Webhost als Repo gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Reshad F

Reshad F

04/05/2012 21:31:09
Quote Anchor link
Olla, ik ben al enige tijd bezig om een repo op tezetten waar ik mijn projecten in beheer. nu vroeg ik mij af kan dit niet gewoon op mijn website host?

in principe zou dit toch mogelijk moeten zijn aangezien dit ook een server is?

zoja hoe doe ik dit?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:50:40
 

04/05/2012 23:05:17
Quote Anchor link
Wat wil je precies? Gewoon je website uploaden via git of een private repo maken?
 
Wouter J

Wouter J

04/05/2012 23:41:14
Quote Anchor link
Ja, alleen let dan wel op SSH. Want je wilt dat alleen jij iets mag pushen naar die repo. Als je het zomaar op een website zet mag iedereen pushen, daarom raad ik het je niet aan.
 
Reshad F

Reshad F

05/05/2012 09:59:00
Quote Anchor link
Het liefst een private repo. Ondersteunt een webhost geen ssh wouter? Of hangt dit af.per provider
 
Wouter J

Wouter J

05/05/2012 10:23:16
Quote Anchor link
Dat hangt van je host en van je pakket af volgens mij. Hier een goede blogpost over het opzetten van een private GIT server: http://tumblr.intranation.com/post/766290565/how-set-up-your-own-private-git-server-linux
 
Bart V B

Bart V B

05/05/2012 10:27:16
Quote Anchor link
Quote:
Ondersteunt een webhost geen ssh wouter? Of hangt dit af.per provider


Wat voor webhosting pakket heb je?
Is het een vps, dan kan je er op installeren wat jij wil he.
Vaak zullen webhosting pakketten, (shared hosting) dit niet ondersteunen.
En dat is eigenlijk heel logisch. Iets met veiligheid aspecten. ;)
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 07:39:12
Quote Anchor link
Ik heb geen idee hoe groot je bestanden zijn, maar ben je niet bang dat je zo aan je data limiet zit?
 
Reshad F

Reshad F

07/05/2012 09:43:03
Quote Anchor link
ik heb 10gig ruimte en 300gig data limiet p/maand. het is momenteel wel inderdaad een shared host dus ik denk dat dat dus niet zou kunnen met ssh vandaar dat ik het vroeg.

zou het wel mogelijk zijn als ik dit niet meer op een shared host zou hebben staan maar mijn host upgrade zodat ik een eigen server heb? ik host trouwens hier

www.astrahost.nl
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 09:49:24
Quote Anchor link
Als je een 'dedicated' server huurd, heb je volledige rechten over de server. Dit is dus inclusief RDP sessies, etc. Dan ga je boven de 'webserver' die je bij normale hosting pakketten krijgt.

Ook bij dedicated servers zijn je dataopslag zoveel als je wil (je betaald gewoon voor de HDD's), en is je datalimiet p/m tot 1 TB. Dus je hebt gewoon een complete server tot je eigen beheer, en afhankelijk van je contract ook met eventuele swervice/support.

Mijn advies is, mail de mensen van astrahost en laat een offerte doen voor een dedicated server. 9 van de 10 keer verkenenen ze de kosten van je huidige pakket met je nieuwe (althans bij mijn hosting provider).
 
Reshad F

Reshad F

07/05/2012 09:52:19
Quote Anchor link
ik ga het proberen chris! bedankt voor de tip.
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 10:01:16
Quote Anchor link
Graag gedaan.

Succes!
 
Reshad F

Reshad F

07/05/2012 12:34:46
Quote Anchor link
ik heb contact opgenomen met ze en kreeg dit als antwoord.


Beste,


Helaas gaat dat met een shared webhosting account niet lukken.
Wij raden u dan aan om een VPS (Virtual Private Server).

Op een VPS kan je namelijk eigen software installeren die u wilt gebruiken zoals u wilt met de repo's
Houd er wel rekening mee dat een VPS een kaal linux of windows systeem bevat u zult dus zelf de httpd en mysql etc ect moeten installeren.
Wij kunnen dat ook wel voor u doen maar daar zitten kosten aan vast.

De kosten van een VPS worden berekend op wat voor virtual hardware u in de machine willen hebben.
Hierbij moet u denken aan het geheugen en schijfruimte die u wilt gebruiken op de VPS.
Hoe meer geheugen en schijfruimte u wilt hoe duurder het zal zijn.

Als u precies weet wat u ongeveer nodig heeft kunnen wij wel een offerte voor u maken.



Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.


Met vriendelijke groeten,



nu is mijn vraag. moet ik dit naast mijn huidige hosting pakket hebben. of zou dit een vervanger worden?

of ben ik goedkoper uit als ik een eigen server aanschaf?
Gewijzigd op 07/05/2012 12:36:11 door Reshad F
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

07/05/2012 12:50:30
Quote Anchor link
Hangt er maar net vanaf wat je uiteindelijke plannen zijn met de server.
Wil je er alleen een Repo op draaien of ook een X aantal websites of alleen die van jou ?
Heb je een idee want wat je maximaal per maand er aan zou willen uitgeven ?

Ik heb zelf thuis ook een eigen server draaien maar ik kan je vertellen dat het veeeeeel leuker is maar wel duurder want je hebt ook stroom/internet/koeling/onderhoud/beveiliging kosten (sommige zijn eventueel en/of indien nodig)

Maar tussen een dedicated en vps is het groten verschil dat een vps gevisualiseerd is en eigenlijk hetzelfde kan/is als een dedicated (eigenlijk is een vps beter want deze is veel makkelijker en sneller uit te breiden en je kan er meer mee)

Met virtualisatie kan je dus zeg maar meerdere servers (met eventueel verschillende busturingssystemen/doeleinden) op 1 fysieke draaien.
dit scheelt in de veel in de kosten en onderhoud.
Gewijzigd op 07/05/2012 12:56:55 door Marco PHPJunky
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 12:58:55
Quote Anchor link
@Reshadd:

Je kunt je VPS uiteraard ook als webserver gebruiken, maar ik raad wel aan eerst een offerte op te maken met de kosten.

Misschien 2 offertes opmaken 1 voor de kale sever met OS, en 1 waar hun alles voor je installeren (m.b.t. webserver en beheer pakket).

Bekijk wat voor opslag, werkgeheugen en OS je wilt. Voor MS ben je uiteraard duurder uit aangezien je daar een licentie voor nodig hebt. Linux OS is gratis, echter als je zelf aan de gang gaat is het wel noodzakelijk dat je weet hoe Linux werkt ;)

Let ook wel dat met een VPS je server natuurlijk virtueel is, waardoor je een fysieke server shared met meerdere VPS gebruikers. Dit kan nadelen hebben als hun de server zwaar belasten.
 
Reshad F

Reshad F

07/05/2012 13:06:02
Quote Anchor link
hmm nee dit wil ik ook niet. ik weet half hoe linux werkt heb er een paar keer mee gewerkt. maar het zou geen probleem moeten zijn omdat mijn stagebegeleider me hiermee gaat helpen binnenkort. dus ik denk dat ik ga kijken of ik ergens zelf een goedkoop servertje kan scoren. is altijd wel handig om te hebben.

als iemand ergens iets weet. hoor ik het graag natuurlijk :)
 
Jurgen B

Jurgen B

07/05/2012 13:06:04
Quote Anchor link
Sorry, maar waarom niet gewoon een SVN repos op bijv. xp-dev.com aanmaken? Is gewoon private en het kost geen drol ;x
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 13:16:57
Quote Anchor link
Heb je een bepaald budget wat je wilt uitgeven? Een gemiddelde Dedicated server zit rond de 700,- per jaar (met MS licentie), weet je zeker dat je er dat voor over hebt?

Is het niets om thuis een 'servertje' neer te zetten? Dat hoeft geen krachtpatser te zijn want hij verwerkt alleen wat data. Een pc'tje rond de 300,- tot 400,- moet ruim voldoen. Gewoon je eigen 'IP adres' forwarden op een poort van de SVN naar je pc en je bent klaar.

Ik neem aan dat het alleen voor jezelf is en wat mensen waarmee je samenwerkt? Desnoods pak je een domein erbij en laat je die forwarden naar jou IP adrs+poort van de svn.

Goedkoper kan ik het niet verzinnen :D
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

07/05/2012 13:59:23
Quote Anchor link
@Chris,
Je hebt er toch wel rekening mee gehouden dat je thuis alleen een dynamic ip adres krijgt van je isp, enkel bij sommige providers kan je een static/vast ip adres aanvragen.
En ja tuurlijk kan je voor als het een thuis server is een intern vast ip instellen.
en kan je aan de gang met de port forwards in de router/server.

En mocht het eventueel de bedoeling zijn dat de server ook van buiten bereikbaar moet zijn is het gunstig om te kijken of je huidige isp wel eigen servers ondersteund/toestaat.
Want bijvoorbeeld tele2 staat het niet toe.

ps. je hebt een vps met ms licentie voor onder de 200 per jaar :P
Het is maar net wat je eraan kwijt wilt.
pss. je betaalt al meer aan stroom per jaar als je computer 24/7 aanstaat...
 
Chris PHP

Chris PHP

07/05/2012 14:14:28
Quote Anchor link
Marco:

Jup in principe krijgen particulieren alleen een dynamisch ip adres, echter veranderd deze alleen (niet eens altijd) als je het modem restart of reset. Mijn modem draait al 3,5 jaar zonder maar 1x te resetten/restarten.

Tevens kun je bij je domein zovaak je IP adres in de DNS wijzigen als je wilt (bij een hosting bedrijf met beheer over DNS). Dus mocht het ooit eens veranderen is het binnen 10 min aangepast.

Anders doe je het gewoon op basis van IP adres i.p.v. een domein naam.

Klopt veel ADSL providers 'blokkeren' dit, echter zijn de meeste admin gegevens van de modems online bekent en kun je dit eraf halen. Kabel aan de andere hand zowel Ziggo als Upc, blokkeren dit niet, ik heb gewoon een SVN server aanstaan op mijn NAS.

Dat is uiteraard ook nog een optie, host het via je NAS, dat verbruikt weinig stroom.

Klopt VPS is niet heel duur, echter je deelt de fysieke server met andere gebruikers.
 
Reshad F

Reshad F

07/05/2012 14:24:38
Quote Anchor link
wat is het verschil tussen een NAS en een servertje? en de stroomkosten maakte ik me ook al zorgen over :P dacht zelf ook al dat dit de pan uit zou vliegen.

ik heb upc en met forwarden van ip etc daar heb ik geen problemen mee daar ben ik wel thuis in..

verder heb ik met ms gewerkt en vond ik dit niks. heb een klein beetje met linux gewerkt en vond dit geweldig dus ik denk dat ik ubuntu server ga gebruiken.

wat ben ik kwijt voor een NAS (aanschaffen) + stroomkosten?

verder heb ik ooit een Netgear network hdd aangeschaft maar dit moet stora.com benaderen enz en allemaal gedoe op dit moment. vraag me wel af of ik dit kan omtoveren tot iets leuks wat ik kan gebruiken hebben jullie hier ervaring mee?

Toevoeging op 07/05/2012 14:27:01:

http://www.cineplayer.nl/images/netgear-stora.jpg foto van de netgear hdd :)
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

07/05/2012 14:33:24
Quote Anchor link
uuu nee dat zit niet eens in de modems/routers van tele2 om dit via de admin te doen :P (kut tele2(a))

maar zoals je misschien dan ook weet hoe je niet je router/modem te resetten/restarten om een nieuw ip adres te krijgen.. want je krijgt namelijk van je router een lease (van 1 dag) en mocht je na die dag een nieuwe lease krijgen kan je eventueel ook een nieuw ip/dns adres hebben.

maar zo zijn er nog een paar opties waarmee je een nieuw ip adres kan krijgen maar die zijn vast bekend.

En zolang je alles goed ingesteld hebt staan op de 'server' en de 'router' dan gaat het vast goed :P

Maar TS verder nog vragen of dingen die je wilt weten hierover ?

edit
De naam zegt het eigenlijk al: NAS (Network attached storage) en een server is gewoon een server...
Je hebt op sommige NAS systemen een 'simpele' web-server zitten en torrent server (zodat je bijvoorbeeld kunt downloaden zonder dat je pc aan hoeft te staan)
Persoonlijk ben ik 'fan' van de Synology NAS systemen omdat hier eigenlijk 'alles' in zit want je maar nodig hebt

Je kan het ook zo bekijken de server is compleet en kan je op laten draaien wat je wilt qua servers maar de servers op een NAS is enkel wat je nodig hebt voor een website/web server (soort van uitgekleden server)

Qua stroom verbruik (is natuurlijk wel beetje afhankelijk welke NAS je hebt of wilt gebruiken) is vele malen minder dan een complete computer/server te laten draaien.
sommige NAS systemen draaien al voor rond de 30/40 euro per jaar.

Maar is een NAS zitten de standaard dingen die je nodig hebt voor het draaien van een website met een database.. (kan ook een grote website zijn)
Gewijzigd op 07/05/2012 14:52:30 door Marco PHPJunky
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.