WebServer SOAP - Header verificatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Mark Beets

Mark Beets

17/06/2010 13:20:23
Quote Anchor link
Beste PHPérs,

Ben een paar dagen bezig met een soap server.
Nu heb ik client en server werkend.. met en zonder WSDL.. header verificatie zonder WSDL lukt(kan?) niet..

ik zit dus met een aantal vragen ter implementatie / inrichting:
WSDL = xml-document zodat de clients kunnen zien welke functies de server aanbiedt en in welke vorm het terug komt?

Dus kunnen we zeggen WSDL heeft niets met de beveiliging van de server te maken?

Lijkt mij niet want zonder WSDL (SoapServer(null, options)) kan je de username en password uit de soap-header niet uitlezen op de server?
Hoop dat dit wel kan met een define of functie?.. zo'n gedoe die WSDL genereren.. of hoe doen jullie dat? (structuur is namelijk bij server en client bekend)

Is dit een juist beeld:
soap aanvraag > controller (start soap server?) > webservicefacade layer? > model?

Hoop dat iemand mij wat meer op weg kan helpen..

Groet,

Mark
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.