wat is het belangrijkst om te weten om php te leren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Koen

koen

10/12/2007 22:25:00
Quote Anchor link
Welke acties zijn het belangrijks die ik moet weten om php te leren, Mischien een paar goeie tutorials ofzo. Mischien weet iemand er hier een paar! Het moet wel duidelijk uitgelegt worden!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:14:21
 
Timmy

timmy

10/12/2007 22:28:00
Quote Anchor link
zorg dat je eerst met echos (dat je tekst dus op je beeld zet) en met simpele vriabele(waardes) om kan gaan :P

owja, en onthoud dat php niet somaar op je pc werkt maar op een server die php ondersteunt (heb ik 2 weken over gedaan om erachter te komen :P) installer bv xampp


hoop dat je hier wat aan hebt.

tim.
 

10/12/2007 22:31:00
Quote Anchor link
Gewoon veel prutsen, en niet direct hier komen en roepen "Help, het lukt me niet. Veel op php.net kijken, kijken naar andere voorbeelden: Plaatjes resizen? Google -> php image resize.
 
Mvos

mvos

10/12/2007 22:32:00
 
Timmy

timmy

10/12/2007 22:33:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 10.12.2007 22:31:
Gewoon veel prutsen, en niet direct hier komen en roepen "Help, het lukt me niet. Veel op php.net kijken, kijken naar andere voorbeelden: Plaatjes resizen? Google -> php image resize.

hey daar wilde ik net naar gaan vragen ;)
 
Timmy

timmy

10/12/2007 22:33:00
Quote Anchor link
timmy schreef op 10.12.2007 22:33:
Jeej schreef op 10.12.2007 22:31:
Gewoon veel prutsen, en niet direct hier komen en roepen "Help, het lukt me niet. Veel op php.net kijken, kijken naar andere voorbeelden: Plaatjes resizen? Google -> php image resize.

hey daar wilde ik net naar gaan vragen ;)


edit: http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/223/ :P

edit2: srry ik zie dat ik per ongeluk op t verkeerde knpje heb gedrukt ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door timmy
 
Koen

koen

10/12/2007 22:43:00
Quote Anchor link
Danku zeer al! :) Ik was begonnen in een boek maar ik kom daar maar niet door heen door het moeilijke woordgebruik!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

10/12/2007 22:51:00
Quote Anchor link
Er staat hier ook een tutorial voor beginners. Groot voordeel is dat het je meteen aanleert om fouten weer te geven, en meteen bugvrij te programmeren (voor zover mogelijk met errors weergeven)

Klik
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/12/2007 22:52:00
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

10/12/2007 22:56:00
Quote Anchor link
timmy schreef op 10.12.2007 22:28:
zorg dat je eerst met echos (dat je tekst dus op je beeld zet) en met simpele vriabele(waardes) om kan gaan :P

owja, en onthoud dat php niet somaar op je pc werkt maar op een server die php ondersteunt (heb ik 2 weken over gedaan om erachter te komen :P) installer bv xampp


hoop dat je hier wat aan hebt.

tim.


2 weken maar? Ik bijna een jaar ofzo, was toen 9 :D. Wat ook makkelijk is om goed html te kennen. En waarmee ik zou beginnen is het maken van een site over iets, maar dan gewoon als het klaar is nieuwe dingen gaan toevoegen en steeds je oude code vernieuwen met nieuwe dingen die je hebt geleerd. Maar koop nooit een boek! Dan gaat het op school lijkenen wil je er meteen mee stoppen. Succes!
 

10/12/2007 23:07:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 10.12.2007 22:56:
2 weken maar? Ik bijna een jaar ofzo, was toen 9 :D. Wat ook makkelijk is om goed html te kennen. En waarmee ik zou beginnen is het maken van een site over iets, maar dan gewoon als het klaar is nieuwe dingen gaan toevoegen en steeds je oude code vernieuwen met nieuwe dingen die je hebt geleerd. Maar koop nooit een boek! Dan gaat het op school lijkenen wil je er meteen mee stoppen. Succes!

Jah, inderdaad. Ik ben op me 14e ongeveer met php begonnen, niet zo super intensief mee aan de gang, maar nu ik 16 ben kan ik toch wel aardig wat. En ook weer niet.
En idd, het is slim om eerst html en css te leren voordat je php leert. Anders krijg je van half brakke site's (hoeft niet per se, maar toch is het slimmer).
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

10/12/2007 23:17:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 10.12.2007 22:56:
timmy schreef op 10.12.2007 22:28:
zorg dat je eerst met echos (dat je tekst dus op je beeld zet) en met simpele vriabele(waardes) om kan gaan :P

owja, en onthoud dat php niet somaar op je pc werkt maar op een server die php ondersteunt (heb ik 2 weken over gedaan om erachter te komen :P) installer bv xampp


hoop dat je hier wat aan hebt.

tim.


2 weken maar? Ik bijna een jaar ofzo, was toen 9 :D. Wat ook makkelijk is om goed html te kennen. En waarmee ik zou beginnen is het maken van een site over iets, maar dan gewoon als het klaar is nieuwe dingen gaan toevoegen en steeds je oude code vernieuwen met nieuwe dingen die je hebt geleerd. Maar koop nooit een boek! Dan gaat het op school lijkenen wil je er meteen mee stoppen. Succes!


Dat is natuurlijk onzin, een boek is erg behulpzaam. Ik vind dat fijner lezen dan van zo'n scherm. Ik heb een aantal dagen geleden "PHP5 voor gevorderden" gekregen. Erg mooi boek er wordt hier niet alleen op PHP ingegaan maar ook OOP in het algemeen, en AJAX en ook nog een stukje modulair programmeren. Het is maar wat je zelf fijn vindt. Houdt je niet van lappen tekst om te lezen dan zou ik ook tutorials gaan volgen.
 
Crispijn -

Crispijn -

11/12/2007 01:00:00
Quote Anchor link
Ik heb php, javascript, css en de combinaties ook met tuts van internet geleerd. Toch moet ik zeggen dat sommige dingen gewoon niet goed in de basis zitten. Ik weet wel wat ik moet doen om foutmeldingen te voorkomen, alleen het hoe en wat mist soms. Dit maakt voor mij de stap tot OOP of MVC programmeren nog te groot. Ben wel van plan in de kerstvakantie eens lekker te gaan zitten met een goed boek. En dat is niet Gerard Mak met In Europa...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
 
Orhan T

Orhan T

11/12/2007 08:04:00
Quote Anchor link
Kunnen jullie misschien goeie aanbevelingen doen op goeie boeken? Sorry, dat ik een vraag stel hier in dit topic maar leek me voor de topic starter ook wel interessant. Ik wil namelijk graag PHP5 en OOP programmeren leren. (Wat zijn trouwens de voordelen ervan?)
 
Joren vh

joren vh

11/12/2007 08:10:00
Quote Anchor link
php 5 en mysql de basis

Zeer mooi boek, ben er al een heel stuk mee gekomen.

edit :

linkje : http://www.phphulp.nl/php/boeken/61/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door joren vh
 
Koen

koen

11/12/2007 08:51:00
Quote Anchor link
Toevallig had ik dat boek besteld maar ik vind het woordgebruik te ingewikkelt! Ik ben 15 en dyslectisch dus is het iets moeilijker om uit boeken te lezen denk ik!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/12/2007 10:25:00
Quote Anchor link
@koen

Heb je die beginnerstuturials al gelezen die hiervoor waren gepost? Ik denk dat het taalgebruik daar niet al te moeilijk is, en dat je daar prima mee uit de voeten moet kunnen.
 
Joren vh

joren vh

11/12/2007 12:37:00
Quote Anchor link
@koen :

Ik ben 14 en dyslectisch ;) Maar inderdaad, soms moet je er wel een paar keer over na denken ;-)
 
Koen

koen

11/12/2007 13:46:00
Quote Anchor link
@ Robert Deiman

Ik ga die tutjes vanavond even lezen ( of aan beginnen met lezen ) Ik had het over het woordgebruik van dat boek!
 

11/12/2007 17:09:00
Quote Anchor link
koen schreef op 11.12.2007 08:51:
Toevallig had ik dat boek besteld maar ik vind het woordgebruik te ingewikkelt! Ik ben 15 en dyslectisch dus is het iets moeilijker om uit boeken te lezen denk ik!

Ik ben ook dyslectisch. Ik vind dat je de tekst niet helemaal precies hoeft te snappen, de code is veel belangrijker. Als je die snapt snap je ook de tekst. (iig, dat heb ik).

(Nog handige tips voor dyslexie: Lees veel, hoe meer je leest, hoe beter het zal gaan, ook het schrijfen. Probeer ook altijd normaal Nederlands te schrijven, dus ook bij msn, dan hoef je niet "over te schakelen". En je hoeft niet per se naar het vmbo als je dyslexie heb.)
 
Joren vh

joren vh

11/12/2007 18:26:00
Quote Anchor link
Op msn praat ik vaak met afkortingen enz. maar op het forum probeer ik toch zo goed mogelijk algemeen Nederlands te praten, ook zonder fouten schrijven is vreet lastig, gelukkig heeft FF een woordenboekje zodat ik meteen zie dat een woord is fout geschreven, even rechtermuisknop op het woord en je vind de goede schrijfwijze.

ps. Trouwens wel eens goed om te zien dat ik niet de enige ben, dacht vroeger namelijk van wel.

Maar laat ons nu maar terug on topic gaan voor dit topic dicht gesmeten word /// gevolg => de starter zit vast :)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.