Web applicatie of desktop applicatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

05/08/2015 23:45:13
Quote Anchor link
Stel je hebt een algemeen systeem in een bedrijf.
- Waarin de voorraad van een winkel wordt bijgehouden.
- Allerlei dingen over het personeel in staan (bijvoorbeeld beschikbaarheid, afdelingen, aantekeningen, en de salarissen.
- Waar dingen over laden/lossen in te vinden zijn.
- Bestellingen doen voor klanten, of gewoon nieuwe voorraad inkopen voor het filiaal.

Bijvoorbeeld bij een franchise bedrijf dat veel winkels heeft (supermarkt).
Al die winkels hebben die software, en daarin kan het management bijvoorbeeld bij het moeder bedrijf (Albert heijn) nieuwe voorraad inkopen.
Verder, als een nieuwe medewerker wordt aangenomen dan wordt die persoon ook in het systeem gezet. Het moederbedrijf heeft dan ook een inzicht in wat er over het algemeen gebeurt in de winkels en kan ook statistieken bijhouden. (Bijv. Hoeveel mensen werken er in het hele land)

Is er een naam voor dit soort software als je zoiets wil kopen? (zoals CMS / CRM)
En wat is beter, dit soort dingen als een web applicatie die je dus op het kantoor van een winkel via een browser gebruikt, of een apart computer programma dat geïnstalleerd is?

Een webapplicatie lijkt me het meest logisch, maar lijkt me ook gevaarlijk omdat je dan eigenlijk gewoon op een website inlogt, en als ooit iemand in zo'n systeem komt heb je echt een probleem..
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 08:23:19
 
Richard Hansma

Richard Hansma

06/08/2015 05:54:35
Quote Anchor link
Ik weet niet of er een specifieke naam is voor de software die al alles wat jij opnoemt dekt. Echter las ik laatst toevallig wat over "Supply Chain Management Software" (SCMS). Ik heb het niet aandachtig doorgenomen, maar misschien dat je hiermee in de juiste richting wordt gestuurd.

Over je tweede vraag: Ik zou persoonlijk voor een webapplicatie gaan in combinatie met een intranet. De enigen die er dan bij kunnen zitten in het zelfde netwerk en met de juiste monitoring is het goed te beveiligen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/08/2015 09:38:25
Quote Anchor link
Jan terhuijzen op 05/08/2015 23:45:13:
Is er een naam voor dit soort software als je zoiets wil kopen? (zoals CMS / CRM)

ERP (enterprise resource planning)
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

06/08/2015 14:56:20
Quote Anchor link
Als je het enkel in een applicatie zet die lokaal draait (of zelfs alleen op 1 computer), is het inderdaad makkelijker te beveiligen.

Echter; wanneer het juist de bedoeling is dat het ook extern te benaderen is, zul je toch dingen open moeten gaan stellen.
Vooraf goed nadenken hoe je het gaat beveiligen is daarom heel belangrijk.

Maar denk eens aan internet bankieren; de banken stellen daarmee ook een gedeelte van hun systeem open. Maar omdat het goed beveiligd is, zal ik nooit jouw rekening in kunnen zien.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.