webshop met cakephp?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

01/12/2009 19:17:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Ik ben de webdeveloper van een webshop welke nu nog op osCommerce draait.
Dat is ooit zo opgezet in 2000 ofzo, door een ander programmeur.
Ik kots de software echter uit, en ben dus van plan om geheel nieuwe shop te schrijven.

Het is wel zo dat het een vrij ingewikkelde shop gaat worden met veel handige tooltjes zodat hij optimaal gebruikt kan worden (vooral in de Admin).

Ik heb nu cakePHP een beetje bestudeerd en ik vind het er erg mooi uit zien. Het zal me denk ik ontzettend veel werk besparen.
Alleen vraag ik me dus af of het voor dit doel wel goed zal dienen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Is het verstandig om cakePHP te gebruiken bij een vrij groot project met een datastructuur die best gecompliceerd is.

Ik heb namelijk zelf het gevoel dat cakePHP vooral wordt gebruikt voor "simpele" systemen. Waarbij je bijvoorbeeld een site hebt met dynamische pagina's en een fotoboek ofzo..

Het wordt namelijk multishop, waarbij er in de admin ook met rechten gewerkt gaat worden (piet mag alleen van shop1 orders zien, henk van shop1 en shop2) etc etc..

Ik hoop dat jullie mij een beetje goed advies kunnen geven!

Groetjes,
Boris
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:19:19
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

01/12/2009 19:32:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf nog niet naar cakePHP gekeken,
maar ik vind het persoonlijk altijd lastig om uitgebreide bestaande systemen de veranderen.
Het voordeel als je het zelf maakt is dat je weet waar en hoe alles zit.

Persoonlijk zou ik gewoon zelf een webshop maken, maar dat is voor iedereen iets anders.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.