Webshop maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

20/09/2015 20:09:45
Quote Anchor link
Ik wil graag een nieuwe webshop maken met php alleen weet ik niet echt waar ik moet beginnen.
Heeft iemand tips of een (nederlandse) tutorial.
alvast bedankt.
ik wil ook even zeggen dat ik nog niet veel ervaring heb met php dus als je nog wat tutorials voor beginners kent (contact formulier enz.) zou het ook fijn zijn als je die met mij wilt delen.
Gewijzigd op 20/09/2015 20:11:10 door Soccertime website
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:26:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2015 20:15:30
Quote Anchor link
Een webshop is niet het eerste wat je moet gaan maken als je PHP net kent. De bouw ervan is vrij complex omdat er veel koppelingen in zitten tussen gebruikers, offertes, facturen en producten.

Je kan eventueel ook kijken naar open-source syatemen.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

20/09/2015 21:25:29
Quote Anchor link
Of als je er geld wil voor uitgeven, kan je Magento gebruiken.
 

21/09/2015 13:26:51
Quote Anchor link
Magento is gratis @phpmaarten
https://www.magentocommerce.com/download
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/09/2015 13:31:23
Quote Anchor link
Magento is overigens wel een zware webshop! Eventueel kan je ook kijken naar: OsCommerce, Virtuemart, ZenCart, Ubercart (i.c.m Drupal), Prestashop (aanrader!), OpenCart, TomatoCart en NopCommerce.
 
Soccertime website

soccertime website

10/10/2015 08:58:27
Quote Anchor link
bedankt voor de tips ben nu al wat verder met php,
ik zal ook even gaan kijken naar jullie andere oplossingen(magento bijv.)
maar wil uiteindelijk toch wel zelf een webshop maken met behulp van php.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

10/10/2015 11:15:46
Quote Anchor link
Het lijkt me geen beginnersklus, maar je kan altijd proberen met tutorials zoals op Youtube.
 
Soccertime website

soccertime website

01/01/2016 21:23:18
Quote Anchor link
het is nu inmiddels een tijd verder sinds ik ben begonnen met een webshop maken heb in de tussentijd wel een webshop gehad maar het was niet echt wat ik wou. Ik heb ook mijn php kennis uitgebreid. Ik ben nu op het punt dat ik wil leren een script voor een webshop te gaan schrijven, ik wil dit gaan doen d.m.v tutorials te bekijken (het liefst video's maar geschereven tutorials zijn natuurlijk ook altijd welkom) ik wil hier dus vragen of er mensen zijn die tutorials kennen over hoe je een webshop maakt ik heb wel een aantal wensen

wensen:
gebruik van mysqli (dit is eigenlijk een eis)
er moet een functie zijn voor kortingscodes
er moet een loginscript zijn voor terugkerende bezoekers
er moet een simpele cms in behandeld zijn (producten+kortingscodes toevoegen/verwijden en er een beschrijven bij kunnen zetten)
het liefst als betaalsysteem paypal (dit vind ik zelf handig werken) als dit niet het geval is dan het liefst ideal
en er moet natuurlijk een winkelwagentje inkomen

dit zijn mijn wensen ik hoop dat iemand hier een (of meerdere) tutorial(s) voor heeft alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/2016 22:58:22 door soccertime website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2016 21:54:20
Quote Anchor link
Wat is je kennis over PHP tot nu toe? En wat heb je tot nu toe allemaal al eens geprogrammeerd?
Gewijzigd op 01/01/2016 21:55:54 door - Ariën -
 
Soccertime website

soccertime website

01/01/2016 22:57:33
Quote Anchor link
- Ariën - op 01/01/2016 21:54:20:
Wat is je kennis over PHP tot nu toe? En wat heb je tot nu toe allemaal al eens geprogrammeerd?

ik wil niet zeggen dat ik heel veel kan, en wil ook zeggen dat ik de laatste tijd vooral heb gewerkt met mysql totdat ik erachter kwam dat mysqli beter en moderner is

wat ik dus kan is
een conctact formulier maken
een heel simpel login formulier maken
een poll maken

en dat soort dingen dus niet echt het grote werk zoals een webshop of een cms


ik wou ook nog even melden dat er een functie moet zijn dat er een factuur (.pdf) naar mij en de klant wordt verstuurd en een melding dat de bestelling succesvol is opgenomen
Gewijzigd op 01/01/2016 23:00:06 door soccertime website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2016 23:09:38
Quote Anchor link
Als je een goede webshop wilt maken, raad ik aan om in ieder geval kennis te hebben van een UML-model, en de werking van classes. Vooral omdat er veel repeterende stukken code in zullen zitten en een hoop koppelingen met elkaar, het ligt er maar net aan hoe uitgebreid je het wilt maken, en hoe je de productinformatie met elkaar wilt koppelen.

Als ik zie wat je nu kan, denk ik dat het onvoldoende is om een goede basis te maken voor een webshop.
 
Soccertime website

soccertime website

01/01/2016 23:12:35
Quote Anchor link
is er anders niet iets van een script dat voldoet aan mijn wensen waar ik alleen mijn eigen css bij moet doen?


Toevoeging op 01/01/2016 23:17:00:

om nu even snel samen te vatten wat ik wil hebben een webshop ik wil niet vast zitten aan een bedrijf zoals jimdo waar je veel te veel betaalt naar mijn mening ik wil liever mijn webshop helemaal in eigen hand hebben en dus op elk gewenst moment iets aan het script kan veranderen verder werk ik liever niet met wordpress of joomla, dit is puur omdat ik de werkwijze van alle 2 niet echt mijn stijl vindt en dus liever iets anders heb.

ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk heb verteld wat ik wil hebben
Gewijzigd op 01/01/2016 23:13:52 door soccertime website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2016 23:17:13
Quote Anchor link
Alleen een eigen CSS zal niet lukken, omdat een CSS specifiek op maat moet zijn gemaakt voor een HTML-document.

Maar er zijn genoeg kant en klare scripts die ik al eerder in dit topic genoemd heb.
Gewijzigd op 01/01/2016 23:17:36 door - Ariën -
 
Soccertime website

soccertime website

01/01/2016 23:18:48
Quote Anchor link
van een css bestand snap ik dat die op maat moet worden gemaakt maar zou dat dan niet kunnen op kant en klare scripts, naar mijn idee zou dit gewoon moeten werken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2016 23:19:59
Quote Anchor link
De meeste genoemde webshops ondersteunen wel templates, waardoor je een leuke 'look and feeling' eraan kan geven met HTML, CSS en e.v.t JS.
Gewijzigd op 01/01/2016 23:20:40 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.