Warning: Division by zero

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 17:31:38
Quote Anchor link
Dag PHP'ers

Ik heb op mijn webshop in ledverlichting een kleine besparingscalculator..
Sinds eergisteren ben ik overgestapt van hostingprovider TransIP naar GoDaddy (vanwege SSL)

Met deze overstap is het volgende probleem in mijn calculator naar voren gekomen: Warning: Division by zero in 3 regels..

Ik weet wat dit betekent.. Delen door nul kan niet! Of er wordt geen waarde gegeven of verkregen..
Mijn vermoeden is dat er een klein foutje in mijn script zit waardoor er geen waarde verkregen wordt..

Wel vind ik het raar dat het bij mijn vorige hostingprovider wel werkte en bij mijn huidige ineens niet meer!

Ik heb de afgelopen twee dagen en nachten het hele internet afgestruind en vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken :(

Normaal wil ik zulke dingen per se zélf oplossen maar aangezien haast geboden is hoop ik dat iemand me hier even op weg kan helpen.

Dit zijn twee van de regels waar het dus fout gaat:

Quote:
$gloeilampTerugverdienUren = $gloeilampVerschilAanschaf / $gloeilampVerschilPerUur;
$gloeilampTerugverdienDagen = $gloeilampTerugverdienUren / $branduren;


Mijn script begint als volgt:
Quote:
$gloeilampAantal = $_GET[gloeilampAantal];
$gloeilampWatt = $_GET[gloeilampWatt];
$branduren = $_GET[branduren];
$kwPrijs = $_GET[kwPrijs];
$ledgloeilampPrijs = $_GET[ledgloeilampPrijs];


De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..
Hier staat de calculator: http://www.anyled.nl/index.php?route=information/information&information_id=8

Bij voorbaat dank voor mijn reddende engel!
Gewijzigd op 07/04/2014 17:36:04 door Jan Joosten
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 16:09:57
 
- SanThe -

- SanThe -

07/04/2014 18:12:57
Quote Anchor link
Doe eens een var_dump() op die variabelen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2014 18:25:54
Quote Anchor link
zet de array index eens tussen single quotes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$ledgloeilampPrijs
= $_GET['ledgloeilampPrijs'];
?>


Komen de variabelen uit de database? Let dan goed op verschillen tussen hoofd en kleine letters bij de tabelnamen en kolomnamen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 18:31:19
Quote Anchor link
Jan Joosten op 07/04/2014 17:31:38:
De waarde voor $branduren zou via het formulier verkregen moeten worden..

Maar op het moment dat het formulier wordt getoond, is er nog niets verzonden.
Dus is $branduren leeg/0.

Lijkt me goed om te controleren of het formulier verzonden is. Zo ja: voer dan berekeningen uit.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 21:25:34
Quote Anchor link
De opties van - SanThe - en Frank Nietbelangrijk lijken niet te werken maar toch bedankt.
De gegevens komen trouwens niet uit een database.

Obelix en Idefix, daar lijkt wat in te zitten over dat het formulier nog niet verzonden is en $branduren op dat moment leeg/0 is.

Maar.. standaard staan de branduren op 4..

Dit is de slider die voor de branduren zorgt:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
</script>

</td></tr>
    <tr>
        <th>Branduren per dag: </th>
        <td><input id="input3" size=3 type="text" name="branduren" /></td><td>
        <script>

var slider3 = new dhtmlxSlider(null, {
              size:200,          
              skin: "default",
              vertical:false,
              step:1,
              min:1,
              max:24,
              value:<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>          
          })
slider3.linkTo('input3');
slider3.setSkin('default');
slider3.init();
</script>
?>



De berekening zelf hoeft ook pas uitgevoerd te worden als op 'bereken mijn besparing' word geklikt.

Misschien zit het 'm in de volgorde van mijn script?
Gewijzigd op 07/04/2014 21:31:55 door Jan Joosten
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/04/2014 22:00:17
Quote Anchor link
De vier die je in die code hierboven laat zien, is in javascript en wordt, vermoed ik, gebruikt om een waarde te tonen in het formulier. Op het moment van opvragen van de pagina heb je dus nog geen waarde in $branduren zitten.

De tip van Frank lijkt me wel goed (al merk je misschien niet het verschil).
Ook het antwoord op de vraag van San The ben ik benieuwd naar.

Wat is de volgorde in je script? Laat anders eens relevante code (of de opbouw van je pagina) zien.
Ik zou eerst controleren of het formulier verzonden is. Ja? Controleer (!) en verwerk de gegevens en toon de uitkomst daarvan op het scherm.
Nee? Laat alleen het formulier zien (er hoeven dan geen berekeningen te worden gemaakt)
 
Jan Joosten

Jan Joosten

07/04/2014 22:47:27
Quote Anchor link
Dat klopt Obelix en Idefix, de 4 wordt gebruikt om in het formulier weer te geven.

Word deze waarde door deze regel niet voor $branduren ingevuld omdat javascript word gebruikt?

Quote:
value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? if (empty($branduren)){ echo '4';} else {echo $branduren;}?>


Het formulier is bij het laden van de pagina nog niet verzonden als het goed is..

De berekeningen en onderliggende berekeningen van de desbetreffende foute regels geven me ook echt geen 0 als uitkomst.

Ik ga morgen verder proberen of ik dit met jullie tips krijg opgelost.
In ieder geval bedankt voor de hulp zover!
Gewijzigd op 08/04/2014 13:16:33 door Jan Joosten
 
Reshad F

Reshad F

07/04/2014 23:06:28
Quote Anchor link
Als Santhe's oplossing niet lijkt te werken.. dan werkt het dus juist wel want waarschijnlijk krijg je niks als output omdat het leeg is er zit niks in. Waarschijnlijk een foutje ergens in de database waardoor het getal niet goed doorkomt.

Na het submitten worden 2 van de foutmeldingen al weggehaald dus ik ga er vanuit dat de variabele gewoon leeg is of 0.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 08:12:12
Quote Anchor link
Zet error-reporting eens aan.

Je begint in je script met het ophalen van $_GET waarden, terwijl je nergens controleert of het formulier verzonden is en of er waarden worden doorgegeven die voldoen aan bepaalde criteria.
Op regel 155 gebruik je al $branduren, terwijl die daar nog niet bestaat.

Ik zou het script herschrijven en de structuur aanpassen. Eerst controles en berekeningen, dan pas uitput.
Nu heb je eerst een beetje php, dan css, dan weer php en html.

Verder is het al een aantal jaar gebruikelijk om je pagina op te maken met css ipv inline (<span style="color:darkgreen; font-size:12px;">)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/04/2014 09:37:30
Quote Anchor link
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

@Jan,
Die fouten hebben er altijd ingezeten, alleen kreeg je ze bij je vorige provider niet in beeld.

Je kan dus beter (zoals Obelix ook aangeeft) heel de berekening naar het begin van je script halen en deze pas uitvoeren nadat je gecontroleerd hebt of het formulier verzonden is.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/04/2014 13:07:19
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 08/04/2014 09:37:30:
Error reporting staat aan, dat is de reden van dit topic ;-)

Maar dan had ik ook melding verwacht dat niet alle variabelen bestaan.
 
Jan Joosten

Jan Joosten

08/04/2014 13:15:14
Quote Anchor link
Heb als tijdelijke oplossing error reporting maar even uit gezet..

De calculator doet opzich z'n werk nu maar ga zodra ik tijd heb het hele script doornemen/herschrijven/aanpassen. (heb 'm zelf ook niet geschreven)

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg anders was ik er waarschijnlijk nog lang mee bezig geweest!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.