Webformulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

10/03/2014 14:09:59
Quote Anchor link
Hallo iedereen!

Ik wil een webformulier maken in html/css waarna deze wordt opgehaald en er een sollicitatiebrief tevoorschijn komt in php.

Nu is het zo dat ik mijn HTML/CSS af heb, maar dat ik bij php vast zit en niet verder kom. Hieronder zie je de php code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<body>

Voornaam: <?php echo $_POST ['voornaam']; ?><br></br>
Achternaam: <?php echo $_POST ['achternaam,']; ?><br></br>
Geslacht: <?php echo $_POST ['geslacht']; ?><br></br>


</body>
</html>

<?php
$geslacht
= 'man';


if ($geslacht == 'man')

    echo 'Geachte heer';
    echo '&nbsp;';
    echo $_POST ['achternaam,'];


?>


Ik wil dus, als ik bij mijn html bestand, het geslacht kies bij "man", "Geachte heer" hebben in php en als ik voor "vrouw" kies, "Geachte mevrouw" hebben in php. Zoals je ziet, krijg ik "Geachte heer" wel voor elkaar.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

alvast bedankt,

Brian

- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 10/03/2014 14:11:25 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:55:01
 
- SanThe -

- SanThe -

10/03/2014 14:17:40
Quote Anchor link
Dit is basic php.
Zie eens op http://www.phptuts.nl/view/39/
 

10/03/2014 14:27:01
Quote Anchor link
- SanThe - op 10/03/2014 14:17:40:
Dit is basic php.
Zie eens op http://www.phptuts.nl/view/39/



Wat moet ik dan invoeren als ik "Geachte mevrouw" wil krijgen als ik bij mijn html form, "vrouw" kies? Want als ik die php code van het "if" statement opnieuw eronder gebruik met andere variabelen lukt het nog steeds niet.

Ik kom hier niet om doorgestuurd te worden naar een andere pagina, want dat is te makkelijk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 14:34:29
Quote Anchor link
http://www.phptuts.nl/view/39/4/

Kijken naar if-elseif-else...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if ($geslacht == 'man')  {
    echo "Geachte heer,";
}
elseif($geslacht == 'vrouw') {
    echo 'Geachte mevrouw,';
}
else {
    echo 'Geachte heer/mevrouw,';
}

?>
Gewijzigd op 10/03/2014 14:34:54 door - Ariën -
 
Mr Beronne

Mr Beronne

10/03/2014 14:36:20
Quote Anchor link
Je kan het ook zo doen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<body>

Voornaam: <?php echo $_POST ['voornaam']; ?><br></br>
Achternaam: <?php echo $_POST ['achternaam,']; ?><br></br>
Geslacht: <?php echo $_POST ['geslacht']; ?><br></br>


</body>
</html>

<?php    
$array
= array(
    "man"     => "Geachte heer",
    "vrouw" => "Geachte mevrouw");    

foreach($array as $key => $value)
{

    // is geslacht gelijk aan man haal waarde uit array wat hoort bij man
    // is geslacht gelijk aan vrouw haal waarde uit array wat hoort bij vrouw

    if($key == $_POST['geslacht'])
    {

        echo $value; // Geachte heer / mevrouw
        echo "&nbsp;";
        echo "sdfsdf";
    }
}

?>
Gewijzigd op 10/03/2014 14:36:44 door Mr Beronne
 

10/03/2014 14:53:10
Quote Anchor link
- Aar - op 10/03/2014 14:34:29:
http://www.phptuts.nl/view/39/4/

Kijken naar if-elseif-else...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if ($geslacht == 'man')  {
    echo "Geachte heer,";
}
elseif($geslacht == 'vrouw') {
    echo 'Geachte mevrouw,';
}
else {
    echo 'Geachte heer/mevrouw,';
}

?>


Dus als ik het goed begrijp, dan krijg je met de "else if" functie: anders dan wat je aankruist, word "Geachte mevrouw"?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 14:57:04
Quote Anchor link
Letterlijk vertaald:

Als het een man is, toon dan "Geachte heer,". Als het een vrouw is, toon dan "Geachte mevrouw,", en anders als het geslacht niet bekend is, dan tonen we maar: 'Geachte heer/mevrouw,'
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

10/03/2014 15:00:53
Quote Anchor link
Mensen denk even wel hij is nog niet zover met php vertel er eff bij wat het doet...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
    $voornaam
= $_POST['voornaam'];
    $achternaam = $_POST['achternaam'];
    $geslacht = $_POST['geslacht'];
    
    
    if($geslacht == 'man'){
        echo 'Geachte heer';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
elseif($geslacht == 'vrouw'){
        echo 'Geachte mevrouw';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
else{
        echo 'Geachte';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['voornaam'];
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['achternaam,'];
    }

?>

<body>

Voornaam: <input type="text" name="voornaam"  /><br>
Achternaam: <input type="text" name="achternaam" /><br>
Geslacht: <input type="radio" name="geslacht" value="man">Man<br>
<input type="radio" name="geslacht" value="vrouw">Vrouw<br>


</body>
</html>


Wat ik hier doe is...

Ik begin met de phpcode daar set ik de variabelen.
en vraag ze met een $_POST aan.

dan open ik het met een if statement en wat er bij mijn if statement anders is dan bij jouwne is, dat jij hem niet opende en dat zou eigenlijk ook een foutmelding moeten geven.
dat doe ik met de elseif statement bijna zowat hetzelfde alleen nu vraag ik of het een vrouw.

en dan als er geen geslacht bij is gegeven dan komt de gehele naam te staan.

bij de formulier heb ik voor je allemaal inputs geplaatst daar kunnen ze alles invoeren dan.

Stel gerust nog vragen als het nodig is:D

Toevoeging op 10/03/2014 15:07:10:

en reageer hier even op of je het wel snapt want daar gaat het om he!
 

10/03/2014 15:08:30
Quote Anchor link
Ik wil iedereen die mij tot nu toe heeft geholpen bedanken. Ik begin zoals Mathieu al zei, pas met php en nu ik wat uitleg krijg van jullie, snap ik het ook wat beter!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 15:08:59
Quote Anchor link
Leuk dat je anderen wilt helpen Mathieu, maar leer het anderen liever niet aan om variabelen te kopiëren op lijn 2 t/m 4 ;-)
Gewijzigd op 10/03/2014 15:09:33 door - Ariën -
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

10/03/2014 15:09:56
Quote Anchor link
Maar brain op dit forum staan hele goeie tutorials en in het nederlands dus ga daar zeker even naar kijken zeker handig:D

Toevoeging op 10/03/2014 15:12:18:

haha oja dat wass ik nu alweer vergeten xD moet het nogsteeds een beetje in mijn hoofd stampen.

Toevoeging op 10/03/2014 15:17:38:

Even ter verbetering van de reactei van Aar...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php    
    if($_POST['geslacht'] == 'man'){
        echo 'Geachte heer';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
elseif($_POST['geslacht'] == 'vrouw'){
        echo 'Geachte mevrouw';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
else{
        echo 'Geachte';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['voornaam'];
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['achternaam,'];
    }

?>

<body>

Voornaam: <input type="text" name="voornaam"  /><br>
Achternaam: <input type="text" name="achternaam" /><br>
Geslacht: <input type="radio" name="geslacht" value="man">Man<br>
<input type="radio" name="geslacht" value="vrouw">Vrouw<br>


</body>
</html>
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

10/03/2014 15:44:05
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 10/03/2014 15:09:56:
Maar brain op dit forum staan hele goeie tutorials en in het nederlands dus ga daar zeker even naar kijken zeker handig:D

Toevoeging op 10/03/2014 15:12:18:

haha oja dat wass ik nu alweer vergeten xD moet het nogsteeds een beetje in mijn hoofd stampen.

Toevoeging op 10/03/2014 15:17:38:

Even ter verbetering van de reactei van Aars...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php    
    if($_POST['geslacht'] == 'man'){
        echo 'Geachte heer';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
elseif($_POST['geslacht'] == 'vrouw'){
        echo 'Geachte mevrouw';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST ['achternaam,'];
    }
else{
        echo 'Geachte';
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['voornaam'];
        echo '&nbsp;';
        echo $_POST['achternaam,'];
    }

?>

<body>

Voornaam: <input type="text" name="voornaam"  /><br>
Achternaam: <input type="text" name="achternaam" /><br>
Geslacht: <input type="radio" name="geslacht" value="man">Man<br>
<input type="radio" name="geslacht" value="vrouw">Vrouw<br>


</body>
</html>


Is het niet zo dat hij 1 input field wil, waarin aan de hand van de selectie er meneer of mevrouw komt te staan?
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

10/03/2014 15:48:33
Quote Anchor link
@Jaap hij moet ook de achternaam weten en hij had ook iets met voornaam dus denk die moet er ook bij.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

10/03/2014 15:52:53
Quote Anchor link
O oke

Toevoeging op 10/03/2014 16:18:53:

Dus alles werkt nu?
 

10/03/2014 21:20:21
Quote Anchor link
Snelle Jaap op 10/03/2014 15:52:53:
O oke

Toevoeging op 10/03/2014 16:18:53:

Dus alles werkt nu?


Hoi Jaap,

Alles werk nu in orde!, bedankt voor de hulp.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/03/2014 21:39:04
Quote Anchor link
@ Mathieu Posthumus: waarom verdeel je de echo over drie (of vier) regels?
 
Milo S

Milo S

10/03/2014 22:17:30
Quote Anchor link
Even ter informatie. Voordat je begint met de weergave die komt nadat je je formulier hebt ingevuld moet je uiteraard wel kijken of er al op de submit (verzenden) knop is gedrukt. In PHP doen we dat met $_SERVER['REQUEST_METHOD'].

Bijvoorbeeld
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

    # Je brief opmaken
}
else
{
    # Formulier weergeven    
}
?>


Op de plek van de brief op maken kun je dan beginnen met het bepalen van voorwaarde over wat wanneer weergegeven wordt. De beginnershandleiding van PHP op phptuts.nl is handig om een door te nemen.

Offtopic:
Er hoeft niet een hele reactie gequote te worden al je een antwoord wilt even heren... Dat maakt het topic namelijk onnodig lang.Offtopic:
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 07:32:17
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 10/03/2014 21:39:04:
@ Mathieu Posthumus: waarom verdeel je de echo over drie (of vier) regels?


Ik dacht, dan is er nog wat van zijn eigen stuk code, en daar moet ie ook zelf achter gaan komen zo leer je dast het best!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.