anchor link
OOP heeft enkele voordelen:
- Herbruikbaarheid van code
- Structureel makkelijk aan te passen
- Enkele handige functies als de constructor

OOP heeft ook enkele nadelen:
- Oude projecten moeten vaak compleet herschreven worden
- Het uitdenken van je structuur kost tijd

De vraag waarom het handig is, is de vraag die je je bij elk nieuwe project moet afvragen. Het kan namelijk ook een overkill zijn als het slechts een klein project is
Gewijzigd op 25/07/2013 16:51:34 door Michael Beers

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/07/2013 21:07:00
Quote Anchor link
Tom Tom op 25/07/2013 11:06:17:
... Waarom is het juist handig? ...

Omdat het objecten zijn zoals in het dagelijks leven. Neem een auto. Ik hoef niet te weten wat er allemaal onder de motorkap gebeurd om er mee op pad te kunnen. welk kleur draadje is aangesloten op wat? interesseert me geen moer. Ik stap in, draai de sleutel om en rijd er mee weg.

Nu een class als PHPMailer of Swiftmailer zoals je wil.
Ik hoef niet te weten hoe die class mijn email in elkaar knutselt. Wat de juiste Mailheaders zijn interesseert me geen sier. Ik doe gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$mail
= new PHPMailer();
//........
$mail->Send();
?>

DAT is het voordeel van OOP.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.