Webhosting upgrade naar PHP 5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Red Crew

Red Crew

01/09/2006 12:52:00
Quote Anchor link
Mijn webhosting gaat upgraden naar PHP5/mySQL 5 en bied zijn klanten aan om gratis te upgraden indien ze het wensen.

Doen of niet ?

Alles werkt hier localhost perfect op PHP5 momenteel, maar zijn er zaken waar je bij moet oppassen als je naar PHP5 of waar je op moet letten voor mySQL 5 ?

Ik denk naar alle waarschijnlijkheid dat ik het ga doen, het vervelende is dat mijn tweede webhoster waar mijn website van het werk gehost is het nog niet aanbied momenteel. Maar die verplaats ik niet omdat die heel snel is en toch nog goed betaalbaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Red Crew
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:12:05
 
Winston Smith

Winston Smith

01/09/2006 13:00:00
Quote Anchor link
Ik zou het doen, uiteindelijk zal je toch steeds meer gaan achterlopen met PHP4. Bovendien is de overstap van PHP4 naar PHP5 niet heel groot, misschien wat kleine dingetjes die niet meer werken maar eenvoudig weer werkend te krijgen zijn.

MySQL is ook niet opzienbarend veranderd, dus dat zal ook geen problemen opleveren of makkelijk te corrigeren zijn.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

01/09/2006 13:01:00
Quote Anchor link
Ja met register_globals

vroeguh

www.phphulp.nl/showpik?cat=1

met register_globals aan kon je meteen $cat gebruiken in je script.

Na php5 wordt dat

$cat=$_GET['cat'];

EDIT uiteraad zijn er veel meer wijzigen, maar dit gaat denk ik het meeste fout.
en $cat=$_GET['cat']; is natuurlijk zwaar ruk omdat het totaal geen beveiliging bied. Ik zeg check daarom:
isset()
is_numeric()
enz..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Red Crew

Red Crew

01/09/2006 19:46:00
Quote Anchor link
register_globals heb ik zelf nooit gebruikt.
Ik gebruik alleen superglobals.

Ik heb ondertussen het al aangevraagd :)

En bij de tweede webhoster hebben ze mij gezegd dat ze binnenkort als er een nieuwe server in gebruik wordt genomen PHP5 op geïnstalleerd word.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.