Wat je op je schermpje ziet op je eigen site laten zien?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ming

Ming

07/01/2008 20:20:00
Quote Anchor link
Hoi all,

Wanneer men context van een andere site op je eigen site wilt laten zien dan gebruikt men hier meestal een rssfeed van de gewenste site voor,
Maar als de gewenste site geen rssfeed heeft?

Omdat je soms wel een url en patnaam wilt gebruiken die geen acces geeft, zou het dan niet via de bron van wat je op je scherm te zien krijgt kunnen?

Misschien moeilijk vraagje?
Grtx,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:35:06
 
- SanThe -

- SanThe -

07/01/2008 20:22:00
Quote Anchor link
Dat wordt dan waarschijnlijk wel illegaal.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/01/2008 20:23:00
Quote Anchor link
Het is mogelijk om met file_get_contents() de broncode van een externe site op te halen en daar vervolgens de benodigde informatie uit te halen.

Dit zal echter alleen werken als de fopen wrappers ingeschakeld zijn.
 
Ming

Ming

07/01/2008 20:24:00
Quote Anchor link
Waarom illegaal, het kan wat mij betreft best wel met bronvermelding?

file_get_contents() heb je serveracces voor nodig, die is er niet,

Het ging mij om de manier waarop men context ergens leent, voor plaatjes heb je een screendump bijvoorbeeld of een capture screen,

Voor wat je ziet qua tekst zou er misschien toch ook wel meer wegen naar rome leiden?
Grtx,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 

07/01/2008 20:35:00
Quote Anchor link
ming schreef op 07.01.2008 20:24:
Waarom illegaal, het kan wat mij betreft best wel met bronvermelding?

Het is illegaal omdat alle teksten die je op een website plaatst onder het auteursrecht (Zie ook Wikipedia) valt. Zonder toestemming van de site waar je van wilt rippen mag je het niet doen.
Dat jij het wel oke vind met bronvermelding, hoeft niet voor een ander gelden. Misschien heeft die eigenaar heel hard op die tekst gewerkt, dan kan hij willen dat dat niet op andere website's komt te staan.
Met grote site's zijn er flinke rellen geweest.

Plaatjes vallen ook onder het auteursrecht.

Quote:
Het ging mij om de manier waarop men context ergens leent, voor plaatjes heb je een screendump bijvoorbeeld of een capture screen,

Je leent ze dus niet, je steelt ze gewoon.

Quote:
Voor wat je ziet qua tekst zou er misschien toch ook wel meer wegen naar rome leiden?

Ah, je verwijst naar plagiaat?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

07/01/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Ja, stuur voor je het doet inderdaad even een mailtje naar de webmaster. Zolang je vriendelijk blijft is de kans groter dat je succes hebt.
 
Ming

Ming

07/01/2008 21:03:00
Quote Anchor link
Nou, ik ben er na jullie tips er al uit,
Denk er zelf nog wel eens overna,
155 leestekens mag nog, valt onder een citaatrecht,

Het was maar een vraagje en bijzonder snel beantwoord,

Bedankt,

Btw: wat mij betreft zet je deze topic op slot!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 

07/01/2008 21:09:00
Quote Anchor link
ming schreef op 07.01.2008 21:03:
Nou, ik ben er na jullie tips er al uit,
Denk er zelf nog wel eens overna,
155 leestekens mag nog, valt onder een citaatrecht,

Doe dan wel de bronvermelding bij, anders is het geen citaat meer....

Quote:
Btw: wat mij betreft zet je deze topic op slot!

Volgens mij doen ze dat hier niet.

(Ik snap ook niet waaorm mensen dat nou denken)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
J V

J V

07/01/2008 23:27:00
Quote Anchor link
Omdat dat op heel veel forums wel kan, want nu gaan mensen zoals ik nog reageren terwijl dat nutteloos is. En zo heb je dus vaak een hoop topics waar nog naar gekeken word en waar moeite in gestoken word, terwijl dat totaal nutteloos en verspilde tijd is. Daarom ;) (ikzelf dacht het ook in het begin)
 
Ming

Ming

08/01/2008 19:45:00
Quote Anchor link
Kijk, sta ik hier dus niet alleen in, goed begin lijkt me? ;-)

[oftopic]
Normaal kijk ik meestal naar de datum en wanneer deze redelijk "oud" is dan reageer ik er meestal niet op, alhoewel wanneer een topic op m'n vraag van toepassing is, tja wat doe je dan? of een nieuwe (zelfde) vragen of gewoon niet replyen?
Je krijgt volgens mij wel veel onnodig dataverkeer op deze manier?
Ik ben hier nieuw, ik kijk wel wat men gewend is hier,
Misschien is dit een goede topic voor de koffiehoek? ;-)

Hoor je nog,
[/offtopic]
Grtx,
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/01/2008 19:48:00
Quote Anchor link
Als je een vraag in een topic wilt beantwoorden, lees je toch eerst het hele topic om te zien welke antwoorden al gegeven zijn? Dan merk je dus ook snel genoeg of een vraag al beantwoord is.

Mocht dat zo zijn, dat heb je ofwel het topic voor niets gelezen, ofwel heb je er zelf nog iets van op gestoken. In beide gevallen geen probleem toch?

Sluiten van een topic is niet aan de orde. De topicstarter heeft wellicht op een later tijdstip nog een vraag over hetzelfde onderwerp. Kan hij mooi hetzelfde topic gebruiken ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Ming

Ming

09/01/2008 20:03:00
Quote Anchor link
Je hebt helemaal gelijk, ondertussen heb ik alweer een vraagje alhoewel het al helemaal niets meer met deze topic in kwestie te maken heeft, namelijk,

1: Waar is de rssfeed van het forum/site te vinden?
2:De zoekaktie op het forum is alleen beperkt tot scripts en tuts of komt het dat ik hier nieuw ben dat ik niet meer zie op m'n schermpje?
(om toch maar weer een beetje terug te komen naar de topic;-))

Grtx,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2008 20:05:00
Quote Anchor link
http://phphulp.nl/forum/searchtopic.php

Als je hier vervolgens de zoekfunctie van google gebruikt, wordt door de hele site gezocht. Dus zowel in de tuts en scripts als in het forum.
 
Ming

Ming

09/01/2008 20:16:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 09.01.2008 20:05:
http://phphulp.nl/forum/searchtopic.php

Als je hier vervolgens de zoekfunctie van google gebruikt, wordt door de hele site gezocht. Dus zowel in de tuts en scripts als in het forum.


Je bedoelt dus door de hele site, er zijn neem ik aan toch wel dingen afgeschermt voor google?

Met die rrsfeed bedoelde ik eigenlijk de rssfeed dat phphulp ter beschikking steld ik zag nergens een rsslogo?
Is toch leuke reclame of ...???
Grtx,
Btw, je bent wel vlot met replyen, top! :-)
Mocht je hier en daar een letter missen, sorry, er zit kruimels onder m'n toetsenbordje, ;-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ming
 

09/01/2008 20:22:00
Quote Anchor link
ming schreef op 09.01.2008 20:16:
Je bedoelt dus door de hele site, er zijn neem ik aan toch wel dingen afgeschermt voor google?

Yep, hele site.

Quote:
Met die rrsfeed bedoelde ik eigenlijk de rssfeed dat phphulp ter beschikking steld ik zag nergens een rsslogo?

Die zijn hier niet.

Quote:
Is toch leuke reclame of ...???

Wat heb je toch met reclame?

Quote:
Mocht je hier en daar een letter missen, sorry, er zit kruimels onder m'n toetsenbordje, ;-(

Moet je niet eten boven je keyboard.
 
- -

- -

09/01/2008 20:30:00
Quote Anchor link
Lol Jeej, hij klinkt als dat mannetje uit Southpark wanneer ze wow ofzoiets gaan spelen.. Die heeft ook een paar kruimeltjes op z'n toetsenbord :-P

Anyway, staat al paar keer gezegt hierzo maar je mag gewoon niet iets wegpakken van een ander z'n website, tenzij de eigenaar van de website uitdrukkelijk heeft toegezegt dat jij het mag overnemen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.