Waarom OOP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 11:06:17
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met OOP in PHP.
Ik begrijp het redelijk goed. (Ik heb er eerder mee gewerkt in C#)

Alleen wat ik nooit begrepen heb, en nog steeds niet begrijp.

Waarom is het juist handig?
Wat is het voordeel van OOP in tegenstelling tot gewone functies?

Ik hoop dat iemand me dit uit kan leggen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:22:23
 
Reshad F

Reshad F

25/07/2013 12:45:07
Quote Anchor link
Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/07/2013 13:33:14
Quote Anchor link
Even twee vragen over je reactie.

Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
1. Je moet begrijpen dat OO je code niet beter maakt. Het zorgt er gewoon voor dat je betere code schrijft.

2. Ik denk dat je een goede balans moet weten te vinden voor jezelf wanneer functies te gebruiken en wanneer een class


1. "Het maakt mijn code niet beter, maar ik schrijf wel betere code." Dat begrijp ik niet, kan je dat uitleggen?

2. php heb ik geleerd met functies, zonder classes, dus ik werk (nu nog) prettiger met functies. Dus ik zie eigenlijk het niet er niet van in wanneer je nou classes moet gebruiken.
 
Reshad F

Reshad F

25/07/2013 15:02:40
Quote Anchor link
1. Je code wordt niet beter als in de zin van het maakt niet uit of je handeling A in een OO manier doet of procedureel maar wanneer je OO gaat werken dan zorg je ervoor dat je code leesbaarder en duidelijker wordt maar tevens zorg je ervoor dat je verantwoordelijkheid van de codes die je schrijft kunt scheiden zodat je deze goed kan hergebruiken.

Over het nut van OO tsjah daar kan ik tig a4tjes vol over uitleggen maar wanneer je het zelf programmeert en snapt dan snap je wat de voordelen zijn vergeleken met functies alleen. Want als ik nu dit uit ga leggen en je weet niet wat OO precies inhoud dan zul je ook nooit begrijpen waar de nut ervan ligt. Mijn advies probeer het uit en zie waar het beter uitkomt om dit te gebruiken. want let op zoals ik boven al aangaf je moet de balans vinden om te beslissen wanneer je functie maakt of wanneer je een hele class maakt om OO te gaan werken.
 
Erwin H

Erwin H

25/07/2013 15:54:11
Quote Anchor link
Reshad F op 25/07/2013 12:45:07:
En wanneer je naar mijn mening ALTIJD OOP gebruikt ben je verkeerd bezig met programmeren. ( in php dan )

Waar slaat dat nou weer op? Dus jij vindt het beter om maar alles dubbel te doen? Het grote voordeel van OOP is dat nagenoeg al je code herbruikbaar is. Als je dus eens iets hebt gebouwd (en uitvoerig hebt getest) dan hoef je het nooit meer te doen. Om een voorbeeld te geven, ik heb in php 1 keer (niet meer) een database class (of beter set aan classes) geschreven. Sindsdien (2 jaar geleden), heb ik nooit meer uberhaupt gekeken naar hoe ik met een database moet omgaan. Maar jij vertelt me nu dat ik af en toe het toch maar wel moet gaan doen, omdat....?

Kul verhaal. Als je OOP goed beheerst en je code (lees classes) goed ontworpen en geschreven hebt, dan is alles wat je er daarna mee doet pure tijdswinst. Alles opnieuw opbouwen in procedurele code en opnieuw schrijven is zinloos (uitzonderingen daargelaten).
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/07/2013 16:38:55
Quote Anchor link
Een algemeen probleem met de vraag: "Waarom? ik zie er het nut niet van in"
is dat je vaak het nut pas ziet als het project groter wordt;
maar dat je altijd van klein naar groot gaat als je dingen aanleert.

Je passeert dus altijd een soort niemandsland, alwaar je met een voet in het oude en een voet in het nieuwe zit ... en niet echt begrijpt waar naartoe; laat staan waarom.
 
Michael Beers

Michael Beers

25/07/2013 16:51:12
Quote Anchor link
OOP heeft enkele voordelen:
- Herbruikbaarheid van code
- Structureel makkelijk aan te passen
- Enkele handige functies als de constructor

OOP heeft ook enkele nadelen:
- Oude projecten moeten vaak compleet herschreven worden
- Het uitdenken van je structuur kost tijd

De vraag waarom het handig is, is de vraag die je je bij elk nieuwe project moet afvragen. Het kan namelijk ook een overkill zijn als het slechts een klein project is
Gewijzigd op 25/07/2013 16:51:34 door Michael Beers
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/07/2013 21:07:00
Quote Anchor link
Tom Tom op 25/07/2013 11:06:17:
... Waarom is het juist handig? ...


Omdat het objecten zijn zoals in het dagelijks leven. Neem een auto. Ik hoef niet te weten wat er allemaal onder de motorkap gebeurd om er mee op pad te kunnen. welk kleur draadje is aangesloten op wat? interesseert me geen moer. Ik stap in, draai de sleutel om en rijd er mee weg.

Nu een class als PHPMailer of Swiftmailer zoals je wil.
Ik hoef niet te weten hoe die class mijn email in elkaar knutselt. Wat de juiste Mailheaders zijn interesseert me geen sier. Ik doe gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$mail
= new PHPMailer();
//........
$mail->Send();
?>


DAT is het voordeel van OOP.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.