Warning: Division by zero

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 17:31:38
Quote Anchor link
Dag PHP'ers

Ik heb op mijn webshop in ledverlichting een kleine besparingscalculator..
Sinds eergisteren ben ik overgestapt van hostingprovider TransIP naar GoDaddy (vanwege SSL)

Met deze overstap is het volgende probleem in mijn calculator naar voren gekomen: Warning: Division by zero in 3 regels..

Ik weet wat dit betekent.. Delen door nul kan niet! Of er wordt geen waarde gegeven of verkregen..
Mijn vermoeden is dat er een klein foutje in mijn script zit waardoor er geen waarde verkregen wordt..

Wel vind ik het raar dat het bij mijn vorige hostingprovider wel werkte en bij mijn huidige ineens niet meer!

Ik heb de afgelopen twee dagen en nachten het hele internet afgestruind en vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken :(

Normaal wil ik zulke dingen per se zélf oplossen maar aangezien haast geboden is hoop ik dat iemand me hier even op weg kan helpen.

Dit zijn twee van de regels waar het dus fout gaat:

Quote:
$gloeilampTerugverdienUren = $gloeilampVerschilAanschaf / $gloeilampVerschilPerUur;
$gloeilampTerugverdienDagen = $gloeilampTerugverdienUren / $branduren;

Mijn script begint als volgt:
Quote:
$gloeilampAantal = $_GET[gloeilampAantal];
$gloeilampWatt = $_GET[gloeilampWatt];
$branduren = $_GET[branduren];
$kwPrijs = $_GET[kwPrijs];
$ledgloeilampPrijs = $_GET[ledgloeilampPrijs];

De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..
Hier staat de calculator: http://www.anyled.nl/index.php?route=information/information&information_id=8

Bij voorbaat dank voor mijn reddende engel!
Gewijzigd op 07/04/2014 17:36:04 door Jan Joosten

PHP hulp

PHP hulp

19/05/2025 10:19:43

- SanThe -

- SanThe -

07/04/2014 18:12:57
Quote Anchor link
Doe eens een var_dump() op die variabelen.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2014 18:25:54
Quote Anchor link
zet de array index eens tussen single quotes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ledgloeilampPrijs
= $_GET['ledgloeilampPrijs'];
?>

Komen de variabelen uit de database? Let dan goed op verschillen tussen hoofd en kleine letters bij de tabelnamen en kolomnamen.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 18:31:19
Quote Anchor link
Jan Joosten op 07/04/2014 17:31:38:
De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..

Maar op het moment dat het formulier wordt getoond, is er nog niets verzonden.
Dus is $branduren leeg/0.

Lijkt me goed om te controleren of het formulier verzonden is. Zo ja: voer dan berekeningen uit.

Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 21:25:34
Quote Anchor link
De opties van - SanThe - en Frank Nietbelangrijk lijken niet te werken maar toch bedankt.
De gegevens komen trouwens niet uit een database.

Obelix en Idefix, daar lijkt wat in te zitten over dat het formulier nog niet verzonden is en $branduren op dat moment leeg/0 is.

Maar.. standaard staan de branduren op 4..

Dit is de slider die voor de branduren zorgt:
Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
</script>

</td></tr>
    <tr>
        <th>Branduren per dag: </th>
        <td><input id="input3" size=3 type="text" name="branduren" /></td><td>
        <script>

var slider3 = new dhtmlxSlider(null, {
              size:200,          
              skin: "default",
              vertical:false,
              step:1,
              min:1,
              max:24,
              value:<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>          
          })
slider3.linkTo('input3');
slider3.setSkin('default');
slider3.init();
</script>
?>

De berekening zelf hoeft ook pas uitgevoerd te worden als op 'bereken mijn besparing' word geklikt.

Misschien zit het 'm in de volgorde van mijn script?
Gewijzigd op 07/04/2014 21:31:55 door Jan Joosten

Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 22:00:17
Quote Anchor link
De vier die je in die code hierboven laat zien, is in javascript en wordt, vermoed ik, gebruikt om een waarde te tonen in het formulier. Op het moment van opvragen van de pagina heb je dus nog geen waarde in $branduren zitten.

De tip van Frank lijkt me wel goed (al merk je misschien niet het verschil).
Ook het antwoord op de vraag van San The ben ik benieuwd naar.

Wat is de volgorde in je script? Laat anders eens relevante code (of de opbouw van je pagina) zien.
Ik zou eerst controleren of het formulier verzonden is. Ja? Controleer (!) en verwerk de gegevens en toon de uitkomst daarvan op het scherm.
Nee? Laat alleen het formulier zien (er hoeven dan geen berekeningen te worden gemaakt)

Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 22:47:27
Quote Anchor link
Dat klopt Obelix en Idefix, de 4 wordt gebruikt om in het formulier weer te geven.

Word deze waarde door deze regel niet voor $branduren ingevuld omdat javascript word gebruikt?

Quote:
value:
Code (php)
1
<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>

Het formulier is bij het laden van de pagina nog niet verzonden als het goed is..

De berekeningen en onderliggende berekeningen van de desbetreffende foute regels geven me ook echt geen 0 als uitkomst.

Ik ga morgen verder proberen of ik dit met jullie tips krijg opgelost.
In ieder geval bedankt voor de hulp zover!
Gewijzigd op 08/04/2014 13:16:33 door Jan Joosten

Reshad F

Reshad F

07/04/2014 23:06:28
Quote Anchor link
Als Santhe's oplossing niet lijkt te werken.. dan werkt het dus juist wel want waarschijnlijk krijg je niks als output omdat het leeg is er zit niks in. Waarschijnlijk een foutje ergens in de database waardoor het getal niet goed doorkomt.

Na het submitten worden 2 van de foutmeldingen al weggehaald dus ik ga er vanuit dat de variabele gewoon leeg is of 0.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 08:12:12
Quote Anchor link
Zet error-reporting eens aan.

Je begint in je script met het ophalen van $_GET waarden, terwijl je nergens controleert of het formulier verzonden is en of er waarden worden doorgegeven die voldoen aan bepaalde criteria.
Op regel 155 gebruik je al $branduren, terwijl die daar nog niet bestaat.

Ik zou het script herschrijven en de structuur aanpassen. Eerst controles en berekeningen, dan pas uitput.
Nu heb je eerst een beetje php, dan css, dan weer php en html.

Verder is het al een aantal jaar gebruikelijk om je pagina op te maken met css ipv inline (<span style="color:darkgreen; font-size:12px;">)

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/04/2014 09:37:30
Quote Anchor link
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

@Jan,
Die fouten hebben er altijd ingezeten, alleen kreeg je ze bij je vorige provider niet in beeld.

Je kan dus beter (zoals Obelix ook aangeeft) heel de berekening naar het begin van je script halen en deze pas uitvoeren nadat je gecontroleerd hebt of het formulier verzonden is.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 13:07:19
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 08/04/2014 09:37:30:
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

Maar dan had ik ook melding verwacht dat niet alle variabelen bestaan.

Jan Joosten

Jan Joosten

08/04/2014 13:15:14
Quote Anchor link
Heb als tijdelijke oplossing error reporting maar even uit gezet..

De calculator doet opzich z'n werk nu maar ga zodra ik tijd heb het hele script doornemen/herschrijven/aanpassen. (heb 'm zelf ook niet geschreven)

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg anders was ik er waarschijnlijk nog lang mee bezig geweest!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.