Wachtwoord encrypten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sam H

Sam H

23/01/2013 15:56:39
Quote Anchor link
Hey iedereen,

ik ben me wat aan het verdiepen in wachtwoordbeveiliging. Ik gebruik altijd gewoon een MD5 maar nu vraag ik me af of dit wel zo veilig is?

Ik heb al redelijk wat gelezen en heb al wel ontdekt dat je best niet meerde hashes over elkaar gebruikt omdat het dan makelijker 'te kraken' is. Hoe komt dit ik snap de analogie hier niet van. Welke methode gebruiken jullie?

Alvast bedankt
Gewijzigd op 23/01/2013 15:56:54 door Sam H
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:05:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2013 16:06:54
Quote Anchor link
De beste manier is SHA1() met een unieke salt...

Dus $pass = "PHpHu1pi$7H383$7".$_POST['password'];
Zodra je de leden zich aanmelden sla je hun password op met die unieke salt ervoor. Zo is kraken zeer lastig, gezien het wachtwoord uiteindelijk minimaal 26 tekens kent (ervanuitgaande dat je alleen wachtwoorden toestaat van 6 tekens lang.
Gewijzigd op 23/01/2013 16:07:19 door - Ariën -
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 16:17:41
Quote Anchor link
Ah ik dacht altijd dat bij een salt erdoorheen werd gegooid als volgt:
Salt: APPELS
Pass: phphulp123

=> pAhpPhPuElpL1S23

Simpel voorbeeld maar je snapt wel wat ik bedoel.

EDIT:

Ik vond over sha1 dit nog op php.net:
Quote:
Note: Secure password hashing
It is not recommended to use this function to secure passwords, due to the fast nature of this hashing algorithm. See here for details.
Gewijzigd op 23/01/2013 16:20:04 door Sam H
 
Moose -

Moose -

23/01/2013 16:18:59
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 16:23:40
Quote Anchor link
Als ik het artikel goed versta, wilt het zeggen dat bcrypt een zeer traag encryptie algoritme is. Dus dit is veiliger omdat het voor bruteforce attacks pakken langer gaat duren? Dus het enige wat bcrypt doet, is de tijd nodig om in te loggen tragen maken, of zit ik mis?
Alvast bedankt beiden voor de hulp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2013 16:26:11
Quote Anchor link
Sam H op 23/01/2013 16:17:41:

Ik vond over sha1 dit nog op php.net:
Quote:
Note: Secure password hashing
It is not recommended to use this function to secure passwords, due to the fast nature of this hashing algorithm. See here for details.

Tenzij je een salt gebruikt.
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 16:38:43
Quote Anchor link
Ik heb hier een class gevonden die bcrypt genereert en verifieerd.
Als ik het localhost run, duurt het 9 seconden (!) voor het simpele wachtwoord 'password' te encrypten.
Dit is toch wel héél erg lang ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
<?php
class Bcrypt {
  private $rounds;
  public function __construct($rounds = 12) {
    if(CRYPT_BLOWFISH != 1) {
      throw new Exception("bcrypt not supported in this installation. See http://php.net/crypt");
    }


    $this->rounds = $rounds;
  }


  public function hash($input) {
    $hash = crypt($input, $this->getSalt());

    if(strlen($hash) > 13)
      return $hash;

    return false;
  }


  public function verify($input, $existingHash) {
    $hash = crypt($input, $existingHash);

    return $hash === $existingHash;
  }


  private function getSalt() {
    $salt = sprintf('$2a$%02d$', $this->rounds);

    $bytes = $this->getRandomBytes(16);

    $salt .= $this->encodeBytes($bytes);

    return $salt;
  }


  private $randomState;
  private function getRandomBytes($count) {
    $bytes = '';

    if(function_exists('openssl_random_pseudo_bytes') &&
        (
strtoupper(substr(PHP_OS, 0, 3)) !== 'WIN')) { // OpenSSL slow on Win
      $bytes = openssl_random_pseudo_bytes($count);
    }


    if($bytes === '' && is_readable('/dev/urandom') &&
       (
$hRand = @fopen('/dev/urandom', 'rb')) !== FALSE) {
      $bytes = fread($hRand, $count);
      fclose($hRand);
    }


    if(strlen($bytes) < $count) {
      $bytes = '';

      if($this->randomState === null) {
        $this->randomState = microtime();
        if(function_exists('getmypid')) {
          $this->randomState .= getmypid();
        }
      }


      for($i = 0; $i < $count; $i += 16) {
        $this->randomState = md5(microtime() . $this->randomState);

        if (PHP_VERSION >= '5') {
          $bytes .= md5($this->randomState, true);
        }
else {
          $bytes .= pack('H*', md5($this->randomState));
        }
      }


      $bytes = substr($bytes, 0, $count);
    }


    return $bytes;
  }


  private function encodeBytes($input) {
    // The following is code from the PHP Password Hashing Framework
    $itoa64 = './ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789';

    $output = '';
    $i = 0;
    do {
      $c1 = ord($input[$i++]);
      $output .= $itoa64[$c1 >> 2];
      $c1 = ($c1 & 0x03) << 4;
      if ($i >= 16) {
        $output .= $itoa64[$c1];
        break;
      }


      $c2 = ord($input[$i++]);
      $c1 |= $c2 >> 4;
      $output .= $itoa64[$c1];
      $c1 = ($c2 & 0x0f) << 2;

      $c2 = ord($input[$i++]);
      $c1 |= $c2 >> 6;
      $output .= $itoa64[$c1];
      $output .= $itoa64[$c2 & 0x3f];
    }
while (1);

    return $output;
  }
}

?>
 
Aad B

Aad B

23/01/2013 16:48:53
Quote Anchor link
Brute force gewoon uitsluiten, drie keer fout = gelocked en nieuw password aanvragen door gebruiker.
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 16:50:12
Quote Anchor link
Ja dit gebruik ik ook (enkel ipv gelocked gebruik ik een timeout van 5 minuten).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/01/2013 16:55:14
Quote Anchor link
Aad B op 23/01/2013 16:48:53:
Brute force gewoon uitsluiten, drie keer fout = gelocked en nieuw password aanvragen door gebruiker.

Is dat niet heel erg extreem? De gebruiker logt per ongeluk 3x verkeerd in en moet dan meteen een nieuw wachtwoord aanvragen? Lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk.
 
Erwin H

Erwin H

23/01/2013 16:55:54
Quote Anchor link
Aad B op 23/01/2013 16:48:53:
Brute force gewoon uitsluiten, drie keer fout = gelocked en nieuw password aanvragen door gebruiker.

En wat als ze in een brute force attack een hele lijst met usernamen aflopen, maar dan met elke keer hetzelfde (een gebruikelijk) password? Ben je alsnog de Sjaak.

Brute Force attacks kan je helaas niet met een simpele beveiliging voorkomen. Als dat namelijk zou kunnen zou het niet meer voorkomen. Meerdere beveiligingen is altijd beter.
- loggen waar de aanvragen vandaan komen
- loggen op welke username er wordt geprobeerd
- inlog vertragen

En als iemand nog andere mogelijkheden heeft om attacks tegen te gaan ben ik ook nog wel benieuwd.
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 16:59:33
Quote Anchor link
Ik sla momenteel het IP adres en username op bij een mislukte inlogpoging, is dit groter dan 3 dan geef ik die username en/of IP een timeout van 5 minuten. Nu ga ik ook bcrypt gebruiken, ik heb een class gevonden waarbij het ongeveer 3 seconden duurt om een wachtwoord te verifiëren.
Dus dit lijkt me wel veilig genoeg?

Voor de geïnteresseerden, dit is de uiteindelijke klasse die ik ga gebruiken (de vorige deed er 9 seconden over, dit lijkt me wat extreem):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
<?php
 
class Bcrypt {
  private $rounds;
  private $prefix;
  
  public function __construct($prefix = '', $rounds = 12) {
    if(CRYPT_BLOWFISH != 1) {
      throw new Exception("bcrypt not supported in this installation. See http://php.net/crypt");
    }

 
    $this->rounds = $rounds;
    $this->prefix = $prefix;
  }

 
  public function hash($input) {
    $hash = crypt($input, $this->getSalt());
 
    if(strlen($hash) > 13)
      return $hash;
 
    return false;
  }

 
  public function verify($input, $existingHash) {
    $hash = crypt($input, $existingHash);
 
    return $hash === $existingHash;
  }

 
  private function getSalt() {
    // the base64 function uses +'s and ending ='s; translate the first, and cut out the latter
    return sprintf('$2a$%02d$%s', $this->rounds, substr(strtr(base64_encode($this->getBytes()), '+', '.'), 0, 22));
  }

  
  private function getBytes() {
    $bytes = '';
 
    if(function_exists('openssl_random_pseudo_bytes') &&
        (
strtoupper(substr(PHP_OS, 0, 3)) !== 'WIN')) { // OpenSSL slow on Win
      $bytes = openssl_random_pseudo_bytes(18);
    }

 
    if($bytes === '' && is_readable('/dev/urandom') &&
       (
$hRand = @fopen('/dev/urandom', 'rb')) !== FALSE) {
      $bytes = fread($hRand, 18);
      fclose($hRand);
    }

    
    if($bytes === '') {
      $key = uniqid($this->prefix, true);
      
      // 12 rounds of HMAC must be reproduced / created verbatim, no known shortcuts.
      // Changed the hash algorithm from salsa20, which has been removed from PHP 5.4.

      for($i = 0; $i < 12; $i++) {
        $bytes = hash_hmac('snefru256', microtime() . $bytes, $key, true);
        usleep(10);
      }
    }

    
    return $bytes;
  }
}

 
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2013 17:03:04
Quote Anchor link
Gewoon een vertraging per IP.

3x een foute pass, 10 seconden wachttijd, daarna meer drie, en dan steeds 25 sec wachttijd en dat steeds ophogen of het IP blokkeren na verloop van tijd.

Zorg ervoor dat de gebruiker buiten schot blijft.
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 17:03:59
Quote Anchor link
Ik heb gehoord dat hackers constant van IP adres veranderen (hoe, geen idee) en daarom doe ik ook de username.
 
Eddy E

Eddy E

23/01/2013 18:43:44
Quote Anchor link
Precies, gewoon IP en/of gebruikersnaam.
Als er op 1 gebruikersnaam 3 (of meer) inlogpogingen zijn gewoon met sleep() de boel een paar seconden vertragen.
En na 10x IP adres blokkeren (al is het maar voor 10 minuten).
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 19:02:58
Quote Anchor link
En dan voor de hash is eigenlijk MD5 prima?
 
Eddy E

Eddy E

23/01/2013 19:55:01
Quote Anchor link
Nee, MD5 is A-Z, a-z en 0-9
Dan mis je alle $*(@&$_#Y)#€½¾@!&*()[]|\ dingen bijvoorbeeld terwijl die juist het moeilijk maken.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/01/2013 20:22:14
Quote Anchor link
Inderdaad, MD5 en SHA1 zijn hashes en GEEN encryptie.
Die hashes zijn algoritmes die je zelf kunt programmeren, en daardoor kan je gewoon ook simpel gestelt ze terugvoeren naar het oorspronkelijke als je de tijd en de moeite neemt.
 
Sam H

Sam H

23/01/2013 20:24:36
Quote Anchor link
Dus wat moet ik dan gebruiken? Toch Bcrypt?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/01/2013 20:26:40
Quote Anchor link
Eddy E op 23/01/2013 18:43:44:
... gewoon met sleep() de boel een paar seconden vertragen.

Hoe moet ik dat zien... kun je dan sleep instellen op 5 minuten en doet de website dan 5 minuten niks meer?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/01/2013 20:29:39
Quote Anchor link
SSL is de meest optimale beveiliging, de rest is allemaal maar een beetje extra hangsloten op de deur.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.