web server probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Software Developer

De afdeling ICT is belangrijk binnen onze organisatie. Deze afdeling ontwikkelt zich steeds meer naar een flexibele, innovatieve en zakelijke organisatie, die marktconform werkt en een hoogwaardig aanbod aan diensten biedt. We kennen een grote diversiteit aan systemen (ERP, Warehouse management, Enterprise Service Bus, BI, e-commerce). Onlangs hebben we onze systemen vernieuwd. Ter versterking van deze afdeling zijn we op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van: Lead Software Developer (32 – 40 uur) Als Lead Software Developer geef je vakinhoudelijk leiding aan het ontwikkelteam en ben je samen met jouw teamleden verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Lead Mendix Developer

Heb jij passie voor software ontwikkeling en vind je het leuk om eindgebruikers snel te helpen door het realiseren van web en mobiele applicaties? Vind jij het leuk om junior ontwikkelaars te begeleiden en te enthousiasmeren door het delen van je kennis? Heb jij de ambitie om door te ontwikkelen naar een Full Stack ontwikkelaar? Dan is dit jouw topbaan! Met meer dan 100 bedrijven in verschillende product-marktcombinaties is geen dag hetzelfde bij VDL. Als Lead Low Code Developer ontwikkel je met Mendix nieuwe functionaliteiten voor bestaande applicaties. Applicaties waar eindgebruikers graag mee werken. Daarnaast zijn er tal van nieuwe

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software ontwikkelaar

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Senior/Lead Front-end Developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Voor een grote klant in Utrecht (300+) medewerkers ben ik momenteel op zoek naar een ervaren Front-end Developer met diepgaande kennis van Javascript, Angular of React. De kernactiviteiten van dit bedrijf bestaand voornamelijk uit het verzorgen van digitale transformaties voor grote klanten in Nederland. Ze werken hierbij in multidisciplinaire teams samen van gemiddeld 7 personen. Dit gebeurt op locaties van de klant, maar ook vanuit huis en kantoor. Je zult voornamelijk samenwerken met Backend Developers, UX en Design collega’s. Wat maakt dit bedrijf geweldig om voor te werken? - Meerdere malen verkozen tot beste werkgever; - Volledige transparantie en

Bekijk vacature »

PHP/Magento developer gezocht met 1-2 jaar werkerv

Bedrijfsomschrijving Deze informele organisatie zoekt een PHP/Magento developer die inmiddels 1-2 jaar werkervaring heeft. Ze bouwen hier aan hele toffe E-commerce oplossingen. De oplossing zijn divers en voor hele mooie klanten in de B2B markt. In totaal werken hier 12 innovatie en jonge mensen. De organisatie staat erom bekend dat ze aanpakkers en pragmatisch zijn. Functieomschrijving In deze rol werk je met PHP/Magento dus het is fijn als je met 1 van de 2 gevraagde technieken ervaring hebt. Mocht je Magento gecertificieerd zijn, reageer dan direct! Dus heb jij passie voor E-commerce omgevingen en ervaring met PHP en/of Magento dan

Bekijk vacature »

SQL Developer

Wie zijn wij? Als ervaren leverancier van oplossingen voor industriële technologie wil ICT Netherlands de wereld elke dag een stap slimmer maken. Onze toegewijde technische professionals voorzien klanten van diensten op het gebied van consultancy, softwareontwikkeling, projectmatige oplossingen en managed services. In het kort Als SQL Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling

Bekijk vacature »

Group Netwerk & Service Desk Administrator

Group Netwerk & Service Desk Administrator 32 – 40 uur per week, Burg Groep B.V. te Heerhugowaard Burg Group is een internationaal familiebedrijf met productiefaciliteiten in 5 verschillende landen waarvandaan we naar ruim 30 landen exporteren. Hiermee zijn we de grootste azijnproducent van Europa! Binnen de gehele Burg Group wordt veel waarde gehecht aan pro-activiteit, innovatie en duurzaamheid. Om goed ons werk te kunnen doen is het voor onze organisatie zeer belangrijk dat wij beschikken over een goede IT- Infrastructuur. Wegens tijdelijke vervanging zijn wij op zoek naar een Group Netwerk & Service Desk Administrator. Ben je een aanpakker, en

Bekijk vacature »

Senior Business Analist Pensioenen

Senior Business Analist Pensioenen Functiebeschrijving: Word jij enthousiast om als bruggenbouwer tussen business en IT ervoor te zorgen, dat de juiste IT-oplossingen worden gerealiseerd voor onze eindklanten? Dan ben je bij ons aan het goede adres! Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega om het product team van onze Pensioen Administratie Platform te versterken. Wat ga je doen? Je helpt ons en onze klant om onze toekomststrategie van ons Pensioen Administratie Platform vorm te geven. Je verzamelt, combineert en analyseert business requirements vanuit verschillende interne en externe bronnen. Deze vertaal je naar specificaties voor IT, zodat de ontwikkelaars hier

Bekijk vacature »

Symphony developer

Als PHP developer bij Getnoticed werk je in een team met acht directe collega’s. Bij ons geen hiërarchie of weken beslissingstijd. Dit betekent korte lijnen en snel schakelen. Dat is ook wel nodig bij alle innovatieve projecten waar we tegelijkertijd aan werken, zoals Google Cloud Talent Solution. Jouw functie bij Getnoticed is voornamelijk het bedenken van oplossingen voor klanten, hen hierin adviseren en het schrijven van koppelingen. Je hebt hier veel vrijheid maar kunt altijd bij collega’s terecht om te sparren. In een week kun je zo voor 4 á 5 verschillende klanten werken. Dit houdt je werk afwisselend. Naast

Bekijk vacature »

Senior Campaign Developer

Senior Campaign Developer Den Haag HBO/WO Digital Professional Zorgen dat onze klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal relevante en gepersonaliseerde informatie en berichten ontvangen. Dankzij jouw kennis van customer journeys en passie voor Marketing Automation, data, content, en processen kun jij het verschil maken voor onze klanten. Wat ga je doen? De afdeling Online realiseert de marketing- en communicatiedoeleinden van de PostNL organisatie door onze zakelijke en particulieren klanten en prospects te bereiken. Dit doen we middels de optimale inzet van onlinekanalen. Online voert de regie over deze kanalen waaronder: de website, applicaties, e-mailings, apps, social media

Bekijk vacature »

Senior BI Developer (PowerBI)

Voor project "Renewal ManInfo" zijn wij op zoek naar ervaren BI developers met passie voor het vak. Het werk zal bestaan uit het ophalen van klantwensen mede gebaseerd op basis van een bestaand product. Daar zal vervolgens een technisch model van gemaakt worden in de Azure cloud. De laatste stap zijn PowerBI dashboards waarmee je de klant positief verrast. De dashboards worden vervolgens gebruikt door bijna alle medewerkers van de Rabobank in Nederland. De aanvraag is in het kader van projecten/extra flexibele schil en het is de bedoeling dat de kandidaat een actieve rol pakt in de op te leveren

Bekijk vacature »

startende / junior Java developer

Als startende / junior Java developer krijg je een ervaren Java buddy, mag je opleidingen volgen en ga je direct in een Scrum team Java software ontwikkelen. Je wordt goed begeleid en er is veel ruimte voor innovatie. Bij deze organisatie ga je interessante tastbare maatschappelijke applicaties ontwikkelen. Miljoenen mensen zijn dagelijks afhankelijk van de software. Er zijn 8 Java Scrumteams, waarbij ieder team aan een eigen applicatie bouwt. In ieder team zijn meerdere senior, medior en junior Java developers aanwezig. Daarnaast is er minimaal 1 Tester en een vaste product owner per team. Er wordt regelmatig 'pair programming' toegepast.

Bekijk vacature »

Front-end developer

Als Front-end Developer bij Getnoticed zorg je ervoor dat de wensen van de klant gebruiksvriendelijk en nauwkeurig volgens de laatste technieken geïmplementeerd worden. Je bent een perfectionist bij het uitwerken van een design naar functionele layout. In het kort: Je werkt samen met je scrumteam van designers, front- en backend developers, marketeers en projectmanager bij het uitwerken van stories voor zowel klant als in-house gerelateerde projecten. Wat je werkzaamheden vooral zullen zijn: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je werkt nauw samen met onze designers en developers om tot een perfect resultaat te komen Je zorgt voor een intuïtieve

Bekijk vacature »

Full stack developer

Lijkt het je leuk je ICT-kennis breed toe te passen in projecten die zowel technisch uitdagend als maatschappelijk relevant zijn? We zoeken een full stack developer om ons snel groeiende, internationale team te versterken. Als full stack developer help je mee om applicaties te ontwikkelen en te verbeteren, op zowel de front-end als de backend. Dit kunnen zowel IT oplossingen zijn in onze ingenieursprojecten als interne applicaties waarmee bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd. Je bent betrokken bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van de webapplicaties. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband kwalitatief goede software producten realiseren, waarbij je volop ruimte krijgt

Bekijk vacature »

IT Business Analyst ERP

Dümmen Orange is the world’s largest breeder and propagator of cut flowers, bulbs, tropical plants, pot plants, bedding plants and perennials. For our IT department in de Lier, we are looking for an IT Business Analyst ERP. Job objective Our organization grows and flourishes. This results in a fast-changing and, therefore, challenging environment. As an IT Business analyst ERP you support our ERP system that is implemented within our Sales and production entities all over the globe. You are working within the IT team, your colleagues (around 25 persons) are located in The Netherlands, Germany and within the US. You

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2015 11:11:33
Quote Anchor link
Je moet die optie niet aanpassen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors',true);
error_reporting(E_ALL);
?>

Bovenaan plaatsen.

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2022 15:40:11

Ivo P

Ivo P

08/04/2015 20:17:35
Quote Anchor link
:
do not acces super globel $_post array dirctly

Is een aanwijzing van netbeans. Maar deze is wel erg strikt.

Toevoeging op 08/04/2015 20:18:23:

Aanwijzing dus geen foutmelding

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 17:52:44
Quote Anchor link
hallo,

ik dacht een foutmelding zou zij, het is dus een aanwijzing.
maar moet je die dan ook opvolgen? ?
ik heb de display_error erbij gezet zoals Aar heeft voorgesteld.
Geeft geen fouten aan. Na het invullen komt ie met een leeg wit scherm,
hij slaat niets op.
hoe kan ik nu de ingevulde gegevens in een bestand krijgen ?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 17:56:07
Quote Anchor link
Laat eens zien welke relevante code je nu op dit moment hebt?

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 18:12:09
Quote Anchor link
hallo,

deze heb ik nu:

code
<html>
<head>
<meta charset="UTF-8">
<TITLE> homepage </TITLE>
</head>
<H1>homepage 1</H1>
<body>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php

ini_set('display_errors',true);
        error_reporting(E_ALL);

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST')

{

$naam = $_POST['Naam'];
$email = $_POST['Email'];
$opmerking = $_POST['Opmerking'];

$tijd = time();
$datum = strftime('%d/%m/%y/%h:%m',$tijd);

$myfile = fopen('gegevens.php', 'w') or die('Kan gegevens.txt niet openen!');

$txt = '';
$txt .= 'Datum: ';
$txt .= $datum;
$txt .= '<br />';
$txt .= 'Naam: ';
$txt .= $naam;
$txt .= '<br />';
$txt .= 'Email: ';
$txt .= $email;
$txt .= '<br />';
$txt .= 'Opmerking: ';
$txt .= $opmerking;
$txt .= '<br /><br />';

fwrite($myfile, $txt);
fclose($myfile);

// uitlezen content gegevens.php
$content = file_get_contents('gegevens.php');
echo $content;

echo '<br />Hartelijk dank voor het invullen';
}

// endif

?>

<FORM name="form1" METHOD="post" ACTION="gegevens.php">
naam: <br> <input Name="Naam" type="text" value="" > <br>
E-mail: <br> <input name="Email" type="text" value=""> <br><br>
<textarea name="Opmerking" rows="7" cols="45"></textarea><br>
<input type="submit" name="submit" value="indienen" >

</FORM>

</body>
</html>
/code

ik heb bij server request een =je bijgezet. nu zie ik in de gegevens.php dit

code
Datum: <br />Naam: <br />Email: <br />Opmerking: <br /><br />
/code
er gebeurd nu wel iets, nog geen invul gegevens.

- SanThe -

- SanThe -

09/04/2015 18:18:43
Quote Anchor link
Je formulier post je naar gegevens.php terwijl je gegevens.php juist wil maken.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 18:21:27
Quote Anchor link
HTML-tags horen in kleine letters
Gebruik method="POST"

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 18:41:14
Quote Anchor link
hallo,

ik heb post vervangen door POST. als dit is wat je bedoeld geen resultaat.
html tag aangepast. bedankt.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2015 19:08:00
Quote Anchor link
Waarom schrijf je naar het bestand waarvanuit je POST?

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 21:01:00
Quote Anchor link
Hallo

Dit is mijn even onduidelijk waarom ik dit zo gedaan heb.
Ik had de gedachte dat dit zo moest. Nu begrijp ik het
Niet helemaal meer.
Ik had hier en daar wat echo's tussen gezet en gekeken wat hij liet zien en wat niet.
Wat ik ervan niet begrijp is dat na wat hij heeft weg geschreven in het bestand niets meer doet.
De tekst van bedankt voor het invullen zie je niet meer.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om iets te kunnen weg schrijven naar een bestand.
Waar gaat het fout in Mijn denkwijze ?

- SanThe -

- SanThe -

09/04/2015 21:06:54
Quote Anchor link
- SanThe - op 09/04/2015 18:18:43:
Je formulier post je naar gegevens.php terwijl je gegevens.php juist wil maken.

Maak er eens action="" van.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/04/2015 21:12:06
Quote Anchor link
Op twee cruciale punten maak je een fout:
1. de bovenstaande code staat in het bestand waar je code naar wegschrijft (althans daar lijkt het sterk op); dit is dus een soort van zelf-modificerende code; dit is een heel, HEEL slecht idee

2. nog even los van het feit dat je data probeert weg te schrijven naar het script wat hier verantwoordelijk voor is, je schrijft het weg naar een PHP-bestand; je geeft iemand hier dus vrij spel om PHP-code te injecteren in je website; dit is een ENORM VEILIGHEIDSLEK, als je dan toch data naar een bestand wegschrijft (waarom niet naar een database?) zorg dan dat de EXTENSIE van dit bestand van een bestandstype is dat geen code op je webserver kan uitvoeren

OPLOSSINGEN:
1. schrijf de data weg naar een ANDER bestand (of, wellicht beter, gebruik een DATABASE)
2. geef het bestand de extensie .txt, of .htm(l), daarnaast zou ik je aanraden om alle inhoud "onschadelijk" te maken, want grapjassen kunnen nog steeds JavaScript invoegen of andere fratsen uithalen zoals het breken van je layout of wat dan ook
Gewijzigd op 09/04/2015 21:15:07 door Thomas van den Heuvel

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 21:19:56
Quote Anchor link
hallo
gaat de goede richting in dit zie ik nu als output met fout melding,iets van time zone?

homepage 1

Warning: strftime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in E:\root\phpproject4\index.php on line 29
Datum:
Naam: hans
Email: ttt@hoii.com
Opmerking: dit is een test

Hartelijk dank voor het invullen

- SanThe -

- SanThe -

09/04/2015 21:26:27
Quote Anchor link
Zet dit even voor de foutmelding.

date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

09/04/2015 21:28:36
Quote Anchor link
hallo

uh de uren en minuten moet ook met een Hoofdletter dus niet %h:%m maar %H:%M.
nu worden wel alle velden gevuld met de invul gegevens. helaas de fout van mijn vorige
antwoord blijft

Toevoeging op 09/04/2015 21:31:31:

hallo

ik was te laat met deze aanvulling hiervoor. na het invullen van jou
voorstel zie ik het volgende:

homepage 1

Datum: 09/04/15/21:29
Naam: hans
Email: tt@test.com
Opmerking: hahahahahah gelukt

Hartelijk dank voor het invullen

het invulmenu komt er weer onder. heel goed nu
Gewijzigd op 09/04/2015 21:32:38 door hans vd heuvel

Hans vd heuvel

hans vd heuvel

10/04/2015 23:51:51
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 09/04/2015 21:12:06:
Op twee cruciale punten maak je een fout:
1. de bovenstaande code staat in het bestand waar je code naar wegschrijft (althans daar lijkt het sterk op); dit is dus een soort van zelf-modificerende code; dit is een heel, HEEL slecht idee

2. nog even los van het feit dat je data probeert weg te schrijven naar het script wat hier verantwoordelijk voor is, je schrijft het weg naar een PHP-bestand; je geeft iemand hier dus vrij spel om PHP-code te injecteren in je website; dit is een ENORM VEILIGHEIDSLEK, als je dan toch data naar een bestand wegschrijft (waarom niet naar een database?) zorg dan dat de EXTENSIE van dit bestand van een bestandstype is dat geen code op je webserver kan uitvoeren

OPLOSSINGEN:
1. schrijf de data weg naar een ANDER bestand (of, wellicht beter, gebruik een DATABASE)
2. geef het bestand de extensie .txt, of .htm(l), daarnaast zou ik je aanraden om alle inhoud "onschadelijk" te maken, want grapjassen kunnen nog steeds JavaScript invoegen of andere fratsen uithalen zoals het breken van je layout of wat dan ook

Hallo Thomas,
Ik heb jou stukje goed gelezen, bedankt voor jou reactie. Ik wil wel even reageren op dit stukje.
Ten eerste heel erg bedankt voor jou duidelijke uitleg.
Ik wil mijn eigen niet schoon praten hoe ik dit doe, dit is een interessante taal. Dit wil ik mijn proberen
Eigen te maken met de haken en ogen daarvan.
Wat jij verteld was ik niet van bewust. Ik denk nu ik een stukje heb geschreven, wil ik dit gaan verbeteren.
Maar dan wel van onderaan en hier op dit forum kan ik dit wel doen in mijn eigen taal.
Dus, ik hoop toch wel veel van deze taal te leren.
Ik ga mij hierin verdiepen lijkt me een goede uitdaging.

Gr
Hans van den heuvel
Nb

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.