Webshop starten

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerhard l

gerhard l

08/06/2012 14:16:08
Anchor link
Goedemiddag,

Een tijdje geleden ben ik begonnen aan een gamesite, en ben nu bezig met het inbouwen van een kleine webshop. Aangezien dit mijn eerste site is waarmee ik inkomsten probeer mee te verdienen, heb ik een aantal vragen.
Met wat voor dingen moet ik allemaal rekening houden? Zelf moet ik gewoon zorgen dat ik een goede werkende shop heb, en dat alles veilig verloopt, maar daarbuiten:
Ik las dat een KvK nummer niet verplicht was, maar komt wel professioneel over. Maar stel je voor dat de site een flop wordt, dan blijf ik zitten met mn KvK kosten..
Ook de betaalmogelijkheden zijn belangrijk, maar ook hierbij loop ik waarschijnlijk tegen het probleem aan dat je voor iDeal een Kvk nummer nodig hebt, dus wat zijn dan andere opties?
Graag hoor ik wat tips, of ervaringen van het zelf opzetten van een webwinkel?
Alvast bedankt voor het lezen.

Edit:
Topic verplaatst naar marketing.
Gewijzigd op 08/06/2012 14:22:45 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:03:51
 
Koen Hollander

Koen Hollander

08/06/2012 14:22:42
Anchor link
Beste Gerhard,
Voor Ideal heb je inderdaad een KvK nummer nodig. Wat jij nodig hebt is een uitgebreid bedrijfsplan waar alles in staat (bijv. De verwachte inkomsten, de verwachte bezoekers etc.) Maar het lijkt handig dat je even een klein deel van je plan post. Dan kunnen we je beter helpen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/06/2012 14:23:52
Anchor link
Als ik jouw was zou ik direct even kijken naar een KVK-nummer. Dit geeft vaak toch wat meer vertrouwen bij de klant.

Een ander goed advies is om de betaling (als deze niet via een externe partner gaat) via SSL/HTTPS) te laten verlopen. Het kost wel eenbeetje voor een goed certificaat, maar dan zou je wel kunnen aansluiten bij een Webwinkel-keurmerk.

Voor iDeal (veel gebruikt) heb je inderdaad een KvK-nummer nodig. Je kan omdat je beginner bent het beste beginnen met een klant en klaar softwarepakket als VirtueMarket, OScommerce, OpenCart, PrestaShop of Magento (of een andere). Voor beiden is vast wel een iDeal module te verkrijgen op https://www.ideal-checkout.nl/

En bedrijfsplan voor een kleine webshop? Voglens mij voldoet het al om bij de KVK naar binnen te lopen en zeggen dat je een webshopje op wilt richten en een KVK-nummer wilt....

Een bedrijfsplan lijkt me meeer van toepassing als je bij de bank een lening af wilt sluiten,een BV opricht wat veel geld kost... en weet ik veel wat nog meer.

Aan een V.O.F. heb je denk ik meer....
Gewijzigd op 08/06/2012 14:25:58 door - Ariën -
 
Joakim Broden

Joakim Broden

08/06/2012 15:18:19
Anchor link
Gelijk een KVK nummer doen, weet je zeker dat je veilig zit. En ik bedoel een KVK inschrijving is maar € 42, en vanaf volgend jaar is dat gratis. En aan iDeal zit ook kosten verbonden maar dat is per bank afhankelijk. Als je iets op zet moet je soms gewoon eerst iets investeren, kan zijn financieel, kan zijn in diensten en tijd.

Voor software raad ik je Magento aan, aan het begin is het wat ingewikkeld maar je kunt er heel veel mee. Zeker een aanrader om je er in te verdiepen.

Ook is een bedrijfsplan niet echt van toepassing, vooral niet bij een inschrijving van bij de KVK. Het is meer van toepassing zoals aar zei bij het afsluiten van een lening, subsidie etc.

Het opzetten van een webshop is zelf niet moeilijk, maar de marketing er achter. Hoe breng je je product aan in de markt. Waarom zouden ze bij jouwn webshop bestellen en niet bij een ander. Hoe ga je het doen met versturen van spullen. Hoe zit het met garantie etc. Allemaal dingen om over na te denken. En zorg er voor dat je zo'n thuiswinkel keurmerk krijgt.
Gewijzigd op 08/06/2012 15:19:49 door Joakim Broden
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/06/2012 19:33:16
Anchor link
Als je inkomsten wilt genereren, houdt dan ook rekening met de belastingdienst (omzetbelasting, inkomstenbelasting en de eisen die aan bv administratie gesteld worden). Zolang het kleinschalig is, zal de belastingdienst niet moeilijk doen, maar houd het in je achterhoofd.

Loop anders eens binnen bij de KvK (of bel ze): daar kunnen ze je prima voorlichten.

En bezuinigen op zaken als goede beveiliging (zoals t.a.v. betalingen) lijkt me een slechte zaak.
 
Gerhard l

gerhard l

10/06/2012 14:05:34
Anchor link
Bedankt voor jullie reacties. Als mijn webshop af is, ga ik even een afspraak maken bij de KvK en me daar goed laten informeren. En daarna natuurlijk gaan voor het thuiswinkel keurmerk.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

10/06/2012 14:16:08
Anchor link
Is wil je wel even iets zeggen, in de berichten blijkt dat je zit te balen dat het kosten met zich mee kan brengen, maar niks is tegenwoordig meer gratis.

Nog een andere tip: Als je niet met een systeem gaat werken zoals Magento kan je het beste een Micro-payment systeem gebruiken. Ik gebruik mollie en werkt altijd uitstekend(tevens gratis API)
 
Gerhard l

gerhard l

10/06/2012 14:19:35
Anchor link
@Koen, het is niet zozeer balen van de kosten, het is meer moet ik de gok wagen als student om hierin te investeren, en niet wetende wat het oplevert. Maar dat is gewoon het risico bij het starten van zoiets.
En ik zal eens kijken naar Micro-payment systeem.
 
Jurgen Kamphuys

Jurgen Kamphuys

26/07/2012 16:57:28
Anchor link
Als Magento wat te duur is, kun je ook kiezen voor dit soort opties (SEOshop, Biedmeer, Elexioshop):
http://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel-software/webwinkel-software-vergelijken/
 
Jessica Tilligte

Jessica Tilligte

24/02/2015 12:38:02
Anchor link
Obelix en Idefix op 08/06/2012 19:33:16:
Als je inkomsten wilt genereren, houdt dan ook rekening met de belastingdienst (omzetbelasting, inkomstenbelasting en de eisen die aan bv administratie gesteld worden). Zolang het kleinschalig is, zal de belastingdienst niet moeilijk doen, maar houd het in je achterhoofd.

Loop anders eens binnen bij de KvK (of bel ze): daar kunnen ze je prima voorlichten.

En bezuinigen op zaken als goede beveiliging (zoals t.a.v. betalingen) lijkt me een slechte zaak.


Eens, vooral de administratie is belangrijk... dat je weet hoe je de omzetbelasting moet invullen. Want je kunt sowieso profiteren van de kleine ondernemersregeling. Dan hoef je geen omzetbelasting af te dragen, maar deze ontvang je wel gewoon. En wordt dan als winst van je bedrijf gezien.. Je zult er dus wel inkomstenbelasting 1x per jaar over moeten betalen.

Je moet je dus even verdiepen in:
Omzetbelasting > Vrijstelling dankzijn kleine ondernemersregeling (Tot 1300 btw per jaar is dat zo uit me hoofd)
Inkomstenbelasting
KvK nummer aanvragen
 
Zedrox Technologies

Zedrox Technologies

26/10/2022 14:43:55
Anchor link
If Magento is a bit too expensive, you can also opt for these kinds of options (prestashop, woocommerce, shopify).

***

Edit:
Als je reageert, kijk dan ook of het relevant is en hoe oud het topic is. En spam moeten we al helemaal niet hebben.
Gewijzigd op 26/10/2022 15:08:00 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2022 15:09:47
Anchor link
.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.