website doet raar in chrome en IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Roelofs

Bart Roelofs

10/11/2011 14:49:55
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben momenteel bezig met een wordpress template voor een klant. http://web-bart.nl/wordpress/. Maar ik heb 2 technische probleempjes, waarvan er 1 niet echt een groot probleem is.

Het grootste probleem is dat de slogan (En weer een nieuwe wordpress site) in chrome over de linker tekening heen staat. Dit werkt in Mozilla en IE wel goed.

Het 2e probleem is dat het menu in IE geen rounded corners heeft.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Vriendelijke groeten,

B. Roelofs
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 05:59:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 14:53:41
Quote Anchor link
Over welke IE heb je het?
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

10/11/2011 15:23:16
Quote Anchor link
IE 8

Toevoeging op 10/11/2011 15:46:36:

De rounded corners zie ik nu dat ze alleen in de IE9 werken...

http://www.css3.info/preview/rounded-border/

Ik heb hem op die manier toegevoegd. Iemand een idee hoe ik het anders kan oplossen?

B. Roelofs
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

10/11/2011 17:01:54
Quote Anchor link
IE 8 ondersteund dit niet... Lang leve microslof
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

10/11/2011 17:12:34
Quote Anchor link
Hoe zou ik dit dan moeten doen? Het kan niet met een achtergrondafbeelding. Het is een wordpress theme, en de menukopjes zijn dus steeds verschillend in lengte.

B. Roelofs
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

10/11/2011 17:21:07
Quote Anchor link
Dan kun je het toch wel met plaatjes doen?
left-corner, mid repeat-x, right corner.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

10/11/2011 17:25:16
Quote Anchor link
Als jij mij kan zeggen hoe ik dat moet doen wel ja. Maar het probleem is dat wordpress om een menu te maken alleen de mogelijkheid bied om ze te listen (voor zover ik weet). Dus ik heb nu de list items (<li>) een css mee gegeven met de rounded corners en een background.

Groeten,

B. Roelofs
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

10/11/2011 17:34:32
Quote Anchor link
Lets google:
http://kalsey.com/2003/07/rounded_corners_in_css/

Vervang alleen de bg-color door een extra plaatje van 1px hoog met repeat-y.
 
Bart Roelofs

Bart Roelofs

10/11/2011 18:40:09
Quote Anchor link
Ik dacht al zo'n antwoord te krijgen :p

Maar ik werk dus met wordpress. Dat ligt een beetje ingewikkelder dan html/css. Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb de alle menuitems in 1 regel weergegeven. Via een wordpress function, dat kan niet op een andere manier.

Die functie zoekt alle menuitems en zet die allemaal in een list. Die regel ziet er als volgt uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php wp_list_pages('sort_column=menu_order'); ?>


De wp_list_pages zet alles in een lijstje.
De sort_colum geeft de volgorde aan hoe ik de items wil hebben.

Maar zoals je ziet kan ik niet een afbeelding voor elke menukop zetten. En dat maakt dit probleem zo moeilijk, anders was het mij ook al gelukt. Ik moet dit dus proberen op te lossen met enkel en alleen css. Ik kan hem namelijk wel oproepen als een list item (li) en als een unordened link (ul).

B. Roelofs
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.