Website in anderhalve maand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/11/2017 00:29:57
Quote Anchor link
Veel succes! :-)
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 01:26:35
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2017 01:32:41
Quote Anchor link
Thanks ;)
 
E vH

E vH

15/11/2017 15:04:24
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 14/11/2017 23:23:26:
@Frank

Ergens heb je wel gelijk hoor ... maar het spul moet beheerbaar zijn (als in, er moeten nieuwsberichtjes kunnen worden geplaatst). Hmm ... dat had ik misschien nog even erbij moeten vermelden :-s Vandaar dat ik dus een cms nodig heb.


Ozzie; je geeft ook niet veel info als je het mij vraagt :)

Als ik het zo hoor is het een vrij basic website, iets wat je vrijwel in een dag ( of 2 ) kan programmeren, een simpele design eromheen ( er zijn genoeg gratis responsive templates te vinden).

Aan elkaar knopen en gaan met die banaan.

Als het toch omslachtiger is dan hetgeen wat jij omschrijft... kom dan met iets meer info :)

Een hosting optuigen, lijkt me geen probleem, heb je al een VPS? --> 2 sec. werk. en anders bestel ergens iets... kost maar 5 min. werk ( formulieren invullen is meeste werk :P)
Een design uitzoeken, lijkt me ook geen probleem.
Paginas dynamisch maken en in cms knallen lijkt me ook geen probleem.
Net zoals een nieuwssysteem, redelijk allemaal beheersbaar.

Ga je de kant van wordpress op ( of drupal ).... kan, maar kost je veel onderzoekstijd ( hoeveel tijd heb je er nu al in zitten vs had je een simpel ontwerp al af kunnen hebben? )

Wat ik mij afvraag; waarom is er zo veel haast met de website, weinig eisen, toch zo'n omslachtige vraagstellig opzetten terwijl het zo simpel lijkt.
Ik kan mij wel wat situaties indenken, maar zou het graag van jou horen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2017 16:53:02
Quote Anchor link
@Elmar

Een heel verhaal. Het probleem is niet de VPS e.d.

"Als ik het zo hoor is het een vrij basic website, iets wat je vrijwel in een dag ( of 2 ) kan programmeren, een simpele design eromheen ( er zijn genoeg gratis responsive templates te vinden)."

Om het te beheren heb ik toch een CMS nodig? Ik begrijp je vraag/opmerking niet helemaal.

>> hoeveel tijd heb je er nu al in zitten vs had je een simpel ontwerp al af kunnen hebben?

Ik ben er nog niet mee bezig.

De vraag is gewoon simpel en duidelijk. Ik wil een site waarop men zelf nieuwsberichten kan plaatsen via een admin-gedeelte. Ik heb weinig tijd en er is nog niks. Vandaar dat WordPress me een goede optie lijkt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/11/2017 17:20:12
Quote Anchor link
Wordpress is gewoon een CMS welke van oudsher meer een blogsysteem was.
Je installeert het, je configureert je instellingen, je hangt er een leuke template aan, en je schrijft je content en deelt dit in.

Klaar :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2017 17:25:38
Quote Anchor link
@Aar

Dat dacht ik ook, vandaar dat ik het verhaal van Elmar vH niet zo goed snap.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/11/2017 17:29:34
Quote Anchor link
Als ik jouw was zou ik eigenlijk gewoon direct Wordpress downloaden en installeren. Dan kan je zelf eens met eigen ogen zien hoe makkelijk het werkt.
Gewijzigd op 15/11/2017 17:32:46 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2017 17:32:46
Quote Anchor link
Zal ik op korte termijn zeker gaan doen Aar ;-)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/11/2017 20:04:09
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/11/2017 17:29:34:
Dan kan je zelf eens met eigen ogen zien hoe makkelijk het werkt.

En dan vooral niet kijken naar de code.
Gewoon wegkijken. Je hebt niets gezien, helemaal niets.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/11/2017 21:44:06
Quote Anchor link
Ward van der Put op 15/11/2017 20:04:09:
En dan vooral niet kijken naar de code.
Gewoon wegkijken. Je hebt niets gezien, helemaal niets.


+1. Code in WP is een mess. Alles wordt uit een database gesleept hetgeen de opbouw van een pagina ontzettend langzaam maakt en zoals eerder gezegd is het verhuizen een ramp.
Met een framework als Symfony of Laravel zou je in een dag een complete website bouwen met een admin er in waar de gebruiker zijn nieuwsberichten en contact verzoeken kan inzien, wijzigen, aanmaken of verwijderen. Maar ja dan moet je wel eerst eens een tijdje leren en oefenen.

Hoe dat allemaal kan in een dag? Omdat je commandline tools hebt die classes (entities) voor je aanmaken met hun setters en getters, waarna je met een volgend commando automatisch de tabellen in je database aanmaakt met hun beperkingen en koppelingen. Met een derde commando genereer je gewoon de complete CRUD pagina's inclusief de formulieren. Met Sonata-admin of Easy-admin ram je er een achterkant in. Met (Twig) templates maak je één Layout, die je voor elke pagina hergebruikt en alleen bepaalde delen vult met een andere content. En met Composer installeer je FOSUserBundle zodat je een gebruiker kunt aanmaken (de administrator) en de achterkant kunt beveiligen met een login.
Gewijzigd op 15/11/2017 21:54:05 door Frank Nietbelangrijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/11/2017 21:47:12
Quote Anchor link
Dan ben ik benieuwd of de developers ooit nog eens het licht gaan zien met Wordpress, en een nieuwe versie uitbrengen met Symfony als framework ofzo. Desnoods als fork met een nieuwe naam.

Net als waar phpBB een aantal jaar geleden mee is begonnen.
Gewijzigd op 15/11/2017 21:48:07 door - Ariën -
 
Joakim Broden

Joakim Broden

16/11/2017 10:45:57
Quote Anchor link
Beste OpenSource CMS vind ik tot nu toe MODX, hier bouw ik al mijn websites in. Maar ik gebruik hierbij geen plug-ins van derden (schrijf al mijn eigen plug-ins) en gebruik dus eigenlijk alleen de core van MODX. Omdat ik fan ben van MODX draag ik ook bij aan de community van MODX, zo voer ik bijvoorbeeld bugfixes en updates to aan het OpenSource CMS.
Gewijzigd op 16/11/2017 10:46:53 door Joakim Broden
 
Aad B

Aad B

16/11/2017 10:50:26
Quote Anchor link
Maar Ozzie, je hebt toch in de loop der jaren hier zelf een eigen framework/cms gebouwd? Kan je daarmee niet je eerste praktische toepassing realiseren? Zou een mooie praktijktest zijn?
Gewijzigd op 16/11/2017 10:52:32 door Aad B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2017 11:28:57
Quote Anchor link
@Aad ... ik ben daar mee bezig geweest ... maar ook met andere dingen ... druk druk ... dus het ligt op z'n gat allemaal.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/11/2017 19:48:29
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het eens ben met het eerdere antwoord van @Frank. Wat je gaat gebruiken hangt toch echt af van wat het moet kunnen. Begin dus bij het eind en maak een soort van functionele spec. Van daaruit kies je je gereedschap, niet andersom.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.