Wat vind je van mij site?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Php knipper

php knipper

30/01/2012 20:50:03
Quote Anchor link
ik ben al even bezig geweest met een site voor een verenging.

Dit is hem http://www.scoutingravels.mych-studio.com

inloggen is niet nodig ( en op registreren moment niet mogelijk )

Alvast bedankt.
Indien er ideeën zijn voor de lay-out ik hoor het graag ;)

INFO
------
naam: scouting ravels website
doelgroep: leden scouting ravels (vanaf 6 jaar )
oorspronkelijke site: http://scoutingravels.scoutsnet.be/

Toevoeging op 30/01/2012 20:52:10:

ps. de 404 pagina hoort er niet bij ( deze is van de hoofdsite en moet nog vernieuwd worden. )

(dit is de eerste site waar ik css in toepasten. )
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:50:22
 
Dirk Renes

Dirk Renes

30/01/2012 21:03:23
Quote Anchor link
Ik vind de lyout persoonlijk niet mooi en dan voornamelijk het overmatig geel.Ttevens de menu balk aanpassen en deze aan de header vast maken, die ronding eruit halen en gewoon de max breedte gebruiken.
Gewijzigd op 30/01/2012 21:05:23 door Dirk Renes
 
Php knipper

php knipper

30/01/2012 21:04:28
Quote Anchor link
a en wat vind je niet mooi aan de kleuren. scouts is in een bos en dan denk ik aan bruin.
 
Dirk Renes

Dirk Renes

30/01/2012 21:06:22
Quote Anchor link
Php knipper op 30/01/2012 21:04:28:
a en wat vind je niet mooi aan de kleuren. scouts is in een bos en dan denk ik aan bruin.

Je gebruikt eigenlijk alleen geel, ik zou dit bijvoorbeeld combineren met groen van bijvoorbeeld de bomen of bruin en die witte balk aanpassen

Ik zou persoonlijk geen wit doen met gel.
Gewijzigd op 30/01/2012 21:07:56 door Dirk Renes
 
Php knipper

php knipper

30/01/2012 21:08:32
Quote Anchor link
bruin? de balk bovenaan en alle titel div's zijn bruin. maar groen is een goed ideeé
 
Wouter J

Wouter J

30/01/2012 21:12:31
Quote Anchor link
Even een vraagje voor mij. Zou je misschien enters en tabs in je HTML code willen zetten? Dan kan ik -en andere mensen- de code beter beoordelen.

Verder is het design echt Web1.0 zoals we dat noemen. Veel te grote borders, een kleur die nooit uit de natuur komt en een niet zo mooi lettertype (gebruik een sans-serif lettertype).
Verdere punten:
- Die text-shadow op de titels zijn niet mooi en scheppen onduidelijkheid
- Menu valt totaal niet op, maak die wat groter

Zoek eens bij afbeeldingen op outdoor en scouting en laat je inspireren door de afbeelding. Ga met je digitale camera op pad naar de duinen en maak een foto. Ga het bos in en maak een foto en gebruik de natuurlijke kleuren die je op die foto vind.
Pak een stapel A4'tjes (of groter) en een potlood + gum. Ga eens op het web naar echte goede templates kijken (op http://themeforest.com/ of http://bestwebgallery.com/ ) en kies daar een paar templates uit die je mooi vind. Ga dan kijken, wat vind ik er mooi aan? En als je daar achter bent teken je dit op je A4'tje. Na een tijdje tekenen krijg je een perfect beeld van wat jij mooi vind en wat nu helemaal de trend is. Ga vervolgens op een ander A4'tje het design tekenen waarin veel van deze elementen inzitten zodat het er echt goed uit ziet. Ga hiermee verder werken.
 
Reshad F

Reshad F

30/01/2012 21:12:54
Quote Anchor link
de originele website vind ik toch echt beter, de nieuwe site als ik er binnenkom vind ik de bevel/emboss al niet mooi ik had het eerder omhoog laten komen ipv omlaag ALS ik het al zo gedaan had.. verder de links op de website zijn standaard.. er is niks van css op toegepast.. en het beveiligen was ook niet al op orde? maar hij staat wel online en aangezien er gegevens van leden op staan is dat niet zo slim .. verder krijg ik bij de banner de helft niet te zien.. ik weet niet of dat zo hoort? (ergens in het midden)

verder snap ik niet hoe je de website gebouwd hebt en waarmee? want alle code is gewoon achter elkaar geschreven alsof je een boek schrijft... dus nergens duidelijkheid in of iets dergelijks.. en de website laad ook heel erg langzaam(afbeeldingen etc)

ook zie ik dat je voor elk css een andere css file gebruikt hebt.. waarom niet alles gewoon in een enkele css file?

en zo kan ik wel doorgaan.. ik hoop dat je hiermee iets kan.. was dit trouwens je eerste website die je gemaakt hebt ?
 
- SanThe -

- SanThe -

30/01/2012 21:13:15
Quote Anchor link
Haal je site eens door de W3C en CSS validators.
 
Jasper DS

Jasper DS

30/01/2012 21:15:29
Quote Anchor link
"over 30 menuten" -> "over 30 minuten"
 
Php knipper

php knipper

30/01/2012 21:15:35
Quote Anchor link
ik heb grote lettertypes gebruikt omdat iedereen met de site moet kunnen werken. en kindvriendelijk moet zijn.

Toevoeging op 30/01/2012 21:20:03:

de bmp afbeeldingen ben ik aan het omzetten naar jpg ( dat is kleiner zover ik weet )
ook ben ik al even bezig met spellingsfouten eruit te halen. ook wordt heel de site in php gemaakt. en ik weet niet hoe ik de uitgaande html mooi kan laten verschijnen. dat van de links komt omdat ik wil dat iedereen weet dat het een link is.

er zitten gegevens in omdat ik de site wilde testen of ze echt werkte.
 
Reshad F

Reshad F

30/01/2012 21:34:25
Quote Anchor link
hmm om eerlijk te zijn heb ik volgens mij nog nooit ergens op de website de ''standaard link opmaak'' gezien dus vraag me toch echt af nu hoe al die 7 miljard mensen die over de hele wereld op websites surfen dan weten wat een links is? hmm lastig..

heel de site in php? dus geen html en alles als een echo ?? ... klinkt spannend het klinkt allemaal alsof de website weer van scratch af aan opgebouwd kan worden, volgens mij ben je dan sneller klaar want dit is 3x niks kwa layout etc... je kan beter gewoon een kant en klare template van een cms nemen (joomla of wordpress ) en daar wat van maken denk dat je dan verder komt!
 
Php knipper

php knipper

30/01/2012 21:40:19
Quote Anchor link
standaard is zover ik zie en weet een blauwe onderlijnde tekst en als je daar over gaat dan wordt je pijl een handje.

een layout van internet halen?
ik weet niet... ik wil het zelf doen ( om van te leren )
 
Piet Jansen

Piet Jansen

30/01/2012 21:54:44
Quote Anchor link
Gossie, leren. Je hebt nog kilometers te gaan, maar dat is nou juist het leuke.

Je design is, zoals iemand al zei, web 1.0, net als deze: klik!

Probeer eerste eens met Photoshop iets in elkaar te zetten. Teken eens iets moois, laat je inspireren. Jij bent één van de vele die klakkeloos HTML, CSS en PHP leren zonder te leren ontwerpen. Ontwerp iets moois, met mooie kleuren combinaties and gradient effecten en mooie lettertype. Deze website is regelrecht oud en lelijk.

Met CSS kunnen we prachtige dingen maken en met Photoshop maken we die nog mooier, maar je borders en je text shadows en alles in zijn geheel is gewoon lelijk.

Begin eens van scratch met bijv. een blauw/groen kleuren combinatie. Teken eens iets moois en probeer dit in elkaar te zetten, want dit is echt drie keer niks.

Misschien een beetje te kritisch van mijn kant, maar ik ben ontwerper, dus van daar;)

Veel succes en PM maar als je hulp nodig hebt:)

Mvg,
Piet
Gewijzigd op 30/01/2012 21:57:39 door Piet Jansen
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

30/01/2012 23:18:33
Quote Anchor link
Nou zo heel gek vind ik het niet hoor. Ja, de borders zijn te groot en ja het menu moet even mooi opgemaakt worden maar voor de rest is het zo gek nog niet. Wij zijn allemaal met ( vaak veel lelijkere ) site begonnen dus wat dat betreft hoef je je verder niet aangevallen te voelen. Als je de borders ( de bevel en emboss ) wat verkleint en zorgt dat je iets met typografie doet ( tekst opmaak ) dan kom je al een heel eind.

Over de validator, pff, validators zijn de meest over-de-top geblazen tools die je je maar voor kunt stellen. Het is een indicatie middel een lap middel ( zoals sommige zeggen.. vraag me niet waarom.. ) om te kijken waarom sommige dingen fout gaan. Maar ik weet zeker dat er maar weinig sites zullen zijn die 100% score halen op die validators. Niets van aan trekken tot je problemen tegen komt.

@Reshadd, misschien niet zo neerbuigend doen voor een volgende keer? Ik wil jou eerste site wel eens zien :)
 
Wouter J

Wouter J

31/01/2012 09:02:23
Quote Anchor link
@Merijn, dat is wel heel erg kort door de bocht. Ja, de validator is een beetje onnodig streng en zeurt iets te veel hier en daar. Maar voor beginners is het heel erg verstandig om zich aan de validator te houden. Dan leer je hoe het hoort.

Zo zijn deze errors bijv. behoorlijk terecht. Je mist een doctype en een <html> tag. Dat zijn dingen die er echt horen.
En ook deze 155 (!) errors zijn volkomen terecht en zul je echt moeten aanpassen:
- Geen tabellen voor opmaak
- Gebruik oude tags als <big>
- Heel veel inline style
- ongeldige link tags
- ongeldige attributen
 
Piet Jansen

Piet Jansen

31/01/2012 14:08:31
Quote Anchor link
Ik snap niet wat mensen met beginnen hebben. Je kunt ook best mooi beginnen. Je gaat toch geen website voor een klant maken als je nog net begonnen bent? De eerste website ziet er moderner uit dan de website van nu. Omdat iedereen misschien ooit 'lelijk' begon, betekent niet dat iedereen dat moet doen. Iedereen kan goed met pc's om tegenwoordig, dan kun je ook best mooie dingetjes in elkaar zetten om te ontwerpen en daarna in elkaar zetten.

Daarnaast ben ik het met Wouter eens over de validator. De makers van HTML zetten het niet zomaar in elkaar voor ons hoor. Als je een goede web developer wilt zijn, moet je ook het lef hebben om met zo'n strenge validator om te gaan.
Gewijzigd op 31/01/2012 14:10:07 door Piet Jansen
 
Wouter J

Wouter J

31/01/2012 14:26:17
Quote Anchor link
@piet, ho dat zei ik niet! ;)

Ik vind de validator ook een niet zo heel geweldig ding. Je moet kijken hoe browsers dingen accepteren, niet hoe W3C vind dat browsers dingen moeten accepteren. Alsof Piet zegt hoe Jan met Henk om moet gaan. Dat is fout, Jan moet eerst met Henk omgaan en dan komt hij er vanzelf wel achter hoe Henk wil dat Jan met hem om gaat. Dat moet een ander niet zeggen. Alleen voor een eerste keer, even een paar tips van Piet hoe Jan met Henk om moet gaan is natuurlijk niet verkeerd. Zo is het ook niet verkeerd om in het begin je aan de validator te houden.
Maar na een tijdje ervaring moet je het toch echt zelf doen en zelf onderzoeken.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

31/01/2012 14:53:38
Quote Anchor link
Je uitlijning als welkom (zwarte/grijze lijnen) lopen niet mooi in elkaar over/door.

Heb 3x foutief ingelogd en daarna 2x terug gebladerd en krijg dan een originele tekst te zien:
"De gebruikersnaam/wachtwoord combinatie is niet correct probeer het nog eens.U kan nog maar -2 proberen op het moment.Sorry u bent buitengezet.

U hebt te veel keer u wachtwoord fout ingegeven.
over 30 minuten zal u weer worden gereset.

Eerst geef je aan dat ik het nog een keer kan/mag proberen om dan aan te geven dat het -2 (?!!) proberen. U bent buitengezet?? Afval zet ik 's ochtends buiten...

Volgens mij is het 'uw wachtwoord'. En "U wordt gereset". Sorry, wat word ik??

Als ik vervolgens de site bekijk: het bovenste deel van mijn scherm wordt in beslag genomen door een logo (?), en de rest wordt zo'n beetje gevuld met een slider. En daaronder schijnt ook nog wat te staan. De diverse onderdelen zijn enorm groot, maar het menu moet je zoeken.
Gebruik consequent hoofdletters (of kleine letters) voor je diverse items (bericht, Nieuws).
Spellingcontrole kan geen kwaad. Wat is 'admin pennel'?

Ander citaat: "De site is eindelijk af...!

Op dit moment wordt er gewerkt aan beveiliging."
Is de site nu wel of niet af? De beveiliging lijkt me 1 van de belangrijkste aspecten...

Inhoudelijk vind ik de site (op dit moment) nog erg weinig bieden. Waar zitten jullie, wat doen jullie, wie kan ik benaderen als ik vragen zou hebben, etc., etc., etc. De site is naar mijn idee dan ook nog lang niet af.
 
Mathias B

Mathias B

31/01/2012 18:13:11
Quote Anchor link
Net zoals hierboven gezegd wordt is de bevel and emboss niet echt mooi. Op grote schermen wordt de site inderdaad enorm uitgerokken. Laat een beetje plaats langs de zijkanten dan komt het wat rustiger over, zeker met zoveel content.
Dan heb ik het ook niet voor onduidelijke navigatie met afbeeldingen, dit bevordert de usability niet en de gebruiker zal tilt slaan. Zet er misschien de uitleg onder?

Ik denk wel dat je erg je best gedaan hebt, maar je zou best nog eens goed rondkijken, goede sites maak je niet in 123.
Gewijzigd op 31/01/2012 18:14:19 door Mathias B
 
Php knipper

php knipper

31/01/2012 18:18:00
Quote Anchor link
Mathias B op 31/01/2012 18:13:11:
Net zoals hierboven gezegd wordt is de bevel and emboss niet echt mooi. Op grote schermen wordt de site inderdaad enorm uitgerokken. Laat een beetje plaats langs de zijkanten dan komt het wat rustiger over, zeker met zoveel content.
Dan heb ik het ook niet voor onduidelijke navigatie met afbeeldingen, dit bevordert de usability niet en de gebruiker zal tilt slaan. Zet er misschien de uitleg onder?

Ik denk wel dat je erg je best gedaan hebt, maar je zou best nog eens goed rondkijken, goede sites maak je niet in 123.


weet ik,

ik doe enorm mijn best om zoveel mogelijk php zelf te maken en de fouten er zelf uit te halen. ik vergeet dan vaak mijn spelling en mijn code leesbaar makken. nadien ga ik dan kijken waar ik fouten heb gemaakt in verband met spelling. en het inspringen.
de links op de foto in de head waren maar tijdelijk. ik ben nog een beetje met mijn layout aan het werken. (in de wereld van css ben ik nieuw ) dus ook aan mijn menu. van zodra dat mijn menu er leuk uitziet en goed werkt was ik van plan om die er in te steken en de links uit de head te halen.

ps. kan iemand me vertellen wat "bevel and emboss" zijn ?
 
Mathias B

Mathias B

31/01/2012 18:23:00
Quote Anchor link
Quote:
ps. kan iemand me vertellen wat "bevel and emboss" zijn ?


Letterlijk, het rélief tussen je site-content, maar dit is enkel zo bij bepaalde browsers omdat je de rand van je tabel niet hebt opgemaakt in css.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.