Wanneer gebruik ik Cronjobs

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Peter  Flos

Peter Flos

25/02/2014 23:08:08
Quote Anchor link
Hallo,


Wanneer gebruik ik cronjobs precies? Stel, ik wil mensen mailen op een vaste datum, gebruik ik dan een cronjob? Stel, ik wil op een spel een aanval versturen die in 7 seconden aan moet komen, gebruik ik dan een cronjob?

Groet,
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:19:00
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/02/2014 23:22:01
Quote Anchor link
Als je iets op een bepaald tijdstip en datum wilt versturen en je wilt dit niet handmatig doen, dan kun je een cronjob gebruiken.
 
Bart V B

Bart V B

25/02/2014 23:32:14
Quote Anchor link
In een spel niet.
Crons zijn niet gemaakt voor korte dingen.
Stel jou aanval zou op 7 seconden staan en her process loopt vast omdat je er nog een doet, dan stopt het hele feest.
Dat wil je niet.
Beter is om zoiets met javascript te doen denk ik.
 
Peter  Flos

Peter Flos

26/02/2014 10:10:45
Quote Anchor link
Dus bij het idee van iedereen op een vaste datum mailen zou ik een Cronjob moeten gebruiken en bij het aanvallen zou ik dit met Javascript moeten doen. Elke seconde 100 grondstoffen toevoegen moet us ook met Javascript? Ik wil wel dat deze - Ondanks dat de gebruiker er niet is - toch elkeseconde worden toegevoegd. Welke gebruik ik dan? Voor het upgreaden van een Gebouw, moet ik dan in een tabel zetten hoelaat die klaar is en dan de tijd berekenen tussen de server en de tijd dat die klaar is, dat aantal minuten/seconden weergeven en laten aftellen?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

26/02/2014 10:20:36
Quote Anchor link
Peter Flos op 26/02/2014 10:10:45:
bij het aanvallen zou ik dit met Javascript moeten doen.

Misschien, misschien niet, er komt door die zin niet naar voren of het client side of server side moet gebeuren.

Peter Flos op 26/02/2014 10:10:45:
Elke seconde 100 grondstoffen toevoegen moet us ook met Javascript?

Alleen op het scherm van de gebruiker zonder te herladen? Ja, gebruik javascript voor een benadering.

Peter Flos op 26/02/2014 10:10:45:
Ik wil wel dat deze - Ondanks dat de gebruiker er niet is - toch elkeseconde worden toegevoegd. Welke gebruik ik dan? Voor het upgreaden van een Gebouw, moet ik dan in een tabel zetten hoelaat die klaar is en dan de tijd berekenen tussen de server en de tijd dat die klaar is, dat aantal minuten/seconden weergeven en laten aftellen?

Jup, stukken beter dan elke seconde een script draaien voor alle gebruikers. Doe het alleen op het moment dat iemand die informatie nodig heeft. Je hardware zal je dankbaar zijn.
 
- SanThe -

- SanThe -

26/02/2014 11:33:33
Quote Anchor link
Een cronjob werkt niet met seconden, maar met minuten.
 
Peter  Flos

Peter Flos

26/02/2014 11:46:39
Quote Anchor link
Dos Moonen op 26/02/2014 10:20:36:
Peter Flos op 26/02/2014 10:10:45:
bij het aanvallen zou ik dit met Javascript moeten doen.

Misschien, misschien niet, er komt door die zin niet naar voren of het client side of server side moet gebeuren.
Beide, achter de schermen moet een tijd staan, want als de gebruiker er niet is moet de aanval wel aankomen
Peter Flos op 26/02/2014 10:10:45:
Elke seconde 100 grondstoffen toevoegen moet us ook met Javascript?

Alleen op het scherm van de gebruiker zonder te herladen? Ja, gebruik javascript voor een benadering.
Maar ook in de Database moet dit aangepast worden...

Betreft de "Minuten", mijn server accepteert 0,5 minuut = 30 seconden, elke decimalen doen het dus dat zou geen probleem moeten zijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.