wamp online / offline

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

14/08/2018 08:40:32
Quote Anchor link
Hoi

In mijn wampinstellingen heb ik online offline geactiveerd.
Nu blijft, hoeveel keer ik ook klik, de server op online staan.

Hoe krijg ik deze offline?

jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:32:24
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2018 08:45:33
Quote Anchor link
Draait Apache niet als service in Windows?
Kan je hem daar anders afsluiten?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/08/2018 14:01:53
Quote Anchor link
Mogelijk betekent online/offline iets anders dan je denkt, was het niet zo dat online/offline niet zozeer het aan- en uitzetten van WAMP zelf is, maar meer het lokaal (localhost)/"globaal" (complete lokale netwerk, en wellicht verder als je poorten hebt doorverbonden) beschikbaar stellen van de websites op deze webserver? De webserver en de -sites blijven in dat geval -in ieder geval lokaal- gewoon actief.

Ben je nagegaan wat online/offline precies betekent, en wat verwacht je precies dat er gebeurt?

Ik denk dat je WAMP kunt "uitzetten" door alle services te stoppen. Ik heb een redelijk oude versie van WAMP waarbij ik wel een icoontje heb in mijn system tray waar ik op kan klikken en vervolgens die optie kan selecteren (geloof ik, is alweer even geleden, gebruik nu een raspberry voor lokale webdingetjes). Mogelijk komt deze na een herstart van de PC weer automatisch op omdat dat ergens (anders) zo ingesteld staat.

Een andere mogelijke oorzaak is dat WAMP niet genoeg privileges heeft om online/offline aan te passen. Wat dat ding in feite doet is schrijven in configuratiebestanden, mogelijk kun je handmatig een Apache configuratiebestand aanpassen zodat WAMP alleen lokaal ("offline") actief is. Maar daarmee staat je webserver dus niet uit.
Gewijzigd op 14/08/2018 14:08:59 door Thomas van den Heuvel
 
Jan R

Jan R

15/08/2018 18:57:36
Quote Anchor link
@ariën: Afsluiten is niet het probleem; Ik wil dat alles correct draait :)
@thomas: Ik wist goed wat de bedoeling was. het was ook de bedoeling dat ik er op afstand aan kon.

Ik heb voor nu gewoon de lij gedeactiveerd in wampmanager.tpl. Dat was voldoende; eigenlijk wel raar dat het menu niet werkt maar een gewone lijn wissen wel.

Als ik meer tijd heb probeer ik het nog wel eens opnieuw met meer opzoekingswerk

toch bedankt
Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.