Wat vinden jullie van mijn twee nieuwe websites?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob Bastiaansen

Rob Bastiaansen

11/11/2010 16:47:39
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb twee websites opnieuw opgebouwd met twee vergelijkbare Drupal-templates, die wel beiden net iets anders zijn. Ik zou het fijn vinden te horen wat andere professionals ervan vinden.

www.lokaaltehuur.nl
www.mobileclassroom.nl

Groeten,
Rob Bastiaansen
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:45:03
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

11/11/2010 17:44:37
Quote Anchor link
Lokaaltehuur.nl:

Wat wel duidelijk is is dat de headers in .jpg formaten zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Oplossing: png.

Voor de rest is het een goeie site... Snel, overzichtelijk, niet té donker.
Alleen mij iets te breed. Maar affijn, dat is mijn mening.

mobileclassroom.nl

Hetzelfde met die headers, en dat rood / roze achtige, bah.
En bij mouseover van die 'offerte aanvragen' (Waar je op bijde websites te veel met je neus op gedrukt wordt) wordt de button grijs. En dat is echt vies.
 
Zie Foto

Zie Foto

12/11/2010 00:11:19
Quote Anchor link
Heb je dit met artisteer gemaakt?

Groetjes, Gerrie
 
Rob Bastiaansen

Rob Bastiaansen

12/11/2010 07:37:58
Quote Anchor link
Gerrie Van Rossum op 12/11/2010 00:11:19:
Heb je dit met artisteer gemaakt?

Groetjes, Gerrie


Nee, ik kende het product niet. Heb eens even gekeken en het lijkt me wel interessant, zal het eens uitproberen voor een volgende site. Deze templates komen uit de standaard Drupal-themes lijst.



Toevoeging op 12/11/2010 07:42:04:

Hi Dalando,
Bedankt voor je reactie. Daar kan ik wat mee.

Dalando De Zuil op 11/11/2010 17:44:37:

Wat wel duidelijk is is dat de headers in .jpg formaten zijn.


Ok, bedankt, heb ze omgezet naar PNG. het was mij niet opgevallen, maar inderdaad een stuk netter.


Dalando De Zuil op 11/11/2010 17:44:37:
mobileclassroom.nl

Hetzelfde met die headers, en dat rood / roze achtige, bah.


Jij houd niet van framboos;-)


Dalando De Zuil op 11/11/2010 17:44:37:
En bij mouseover van die 'offerte aanvragen' (Waar je op bijde websites te veel met je neus op gedrukt wordt) wordt de button grijs. En dat is echt vies.


Dat was inderdaad donkergrijs en niet zo mooi. Heb dat nu lichtgrijs gemaakt, nog steeds niet echt helemaal fraai, maar ik zou een andere contrastkleur moeten gebruiken, ik zal eens experimenteren, maar ik denk een soort blauw.

Bedankt voor de feedback
Groeten,
Rob
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

12/11/2010 07:46:59
Quote Anchor link
Je hebt gebruik gemaakt van een template, dat zie je omdat allebei de website op elkaar lijken en ik durf haast te zeggen dat je er niet zoveel moeite voor hebt gedaan.

Ten tweede, teveel CSS.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/modules/system/defaults.css?G" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/modules/system/system.css?G" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/modules/system/system-menus.css?G" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/modules/user/user.css?G" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/all/modules/fckeditor.css?G" />
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="/sites/all/themes/contrast/style.css?G" />


Think outside the box. Waarom moeten de websites op elkaar lijken?
 
Joakim Broden

Joakim Broden

12/11/2010 08:31:20
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 11/11/2010 17:44:37:
Alleen mij iets te breed. Maar affijn, dat is mijn mening.


Ik vind de breedte juist goed, minimaal 900 pixels.

Tegenwoordig worden de beeldschermen alleen maar groter dus als je een smalle website maakt van 700 dan is hij gewoon te klein voor het beeldscherm. Dus ik raad minimaal 900 pixels aan.
 
Justin S

Justin S

12/11/2010 10:39:32
Quote Anchor link
Oetzie cookie op 12/11/2010 08:31:20:
Dalando De Zuil op 11/11/2010 17:44:37:
Alleen mij iets te breed. Maar affijn, dat is mijn mening.


Ik vind de breedte juist goed, minimaal 900 pixels.

Tegenwoordig worden de beeldschermen alleen maar groter dus als je een smalle website maakt van 700 dan is hij gewoon te klein voor het beeldscherm. Dus ik raad minimaal 900 pixels aan.



Mee eens, kijk eens naar het 960 grid systeem. Ik bouw persoonlijk altijd met minimaal 960 pixels, soms groter richting 980 of 1000 pixels. Dit zorgt voor een optimaal beeldresultaat en biedt voldoende ruimte voor content en eventuele sidebars.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.