Wat is het verschil tussen "require" en "include"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Siebren

Siebren

16/03/2005 19:59:00
Quote Anchor link
Wat is eigelijk het verschil tussen require en include want op deze site staat dat als je require() gebruikt verplicht moet includen maar wanneer moet je nouw verplicht includen :S

Alvast bedankt
Siebren
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:33:28
 
Bram Z

Bram Z

16/03/2005 20:00:00
Quote Anchor link
require geeft een error wanneer de file niet kan worden gevonden
 
Jaj BE

jaj BE

16/03/2005 20:01:00
Quote Anchor link
Was dat niet iets van dat require het hele (gerequierde) bestand in het begin doorleest en include pas op het moment dat het gevraagt wordt?
Gewijzigd op 16/03/2005 20:03:00 door jaj BE
 
Jordi

Jordi

16/03/2005 20:05:00
Quote Anchor link
Het staat allemaal op http://www.php.net, maar ik wil het ook wel even uitleggen.

Het enige verschil zit eigenlijk in de afhandeling van fouten. Een fout kan bijvoorbeeld optreden als je een bestand probeert te includen/requiren dat niet bestaat. In dat geval geeft include een warning en require een fatal error.

Ik kan me voorstellen dat je over het algemeen graag wilt dat de site toch wordt geladen en dat je dan een error-message aan je user kan laten zien. Dan moet je include gebruiken, want require stopt meteen het hele PHP-proces.
Als het echter zo is dat je een bestand wilt includen waarin wordt gecontroleerd of een gebruiker bijvoorbeeld een administrator is en daaronder include je een bestand met daar in de pagina die een administrator hoort te zien, dan is het misschien handig om require te gebruiken. Bij een fout kunnen willekeurige bezoekers dan geen vervelende dingen doen. (beetje raar en hopelijk onrealistisch voorbeeld, maar ik weet niets beters)
 
Jaj BE

jaj BE

16/03/2005 20:13:00
Quote Anchor link
Mooi uitgelegd, zo snap ik het prima (y)
 
Siebren

Siebren

16/03/2005 20:28:00
Quote Anchor link
ja ik nu ook :)
bedankt :D
Gewijzigd op 16/03/2005 20:29:00 door Siebren
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.