Website van streek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

24/12/2009 15:26:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb op mijn website een class die onder andere vrienden toevoegt en verwijderd ect. Dit werkt verder prima, maar hij geeft nog steeds oude vrienden aan.

dit staat in mijn database:
Quote:
1 7 2009-12-24 14:12:26


en op de web pagina:
Quote:
yearupie 2009-12-24 14:13:39
mattiepelzer 0000-00-00 00:00:00
yaya 2009-12-22 22:19:44


member naam->id
Quote:
Yearupie id=1
Mattiepelzer id=7
yaya id=4


Ik heb al geprobeerd mijn cache te legen en ik heb andere web browsers geprobeerd. Toen had ik er genoeg van en heb ik me laptop erbij gepakt. Hij geeft ook nog steeds de oude gebruikers aan.(eerste keer op die pagina met laptop)

Weet iemand hoe ik van dit vervelende probleem af kom?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 08:38:42
 

24/12/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Misschien een snippet van je code?
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

24/12/2009 15:38:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql
= "SELECT * FROM vrienden WHERE user_id1 = ".$gebruiker['id']." OR user_id2 = ".$gebruiker['id'];
foreach($db->dbselect($sql) AS $row){
    if($row['user_id1'] == $gebruiker['id']){
        $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id2']);
    }

    else{
        $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id1']);
    }

    echo "<tr><td>".$vriend['username']."</td><td>".$vriend['last_login']."</td><td><a href='index.php?p=friends&amp;deletefriend=".$vriend['username']."'>Verwijder van vriendenlijst</a></td></tr>";
}

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

24/12/2009 15:56:00
Quote Anchor link
Hoe verwijder jij een vriend?
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

24/12/2009 16:28:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
function removefriend($naam){
    
    $naam = $this->check($naam);
    $member = $this->dbselect_row("SELECT * FROM members WHERE username=".$naam);
    $gebruiker = $this->dbselect("SELECT * FROM members WHERE username='".$_SESSION['username']."'");
    
    if($member >= 1){
        $members = $this->dbselect("SELECT * FROM members WHERE username=".$naam);
        $this->dbquery("DELETE FROM vrienden WHERE user_id1 = ".$gebruiker['id']." AND user_id2 = ".$members['id']);
        echo "<script type=\"text/javascript\">reports('".$this->text->removedfriend."','green');</script>";
    }

    else{
        echo "<script type=\"text/javascript\">reports('".$this->text->usernotfound."','red');</script>";
    }
    
}

?>


edit: Als er geen vrienden in de database staan geeft hij weer dat er geen zijn, maar vanaf er 1 is dan geeft hij die 3 weer.

edit2: als er 2 vrienden zijn geeft hij het wel goed weer, maar bij 1 niet.

edit3: Titel klopte dus niet.

oplossing:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
switch($db->dbselect_row($sql)){
    case
1:
        
        $row = $db->dbselect($sql);
        if($row['user_id1'] == $gebruiker['id']){
            $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id2']);
        }

        else{
            $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id1']);
        }

        echo "<tr><td>".$vriend['username']."</td><td>".$vriend['last_login']."</td><td><a href='index.php?p=friends&amp;deletefriend=".$vriend['username']."'>Verwijder van vriendenlijst</a></td></tr>";
    
    break;
    
    case (
$db->dbselect_row($sql) > 1):
        foreach($db->dbselect($sql) AS $row){
            if($row['user_id1'] == $gebruiker['id']){
                $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id2']);
            }

            else{
                $vriend = $db->dbselect("SELECT * FROM members WHERE id = ".$row['user_id1']);
            }

            echo "<tr><td>".$vriend['username']."</td><td>".$vriend['last_login']."</td><td><a href='index.php?p=friends&amp;deletefriend=".$vriend['username']."'>Verwijder van vriendenlijst</a></td></tr>";
        }

    break;
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yearupie Achternaamloos
 
Roel -

Roel -

24/12/2009 16:52:00
Quote Anchor link
Misschien is het wel niet je code. Mijn server is ook een keer geflipt, cronjobs etc. werken allemaal niet meer, terwijl ze wel ingesteld stonden.
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

24/12/2009 16:56:00
Quote Anchor link
Misschien zou dat kunnen,
maar mijn code was toch al fout,
omdat als er meer dan 1 regels uit de database komen moet ik hem in een foreach zetten en als het er maar 1 is moet ik hem zonder foreach doen.

Nu ik dit veranderd heb werkt het wel beter, maar geen idee waar die overige namen vandaan kwamen.
 
Roel -

Roel -

24/12/2009 19:11:00
Quote Anchor link
foreach()? Waarom niet met while()?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.