website namaken html css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sonny van de Berg

Sonny van de Berg

24/07/2011 18:51:17
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag een website laten namaken. Heb al een mooi ontwerp op internet gezien.

Maar wat mag nu wel met betrekking tot:

- Kleurgebruik website
- Positionering van divs enzo
- Logo (nu heb je een soort van vierkant met een B er in in wil in dit vierkantje een G met nog wat leuke dingetejs er om heen)

Mvg Sonny
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:08:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 19:38:22
Quote Anchor link
1 Op 1 kopieeren is gewoon not-done. Delen uit de site kopieeren mag wel.
Kleurstelling mag ook niet hetzelfde zijn. En het logo moet ook anders zijn.
Gewijzigd op 24/07/2011 19:39:55 door - Ariën -
 
The Force

The Force

24/07/2011 19:38:56
Quote Anchor link
Dat is een grijs gebied. Het is niet zo dat als je dezelfde kleuren gebruikt dat je meteen fout zit. Maar als de makers van de bestaande website je website te veel vinden lijken op die van hen dan kunnen ze je aanklagen. En aangezien je zelf aangeeft dat je die website na wil laten maken lijkt het me dat ze daarin in het gelijk worden gesteld.

Bottom line: ga niet andermans idee/layout stelen. Kom of met een eigen idee en je eigen layout of gun de anderen hun idee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 19:40:40
Quote Anchor link
Ik zie regelmatig ook wel eens sites met sliders en andere toffe jQuery effects. Die jat ik soms gewoon. Dat is gewoon open-source.

Uiteraard pas ik wel de stijl aan indien nodig.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/07/2011 19:50:30
Quote Anchor link
Daarentegen zijn er ook veel layouts met een licentie waarin staat dat je hem onder bepaalde voorwaarden wel mag gebruiken. Kijk daar dus ook even naar. Dit soort informatie is vaak in de footer (via een linkje) of in de broncode te vinden...
 
The Force

The Force

24/07/2011 19:57:33
Quote Anchor link
Of vraag de beheerders van de huidige website om goedkeuring ;).
 
Maarten PHP

Maarten PHP

25/07/2011 10:18:57
Quote Anchor link
Als je een design na-aapt heb ik zo'n gevoel dat ik geen layout heb of een slechte.
Maar als ik er mijn eigen draai aan geef kan het wel.
Gewijzigd op 25/07/2011 10:19:15 door Maarten PHP
 
Sonny van de Berg

Sonny van de Berg

25/07/2011 11:39:51
Quote Anchor link
Ik ben dus gezig geweest met:

- Deze website gebruiken als voorbeeld
- Divs en HTML code ingedeeld zoals voorbeeld
- Afbeeldingen namgemaakt (iets anders)
- Huisstijl roze naar rood
- Logo zelfde vierkant (maar kan dit nou uniek blijven? Lijkt me niet) Hoe universeel is een vierkant met een hap eruit..
Van de A heb ik een G gemaakt.
- Website is niet 1 op 1 gekopieerd heb em als voorbeeld gebruikt..

En ten slotte hoeveel websites zijn niet hetzelfde qua indeling..

Sta ik in mijn recht? Want heb niet geopieerd..alles is anders alleen lijkt het er erg op..

In de broncode zul je namelijk ook geen overeenkomsten zijn..

Groeten!
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

25/07/2011 11:54:31
Quote Anchor link
Vraag toestemming aan de eigenaar. Heel simpel niet gevraagd is altijd mis en achter iemand zijn rug om, als ze er dan achter komen ben je gewoon de sjaak. In elk geval als mensen mijn lay-outs zouden kopiëren en ik weet er niets van, dan zal ik tot op het bot gaan om mijn gelijk te zoeken of een gepeperde rekening sturen.

Waarom persee namaak als er al zoveel open source/freeware lay-outs zijn die je gratis kan downloaden. Oke je bent niet uniek maar iemand zijn lay-out namaken is hetzelfde principe.

Inspiratie opdoen van andere websites: 100% voorstander. Zelf het wiel uitvinden is veelal niet de oplossing dus kijken naar andere website is goed. Maar broncode openen, css file en html file kopiëren, Nee!

Een gekopieerde/namaak lay-out is nooit van jou! het is altijd van een ander. Als iemand vraagt aan mij heb je die lay-out zelf gemaakt (dat doe ik ook altijd zelf) zeg ik ja en dat geeft een goed gevoel. Als ik ja zou moeten zeggen over een lay-out die ik na gemaakt heb.. Dan zeg ik ja terwijl het niet zo is?! Dat geeft geen goed gevoel! Vergelijkbaar met: Heb je dat geld zelf verdient bij je bijbaantje? Ja, maar in werkelijkheid gestolen.

Als je een gratis lay-out, script o.i.d. download, laat de copyright erin staan! Het is niet jou werk, het is gratis, be happy dat je het gratis mag gebruiken. Strijk niet zelf met de eer als die niet van jou is.

zelf bouwen geeft een veel beter en vertrouwd gevoel.
Gewijzigd op 25/07/2011 11:56:07 door Bas IJzelendoorn
 
John Acid

John Acid

25/07/2011 18:18:17
Quote Anchor link
Websites na maken betekent een gebrek aan eigen creativiteit.
Als je een eigen website wilt hebben kun je hem laten maken door iemand die dat wel kan of er zelf een bedenken en maken, zo is hij wel persoonlijk en geen goedkope kopie.
Dat is echter mijn mening en is verder niet beledigend bedoeld ofzo.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

25/07/2011 18:49:20
Quote Anchor link
Sonny van de Berg op 25/07/2011 11:39:51:
Want heb niet geopieerd..alles is anders alleen lijkt het er erg op..

Of alles is anders of hij lijkt er erg op (en dan is die dus gekopieerd).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.