web hosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Lex van der poel

lex van der poel

24/09/2011 19:32:40
Quote Anchor link
ik vraag me al een tijdje af hoe je er zelf een kunt maken en wat de kosten zijn zou mand mj een link of uitleg geven hoe dat kan

alvast bedankt.
Gewijzigd op 11/10/2011 15:50:07 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:12:18
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/09/2011 20:05:41
Quote Anchor link
2 mogelijkheden:

Simpel: Neem bij een goede webhosting een resellerpakket, en daarmee kan je zelf domeinen en klanten aanmaken. Het enige wat je moet doen is de betalingen en administratie bijhouden, en de webhostingpakketten.
Over de server heb je beperkte rechten verder.....

Dit kan je al voor een tientje per maand hebben, en is een mooi begin voor al je geen ervaring hebt. Een mooi begin om te wennen aan bedrijfsvoering ;-)

Expert: Zorg voor goede kennis van Linux of Windows om een server mee op te zetten (Linux is zeker hiervoor aan te raden: stabiel en goedkoop). Bestel een paar Dedicated / VPS server's en richt deze veilig in.
Neem een beheerpaneel zoals DirectAdmin (linux) welke best wel te betalen is qua licentiekosten, en zet je webhostingplatform op.

Voor de administratie en facturatie kan ik je WeFact aanraden. Dit is een heel handig administratiepakket.

Zorg verder wel voor goed contact met klanten, want als je een eigen server in beheer hebt, ben je er ook echt verantwoordelijk voor. je moet 24/7 beschikbaar zijn om dat ding te fixxen mocht er onverhoopt iets mis gaan.

Als je geen ruime ervaring hebt met Linux raad ik aan om er eens mee te beginnen, en zelf thuis eens met Linux te spelen op een leuk PC'tje, of een VPS'je met een reinstall-mogelijkheid.
Gewijzigd op 24/09/2011 20:07:43 door - Ariën -
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

24/09/2011 20:28:34
Quote Anchor link
Verder is acumulus ook een goed boekhoudprogramma.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/09/2011 11:49:24
Quote Anchor link
Aar:
(Linux is zeker hiervoor aan te raden: stabiel en goedkoop)

Ik hoop niet dat je hiermee wilt aangeven dat Windows niet stabiel is.
Gewijzigd op 25/09/2011 11:49:55 door Ger van Steenderen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2011 13:14:04
Quote Anchor link
In de praktijk houdt Linux het het langste vol weet ik uit ervaring. En ook moet je bij een update voor Windows de hele server soms rebooten, bij Linux is dit niet nodig. Ik heb wel eens gehoord van servers die al 600 dagen draaien.
 
- SanThe -

- SanThe -

25/09/2011 13:34:06
Quote Anchor link
- Aar - op 25/09/2011 13:14:04:
Ik heb wel eens gehoord van servers die al 600 dagen draaien.


Dat is voor linux niet zo veel hoor.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2011 13:42:39
Quote Anchor link
Ligt aan het onderhoud die je pleegt. Voor een kernel-upgrade moet je vaak toch wel rebooten. Ok, er zijn zelfs servers met 1000 dagen uptime.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

25/09/2011 13:54:44
Quote Anchor link
Ik draai al jaren met Windows servers en heb niets te klagen over de stabiliteit, vandaar mijn opmerking
 
Lex van der poel

lex van der poel

25/09/2011 22:45:59
Quote Anchor link
bedankt! mijn broer en ik willen al een tijdje een host server maken... nu weten we hoe dat moet stel ik zeer op prijs - aar - dankjewel!...
 
Marco M

Marco M

25/09/2011 23:47:03
Quote Anchor link
- Aar - op 25/09/2011 13:14:04:
In de praktijk houdt Linux het het langste vol weet ik uit ervaring. En ook moet je bij een update voor Windows de hele server soms rebooten, bij Linux is dit niet nodig. Ik heb wel eens gehoord van servers die al 600 dagen draaien.


648 dagen hier :-)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

21/10/2011 13:35:11
Quote Anchor link
Ik wil dit topic toch nog even omhoog schoppen!

Als je een stabiele en 'goedkopere' omgeving wilt inrichten ga je natuurlijk voor Linux. Voor Linux is wel wat meer kennis vereist omdat je alles via de commando interface doet. Je kunt natuurlijk eens VMware of een ander virtualisatie programma installeren op jouw PC en gooi er eens 2 besturingssystemen in. Neem dan bijvoorbeeld Debian (Linux) en Windows 2003 of 2008.

Op internet zijn veel handleidingen te vinden over het opzetten van een Webserver en DNS. Zelf heb ik erg veel baat bij HowtoFore (Linux).

Houdt er wel rekening meet dat een paneel zoals DirectAdmin niet werkt op Windows en je voor DirectAdmin ook externe IP adressen nodig hebt. Google er maar eens op.

Ik wens je veel succes met opzetten van jouw eigen netwerk en probeer je overal zo goed mogelijk in te verdiepen. Veiligheid is belangrijk!
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

21/10/2011 13:40:54
Quote Anchor link
Voor eigen webhosting zal ik toch beginnen met cisco om te weten hoe netwerken in elkaar zit en indd ik zal ook linux gebruiken is goedkoper en beter dan windows vind ik heb zelf nu een windows 2003 server maar heb er een hekel aan binnen kort heb ik linux vind ik stuk beter
 
- SanThe -

- SanThe -

21/10/2011 13:48:58
Quote Anchor link
Wat heeft Cisco met webhost te maken?
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

21/10/2011 13:51:43
Quote Anchor link
het beheren van je netwerk en beveilingen van je servers :) hoe je alles in moet stellen ja oke het is ook te vinden op internet maar ja
 
- SanThe -

- SanThe -

21/10/2011 13:52:54
Quote Anchor link
Dat doe je toch juist met je linux machines. Daar is alles in aanwezig en veilig en stabiel. Cisco wordt over het algemeen met Windows gebruikt.
Gewijzigd op 21/10/2011 13:54:20 door - SanThe -
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

21/10/2011 13:54:38
Quote Anchor link
ja oke dat klopt maar het is toch wel handig vind ik zelf maarja
 
- SanThe -

- SanThe -

21/10/2011 13:58:50
Quote Anchor link
Ik vind het voornamelijk nutteloze extra kosten.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

21/10/2011 15:21:20
Quote Anchor link
Wil je zelf ook daadwerkelijk domeinnamen gaan uitgeven of wilde je gaan doorverwijzen naar je eigen server ?
Want dan zou je je voor *.nl namen moeten registreren bij SIDN (als registrar) en ook daar zitten weer kosten aan verbonden... en voor de overige (.com, .eu, enz..) ook...

Of wil je Dedicated / VPS server's gaan doen ?
MX (mail) ?
DNS ?
Verschillende Databases ?

om te beginnen (om proef en uitteproberen) vanuit thuis en/of in databacenter ?
Gewijzigd op 21/10/2011 17:47:41 door Marco PHPJunky
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/10/2011 17:08:03
Quote Anchor link
met Cisco kan je wel leuke dingen leren, zoals subnetten berekenen en dergelijke.
Interessante leerstof, die je op een ICT-opleiding leert :-P
 
Aad B

Aad B

21/10/2011 18:47:33
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 25/09/2011 13:54:44:
Ik draai al jaren met Windows servers en heb niets te klagen over de stabiliteit, vandaar mijn opmerking
Een enorme beperking zijn de kosten van Windows servers tov Linux Servers. Zeer goede Linuxen zoals CentOS en Fedora (beide redhat) zijn gratis terwijl je je aan windows servers blauw betaald en dat die dingen bij het verzaken van een patch onveilig worden en niet meer gesupport worden. Heb je al eens een support vraag richting Microsoft geprobeerd? Trek je geldbuidel maar open....
Verder is dat Windows spul zo onstabiel dat je bijna elke week moet rebooten.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

22/10/2011 08:01:50
Quote Anchor link
Ik moet onze CentOS 5-server als we aan het ontwikkelen zijn bijna elke dag/meer keren per dag rebooten.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.