Waarom word er niets meer gedaan met bug/feature requests ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Niek s

niek s

14/07/2010 12:00:32
Quote Anchor link
^
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 13:25:47
 
Kevin van Leeuwen

Kevin van Leeuwen

14/07/2010 12:59:19
Quote Anchor link
hoe bedoel je ?
 
Jelmer -

Jelmer -

14/07/2010 13:01:07
Quote Anchor link
dat er in dit topic alleen nog maar gemeld wordt dat er iets mis is, en niet meer dat er iets is opgelost.
 
Steff   an

Steff an

14/07/2010 13:44:09
Quote Anchor link
Ik begreep dat Bas op vakantie is(??)
 
Hipska BE

Hipska BE

14/07/2010 13:47:08
Quote Anchor link
Ik weet het niet zeker, maar vanmorgen was hij nog aan het tweeten.
 
Victor Php

Victor Php

14/07/2010 13:48:49
Quote Anchor link
En dan nog..
Hij had een progammeur in dienst zodat alle bugs/features sneller konden.
 
Steff   an

Steff an

14/07/2010 13:52:14
Quote Anchor link
Victor Php op 14/07/2010 13:48:49:
En dan nog..
Hij had een progammeur in dienst zodat alle bugs/features sneller konden.

Die is er al niet meer.
 
Niek s

niek s

15/07/2010 21:32:22
Quote Anchor link
Steff an op 14/07/2010 13:52:14:
Victor Php op 14/07/2010 13:48:49:
En dan nog..
Hij had een progammeur in dienst zodat alle bugs/features sneller konden.

Die is er al niet meer.

Had ook niet verwacht dat die het lang zou volhouden :)
 
Victor Php

Victor Php

15/07/2010 22:31:29
Quote Anchor link
Dat is ook niet gemeld. Zeer irritant.
Bas moet wat gaan doen aan z'n community.. maarjaa.. als je niet wil, gaat dat moeilijk.
 
B a s
Beheerder

B a s

16/07/2010 14:53:42
Quote Anchor link
Ik heb het een beetje druk gehad, ik ben er vanaf nu weer dagelijks. Ik zal de volgende keer even melden als ik het wat drukker heb want mijn werk hier wordt gemist. Ik ben op dit moment ook alweer bezig met een nieuwe programmeur te zoeken.
Gewijzigd op 16/07/2010 14:54:40 door B a s
 
Victor Php

Victor Php

16/07/2010 14:56:12
Quote Anchor link
Tip voor Bas: Niet teveel beloftes maken..
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

16/07/2010 16:30:48
Quote Anchor link
Victor Php op 15/07/2010 22:31:29:
Dat is ook niet gemeld. Zeer irritant.


Had ik al wel ergens gelezen in een topic (weet zo niet waar, zoekfunctie is nog steeds bagger, maar dat terzijde), net als dat hij op vakantie was.

Mijn mening: We hebben nu een site die werkt, die (grotendeels) doet wat hij moet doen, en met voldoende bezoekers/leden om de boel in leven te houden, EN DAT ALLEMAAL GRATIS!!!
 
Jelmer -

Jelmer -

17/07/2010 01:16:39
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 16/07/2010 14:53:42:
Ik heb het een beetje druk gehad, ik ben er vanaf nu weer dagelijks. Ik zal de volgende keer even melden als ik het wat drukker heb want mijn werk hier wordt gemist. Ik ben op dit moment ook alweer bezig met een nieuwe programmeur te zoeken.

Kunnen we niet toe naar een model waarbij PHPhulp zichzelf programmeert? Dat snoert alle zeikerts voor eens en altijd de mond. Werkt het niet? Fix het lekker zelf!

De broncode van PHPhulp zou ergens in een svn of git repository komen en toegankelijk zijn voor alle leden of gewoon iedereen. Github zou niet slecht zijn, dan zou iedereen die bug of feature zelf kunnen fixen en uittesten door even een fork te maken, code aan te passen, en lokaal te testen.

Bas wijst dan een paar personen aan die hij naast zichzelf vertrouwt. Zij krijgen de mogelijkheid om forks terug in de officiële PHPhulp repository te mergen (dus zij selecteren de features die PHPhulp halen, en controleren de kwaliteit van de aangepaste code) en zij mogen deze wijzigingen ook daadwerkelijk uploaden naar de live-versie van PHPhulp: deze site.

Door een paar anderen naast Bas aan te wijzen als verantwoordelijk is PHPhulp niet meer volledig afhankelijk van Bas voor updates en fixes. Daarnaast zouden deze anderen meer ervaring hebben met PHP waardoor beveiligingslekker sneller zouden kunnen worden opgelost. Niet binnen een maand of week, maar datzelfe uur nog.

Wat zou je hierop tegen kunnen hebben?

Ik kan me voorstellen dat ftp toegang tot PHPhulp een hele grote verantwoordelijkheid is. Het is heel gemakkelijk om dan PHPHulp te saboteren. Dat gebeurt niet met mensen die je redelijk goed kent? Het is gebeurt met de nodige vaste bezoekers van PHPhulp (Arjan Katpeijn, Eris, vast nog wel meer) dus daar zou je iets op moeten vinden. Misschien wel gewoon officieel een overeenkomst met handtekening en voorwaarden.

Ook kan ik me voorstellen dat Bas niet zomaar de code weg wil geven omdat dan iedereen z'n eigen PHPhulp uit de grond stampt. Volgens mij heeft hij al meerdere malen bewezen dat dat niet het geval is. Al meerdere malen lag PHPhulp er een tijd uit, en al meerdere malen zijn er (technisch betere) initiatieven gelanceerd. Ik ken geen initiatief dat groter of beter is geworden dan PHPhulp vandaag de dag is.

Als de broncode van PHPhulp voor iedereen toegankelijk zou zijn zouden mensen sneller exploits kunnen vinden. Over het algemeen is Open Source niet slecht voor de beveiliging—zie al die CMS'en die open source zijn en waarvan je de code doodeng vindt maar die wel door duizenden sites gebruikt worden—maar dit is een iets andere situatie. Er is immers maar één site die erop draait, en dus één potentieel doelwit voor hacks. Waarom wordt PHPhulp gehackt? Wraak, of omdat leden zich niet serieus genomen voelen. Of om te laten zien dat er een beveiligingsfout in zit. Dat eerste wordt veroorzaakt door het wanbeleid van zo nu en dan, en het doel van deze andere aanpak is dat te veranderen. Dat tweede kan je volgens mij oplossen door deze mensen de mogelijkheid te geven de fouten zelf op te lossen. Dat is nobeler dan gewoon rotzooi trappen (daarnaast hoor je dan weer in de eerste groep, en blijft mijn verhaal kloppend, muahhaha!)


Bas blijft eigenaar, en beslist uiteindelijk wie er de bevoegdheid krijgen om PHPhulp in kleine stapjes aan te passen. Bevalt het hem niet, dan delete hij zijn of haar ftp-account en is het afgelopen. (niet echt de beste manier, zie dat stukje over wraak, maar voor in het uiterste geval)
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

17/07/2010 01:25:01
Quote Anchor link
Lijkt me een fantastisch idee!

Máár, ik denk dat Bas hier nooit mee akkoord zou gaan omdat hij bang is dat er nog meer dergelijke sites met zijn broncode zullen worden opgericht en hij nog meer "marktaandeel" zou verliezen omdat ze misschien beter zouden kunnen worden.
 
Niels K

Niels K

17/07/2010 11:22:05
Quote Anchor link
@Jelmerr..

Heeel goed idee, daar sta ik direct achter!

@Paradox..

Daar heb je natuurlijk een groot punt, (Dat mensen broncode jatten) Jammer dat zulke mensen bestaan...
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/07/2010 11:27:40
Quote Anchor link
Paradox - op 17/07/2010 01:25:01:
Máár, ik denk dat Bas hier nooit mee akkoord zou gaan omdat hij bang is dat er nog meer dergelijke sites met zijn broncode zullen worden opgericht en hij nog meer "marktaandeel" zou verliezen omdat ze misschien beter zouden kunnen worden.

Zie het antwoord daarop van Jelmer:

Jelmer rrrr op 17/07/2010 01:16:39:
Ook kan ik me voorstellen dat Bas niet zomaar de code weg wil geven omdat dan iedereen z'n eigen PHPhulp uit de grond stampt. Volgens mij heeft hij al meerdere malen bewezen dat dat niet het geval is. Al meerdere malen lag PHPhulp er een tijd uit, en al meerdere malen zijn er (technisch betere) initiatieven gelanceerd. Ik ken geen initiatief dat groter of beter is geworden dan PHPhulp vandaag de dag is.


Het lijkt mij in ieder geval een zeer mooie oplossing!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

17/07/2010 11:42:16
Quote Anchor link
vorig jaar waren er mensen die zonder broncode in staat waren de hele site plat te leggen. Waarom denk je dat dat niet zal gebeuren als iedereen onder de motorkap kan kijken en knutselen?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/07/2010 11:49:58
Quote Anchor link
Die zekerheid heb je nooit, dat is een punt waar je goed bij stil moet staan. Maar ga uit van de positieve kant, het is veel eervoller om een gevonden bug op te lossen door een nieuw stukje code aan het project toe te voegen dan rotzooi te trappen met de gevonden kwetsbaarheid.

Is dat een zekerheid dat het niet gebeurt? Nee, zeker niet. Maar geef mensen er geen reden toe en ga er vanuit dat eventuele lekken eerder gevonden worden door mensen die er wel een oplossing voor scripten. Ik denk dat het een unieke draai geeft aan de community en dat je eventuele risico's op een goede manier kunt inperken (ie. laat eerst een selecte groep de code nog eens goed inspecteren).
 
Niels K

Niels K

17/07/2010 11:53:13
Quote Anchor link
Inderdaad Blanche, en iedereen doet nog een stukje ervaring op ook. Gewoon perfect idee bijna..
 
B a s
Beheerder

B a s

17/07/2010 11:54:47
Quote Anchor link
Het is een goed voorstel alleen kijk ik er wat sceptisch tegenaan. De core van deze website is half van mij, half van iemand anders.

Ik heb er tot nu toe veel geld in gestoken qua ontwikkelingskosten en het is onvermijdelijk dat mensen nog meer gaan zeuren over ads als zij gaan mee ontwikkelen wat weer tot een nieuwe discussie lijdt.

Het is zeker een voordeel dat er sneller updates komen maar zolang ik er iemand niet voor betaal, zullen ze dit als eigen ervaren en is eventuele opstand catastrofaal. Als je naar andere technische fora kijkt dan zijn die ook niet open source. Ik ben hier dus geen voorstander van.

Ik ben nu hard op zoek naar een nieuwe programmeur om in dienst te nemen en tot die tijd steek ik zelf weer tijd in PHPhulp aangezien ik hier weer tijd voor heb.
 
Niek s

niek s

19/07/2010 11:43:23
Quote Anchor link
Bas Kreleger op 17/07/2010 11:54:47:
Het is een goed voorstel alleen kijk ik er wat sceptisch tegenaan. De core van deze website is half van mij, half van iemand anders.

Ik heb er tot nu toe veel geld in gestoken qua ontwikkelingskosten en het is onvermijdelijk dat mensen nog meer gaan zeuren over ads als zij gaan mee ontwikkelen wat weer tot een nieuwe discussie lijdt.

Simpele oplossing: Schijt aan hebben.

Bas Kreleger op 17/07/2010 11:54:47:
Het is zeker een voordeel dat er sneller updates komen maar zolang ik er iemand niet voor betaal, zullen ze dit als eigen ervaren en is eventuele opstand catastrofaal. Als je naar andere technische fora kijkt dan zijn die ook niet open source. Ik ben hier dus geen voorstander van.

Ik ben nu hard op zoek naar een nieuwe programmeur om in dienst te nemen en tot die tijd steek ik zelf weer tijd in PHPhulp aangezien ik hier weer tijd voor heb.


Jelmer heeft dit idee al vaker geopperd, maar is de vorige keer ook al afgewezen. Maar waarom?
Ten eerste hoef je niet bang te zijn dat ze aan de haal gaan met de code en een eigen site oprichten, want dat wilde al honderden mensen doen en is er nooit van gekomen. Plus dat die sites dan dezelfde kritiek op de code krijgen natuurlijk ;-)

Ook ben ik van mening dat er meerdere mensen verantwoordelijk moeten zijn voor deze website. Dus niet alleen jij, Bas. Je doet alles met de beste bedoelingen, maar op deze manier gaan leden (waaronder ikzelf) zich ergeren. Jij wil ook vakantie, of vrij. Snap ik. Maar desalniettemin zit je hier wel een flinke community te draaien, en dus leden verwachten wat. KPN heeft ook meer als 1 leidinggevende ;-)

Moderators is een goede optie, maar deze kunnen te weinig in mijn ogen. Je zou eigenlijk phphulp voor de helft aan iemand anders moeten geven, een partner zoeken hier in. (dit, als je de code niet wilt delen). Een programmeur is dan een goed idee. Alleen werkt dit namelijk niet meer.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.