WAMP start niet (meer) in Windows 10 + oplossing

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/07/2016 14:38:48
Quote Anchor link
Vandaag wilde Apache ineens niet meer starten in de WAMP-installatie (bite me :)) op mijn laptop.

Omdat er bij mijn weten geen enkele reden was waarom hier sprake van was stelde ik mijn vraag maar aan Google.

Deze gaf niet direct een oplossing maar gaf mij wel een hint: mogelijk is poort 80 door een ander proces gekaapt, wat een vrij vaak voorkomende reden is dat Apache niet opkomt (*uche*Skype*uche*).

Wat blijkt, de poort werd nu (sinds mijn vorige reboot) geclaimd door Server: Microsoft-IIS/10.0.

Even verder Googlen gaf superuser.com uiteindelijk de oplossing. Het komt erop neer dat je de World Wide Web Services (onderdeel van Internet Information Services) uitschakelt.

Daarna wel even herstarten because Windows.

Mocht je hier ook tegenaan lopen, mogelijk heb je wat aan de bovenstaande informatie.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:57:33
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/07/2016 14:42:01
Quote Anchor link
Welke Windows heb je dan, waarbij je opeens spontaan IIS door de strot drukt krijgt?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/07/2016 15:19:59
Quote Anchor link
Windows 10. Misschien een cadeautje bij een of andere update.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/07/2016 15:22:52
Quote Anchor link
Apart, ik heb er geen last van, ik krijg nog steeds netjes mijn WAMP te zien :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.