WAMPserver windows 7 remote connection

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

02/11/2019 12:42:19
Quote Anchor link
Ik wil met mijn windows 7 via een WAMPSERVER connectie maken met mijn remove database.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
define("DB_HOST_VP"    , 'xxx.xxx.xxx.xxx'); // server's IP
define("DB_LOGIN_VP"   , 'xxxxx');
define("DB_PASSWORD_VP", 'xxxxx');
define("DB_NAME_VP"    , 'xxxxx');

VERVOLGENS DE CONNECTIE:

    public $sconnection;
    public function sconn()
    {
        if (!$this->sconnection) {
            $this->sconnection = mysqli_connect(DB_HOST_VP, DB_LOGIN_VP, DB_PASSWORD_VP, DB_NAME_VP);
        }
        return $this->sconnection;
    }


In my.cnf op mijn linux server heb ik bij bind-adress = 0.0.0.0 staat wat vanuit alle ipadressen dit moet accepteren.

Na verbinding proberen te maken krijg ik:

Quote:

Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord. in f:\test/test.php on line 26

Lijn 26 is dan -> $this->sconnection = mysqli_connect(DB_HOST_VP, DB_LOGIN_VP, DB_PASSWORD_VP, DB_NAME_VP);



Wat kan hier fout zijn?

Localhost etc werkt gewoon wel op mijn WAMP
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 20:38:02
 
- SanThe -

- SanThe -

02/11/2019 13:40:08
Quote Anchor link
Misschien dit probleem?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

02/11/2019 14:13:52
Quote Anchor link
Ik heb een nieuwe user met alle priveledges gegeven, proberen in te loggen met die gegeven en hetzelfde resultaat:

Quote:
CREATE USER 'username'@'localhost' IDENTIFIED BY 'password';

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'username'@'localhost' WITH GRANT OPTION;

CREATE USER 'username'@'%' IDENTIFIED BY 'password';

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'username'@'%' WITH GRANT OPTION;

FLUSH PRIVILEGES;


Mysql ook herstart, geen verschil

Toevoeging op 02/11/2019 14:26:16:

Kan het zo zijn, dat mijn WAMP in windows geen externe connecties kan maken en dat ik in my.ini de nodige aanpassingen moet doen?

Toevoeging op 02/11/2019 15:26:10:

UPDATE

Ik heb het nu via een andere server, dus niet meer WAMP op windows gedaan.
Hetzelfde probleem.
Dit heb ik ook uitgevoerd, omdat ik met CSF werk:

https://www.plothost.com/kb/whitelist-ip-csf-remote-mysql-connections/

Mijn ip en de poort 3306 toegevoegd. Nog steeds hetzelfde probleem.
Snap er niks meer van. Ik heb alle toegangsrechten gegeven.
Gewijzigd op 02/11/2019 14:14:50 door Daniel van Seggelen
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/11/2019 16:38:04
Quote Anchor link
Het komt niet enkel neer op GRANTs, jouw MySQL-server moet ook externe connecties accepteren, en dan moet jouw server luisteren op de bijbehorende poort(en). Er zijn dus meerdere plekken tussen jouw computer en je remote database waar de connectie kan worden geweigerd.

En ook aan "jouw kant" moeten er mogelijk (uitgaande) poorten opengezet worden. Ook daar kun je al tegengehouden worden.

Het eerste zoekresultaat voor de zoekfrase "mysql accept remote connections" legt dit alles (grants, toestaan remote connecties vanuit zowel MySQL alsook het systeem) in zijn geheel uit. Met enige "moeite" had je dit dus ook zelf uit kunnen vinden.

Daarbij lijkt het mij héél onverstandig om een user ALLE privileges te geven waarbij de database OVERAL VANDAAN benaderd kan worden. Er hoeft dan maar één lek ergens in jouw applicatiecode te zitten en dan is je database potentieel verloren. Ik zou je dan ook met klem aanraden om die grants aan te scherpen. Als je bijvoorbeeld enkel readonly toegang nodig hebt vanaf een specifiek IP, stel dat dan in.
Gewijzigd op 02/11/2019 17:08:30 door Thomas van den Heuvel
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/11/2019 02:07:01
Quote Anchor link
Quote:
Het eerste zoekresultaat voor de zoekfrase "mysql accept remote connections" legt dit alles (grants, toestaan remote connecties vanuit zowel MySQL alsook het systeem) in zijn geheel uit. Met enige "moeite" had je dit dus ook zelf uit kunnen vinden.


En wie zegt dat ik dit niet heb gevonden? Ik heb alle stappen uit die url al uitgevoerd. Dus ik kan wel zien je je er weinig verstand van hebt. Ik heb zo'n hekel aan kleine kinderen die denken exact te weten wat ik al onderzocht had en te weten wat de oplossing is, voordat ze de bug nagebootst hebben en met nuttige antwoorden komen. Dus voordat je denkt dat niemand enige moeite neemt, terwijl je er totaal geen benul van hebt, beter je vingertjes in je zak houden en niets intikken meer.

Ik ben er al uren mee bezig, zelfs alle toegangsrechten etc gegeven en alle stappen toegevoegd. Het is een grote bug en heb ik gerapporteerd.
Het is toch onzin dat externe toegang geven gewoon niet meer kan?

Ik heb 10.1.38-MariaDB
op de server word er naar 3306 geluisterd, dit zie ik met netstat -tln
3306 staat open via de csf firewall.


Dit valt verder niet te debuggen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/11/2019 11:41:28
Quote Anchor link
Al overwogen om er een API koppeling voor te maken?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

03/11/2019 14:47:51
Quote Anchor link
Ja zeker. Dat wil ik ook doen, maar ik wil alleen is het uit leergierigheid, weten waarom er steeds naar localhost gekeken word, terwijl ik alle stappen om remote access te bewerkstelligen gedaan heb, zonder success. Met CLI, rijg ik connection refused 111 ...
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/11/2019 16:22:59
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 03/11/2019 02:07:01:
En wie zegt dat ik dit niet heb gevonden? Ik heb alle stappen uit die url al uitgevoerd. Dus ik kan wel zien je je er weinig verstand van hebt. Ik heb zo'n hekel aan kleine kinderen die denken exact te weten wat ik al onderzocht had en te weten wat de oplossing is, voordat ze de bug nagebootst hebben en met nuttige antwoorden komen. Dus voordat je denkt dat niemand enige moeite neemt, terwijl je er totaal geen benul van hebt, beter je vingertjes in je zak houden en niets intikken meer.

Whoa son. Hoe kunnen wij weten wat je al geprobeerd hebt? Je hebt klaarblijkelijk nog geen oorzaak gevonden. Het kan nooit kwaad om je stappen te traceren, vooral niet als je nog geen idee hebt was er misgaat. Nog voordat je aan een oplossing begint moet je weten wat er precies misgaat. Volgens mij heb je dat nog niet eens vastgesteld, je hebt enkel een symptoom.

Simpelweg omdat jij niet begrijpt wat er misgaat wil niet zeggen dat dit een "bug" is. Ik bedoel, legio mensen maken gebruik van dit spul zonder problemen. Hoe zelfingenomen en onwetend kun je zijn om maar te zeggen dat het een bug is als je er even -een paar uur is niets- niet uitkomt? Wie is er dan rechtstreeks naar conclusies aan het skippen? En als je niet de instrumenten hebt om een analyse te maken, denk daar dan eens over na.

Het enige wat ik je mee wil geven is dat je met een grote bek niet veel hulp zult krijgen hier.

Dit is mijn laatste reactie op topics van jou, want een korte tour langs jouw berichten laat bij mij de onuitwisbare indruk achter dat je een onverzadigbaar bodemloos vat bent waarbij goedbedoeld advies je nooit op een ander spoor brengt (als je uberhaupt reageert). Proberen te investeren in het vergroten van jouw inzicht is overduidelijk een complete tijdsverspilling.

Succes ermee.

PS
Quote:
Dus ik kan wel zien je je er weinig verstand van hebt.

... zegt de persoon die een "root" user heeft die overal vandaan bereikbaar is.

Ok dan.
Gewijzigd op 03/11/2019 16:40:58 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/11/2019 17:27:05
Quote Anchor link
Edit:
Zullen we het wel gezellig houden met z'n allen? Alvast bedankt!
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

16/11/2019 07:38:47
Quote Anchor link
Hoe dan ook, ik krijg nog steeds mysqli_connect(): (HY000/2002): Connection refused in .....

**snip**
Edit:
Kijk even een post terug!!!!
Gewijzigd op 16/11/2019 16:27:57 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/11/2019 21:34:13
Quote Anchor link
Heb dit proberen na te spelen.

Omdat je niet weet waar het misgaat is het een goed plan om mogelijkheden te elimineren zodat je snel je probleemgebied kleiner kunt maken en in kunt zoomen op de zere plek.

Gezien de serverinstellingen goed lijken te staan en het niet uitmaakt of je WAMP of iets anders gebruikt vermoed ik dat het uitgaande signaal ergens anders softwarematig (firewall, antivirusprogramma etc.) of hardwarematig (router firewall etc.) wordt geblokkeerd.

Dit vermoeden kun je verder onderzoeken/versterken door vanaf een andere remote locatie (verschillend van die waar de database aanwezig is) een verbinding te maken met die remote database. Als dat namelijk wel lukt dan houdt dit in dat:
- alles op de server met de remote database goed geconfigureerd is;
- het dus ergens mis gaat op jouw Windows 7 computer naar buiten toe.

Hiermee halveer je ook in één klap je zoekgebied.

En als dit niet lukt wordt het weer aannemelijker dat er toch iets niet goed is ingesteld op de remote server.

Zoek dus (in ieder geval) naar handvaten waarmee je dingen uit kunt sluiten.

Je zou voor de gein ook eens inhoudelijk kunnen kijken naar wat er concreet in je mysql.user en mysql.db tabellen zit, en of daar alles wel goed staat.
Gewijzigd op 16/11/2019 21:36:40 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.