Website(s) koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 19:24:04
Quote Anchor link
Op dit moment run ik een succesvol systeem wat al meerdere malen verkocht is aan Trainers. Dit systeem is gebaseerd op PHP en MySQL, helaas nog niet in OOP, maar daar ga ik binnenkort aan beginnen.

Nu zit ik met het volgende in de maag; Elke keer als ik een update uitbreng op het systeem, wat soms meerdere keren per week gebeurd, moet ik dat naar alle FTP servers uploaden op de server waar de websites staan. Alle domeinnamen en webruimte is eigen beheer en kunnen de klanten ook niet bij.

Nu ben ik opzoek naar een alternatief hiervoor. Ik zou natuurlijk een update systeem kunnen aanbrengen waarbij de klanten een melding krijgen in het CMS systeem dat er een update beschikbaar is, en deze kunnen downloaden. Alle websites zijn identiek qua werking dus alle bestanden zijn ook hetzelfde.

Of ik ga iets ontwerpen waarbij ik alle bestanden op één FTP en in één Database kan zetten en dat de andere websites dus alleen een domeinnaam nodig hebben of één pagina voor de verwerking. In de Database kan dan worden aangegeven wat bij welke website hoort. Een algemene tabel met alle websites inclusief een ID. Dit lijkt mij een mooi oplossing? Maar is dat haalbaar?

Als één server de database afhandelingen niet kan verwerken kan er eventueel worden gekeken naar het bijvoegen van loadbalancers.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die met mij mee willen denken voor een oplossing. Sowieso ga ik vanavond even wat dingen op papier zetten en het e.e.a. uitproberen.

Alvast bedankt en nog een fijne avond! ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:02:38
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

18/08/2011 19:37:24
Quote Anchor link
Ik denk niet dat mogelijke klanten er blij mee zullen zijn dat ze afhankelijk zijn van jouw server om hun systeem te laten draaien. Ik zou het bij een update-knop houden in het beheerderspaneel.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 19:45:44
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat precies? Elke website is toch afhankelijk van een of meerdere servers? Wil je dat beter uitleggen?
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

18/08/2011 20:15:30
Quote Anchor link
Als jij alle systemen op een FTP-server/database laat draaien, en de klanten het systeem aanschaffen. Dan zijn de klanten afhankelijk van jouw server. Ik kan me heel goed voorstellen dat klanten liever afhankelijk zijn van een eigen server, die als jij bijvoorbeeld failliet zou gaan blijft draaien.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 20:46:00
Quote Anchor link
De keuze om alles op eigen servers te draaien willen de klanten ook graag. Ze willen er geen omkijk naar hebben. Ik registreer het domein en beheer de website, hun doen de rest. Het is en blijft voorlopig nog een hobby-project met kleine inkomsten.

Ik ben nu bezig om een klein licentie systeem te bouwen, zodat ik straks alleen een index file in de root van de domeinen hoef te zetten.

Als er nog andere gebruikers zijn die eventueel ideeën hebben, graag!
 
Fabian M

Fabian M

19/08/2011 13:22:33
Quote Anchor link
Bij Admin paneel (Als je die hebt) kun je een update knop maken, die een xml bestandje ophaalt waarin alle updates staan. Dan gaat hij de updates downloaden en toepassen.
 
Niels K

Niels K

19/08/2011 19:33:59
Quote Anchor link
Ik zou toch voor de optie gaan om het CMS op één server neer te zetten.
Je moet dan een CMS opzetten waaraan je meerdere clients kan toevoegen en per client het CMS kan configureren.
 
Roel -

Roel -

20/08/2011 00:22:17
Quote Anchor link
Ik ben het met Niels eens; zo kun je alles in één keer bijwerken.
Het is waarschijnlijk wel een redelijke klus, maar het gemak loont. :-)
 
Write Down

Write Down

20/08/2011 00:29:09
Quote Anchor link
Ik weet het nog niet zo... Gelijk welke optie, het is sowieso wat werk. Maar stel dat je alles centraliseert naar jouw server, dan zit je weer vast. Stel dat je dan later je code wilt verkopen met een single-licentie etc, dan moet je eigenlijk weer een deel gaan ombouwen om niet in te boeten qua efficiëntie. Dan zou ik toch eerder voor een automatische downloader gaan.

(Misschien is het zelf volledig te automatiseren met een cronjob? Download bestanden van jouw server --> uitpakken & overschrijven #klaar)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

20/08/2011 21:47:25
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties!

Ik wil toch alles op een centrale server houden. Ik heb het e.e.a. getest met een licentie controller, en dat werkt op zich leuk. Ik plaats alleen een index op de desbetreffende website en, door middel van nu nog 'file_get_contents', of de website een geldige licentie heeft.

Ik moet nog eens goed nadenken hoe ik dit wil gaan realiseren, want ik wil alles via het web laten werken, dus geen gewijzigde apache files en custom configuraties. Als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb de server lopen op host.mijnwebsite.nl, en hier wordt ook de licentie gecheckt. Zoals ik hierboven ook al aangaf, via de 'file_get_contents' functie, er wordt een POST header meegestuurd via 'stream_context_create'.

Het ontwerp van het CMS en systeem zelf is geen probleem. Het systeem is er al, dan wel niet OOP. Daarom ga ik nu beginnen met het schrijven van een simpel Framework en deze steeds uitbreiden, speciaal voor dit project. Dat is dus ook het voordeel van alles op één server, klanten krijgen niet continu updates te verwerken maar krijgen het eventueel door via de mail. Vindt ik toch een stuk professioneler.

Niels, ik ga inderdaad een multi-client CMS ontwerpen. Met in de toekomst modules en plug-ins die klanten zelf kunnen in- of uitschakelen.

Roel, ook bedankt voor jouw reactie!

Write Down, het zal nooit voorkomen dat dit systeem verkocht gaat worden onder een single-licentie. Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat klanten het systeem zelf hosten en via één licentie werken?

Bedankt voor de reacties! En blijf reageren ;-)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

21/08/2011 23:04:22
Quote Anchor link
Bumpje ;)
 
Write Down

Write Down

21/08/2011 23:19:50
Quote Anchor link
Dan kan je het inderdaad beter centraliseren. Maar geef je je klanten een FTP-login? Indien niet dan zou je je licentie systeem ook wat kunnen vereenvoudigen.

Wat je zegt van professioneler, dat zou ik nog niet durven zeggen. Voor het gamepanel dat ik bv huur, wordt de update automatisch uitgevoerd door een cron-job, 's nachts om 3h zodanig er niemand wat van merkt. Dat vind ik eigenlijk ook wel professioneel.
 
Pim -

Pim -

22/08/2011 00:51:56
Quote Anchor link
Je kan toch ook gewoon een CLI scriptje maken dat je lokaal draait ('s nachts) en dat geautomatiseerd via FTP alle servers update? Dat zou makkelijk zijn om te maken en nog makkelijker om te updaten. (Phar is dan ook leuk)

Als je meerdere CMSen op 1 server draait, kan je twee problemen krijgen:

1 site gehackt -> alle sites gehackt

Als er een site veel meer bezoekers krijgt dan een andere (niet onwaarschijnlijk), kan de snelheid van de minder bezochte site er alsnog onder lijden.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 01:12:03
Quote Anchor link
Beste, bedankt voor de recties.

Write Down, hoe zou ik dat simpeler kunnen doen? Ik wil alle licenties opslaan in de databse en in het CMS aan de klant tonen hoelang de licentie nog geldig is.

Pim, je hebt inderdaad een punt daarop. Maar daar moet je je ook tegen beschermen, het systeem laten testen en over alles goed nadenken. Sowieso ga ik een iets geadvanceerder login methode gebruiken met o.a. Captcha. En voor je opmerking over de snelheid; dit zal wel meevallen, helemaal als er straks Loadbalancers bijkomen voor Apache en MySQL. En hacken is tegenwoordig toch wel te voorkomen met de juiste beveiliging?

Ook ga ik nog even onderzoeken, morgen, hoe ik de websites ga 'koppelen' op basis van de urls. Want elk domein moet wel zijn eigen urls hebben: gewoon phphulp.nl/faq/id/24 en google.nl/faq/id/24 i.p.v. mijnwebsite.nl/websiteid/10024/faq/id/24. Snapje? Heb al wat ideeën daarover. Morgen even op papier zetten.

Tips en trucs zijn welkom!
 
The Force

The Force

22/08/2011 02:12:14
Quote Anchor link
Een nadeel van een CLI script om de FTP te updaten is dat als je de database aanpast dat je dat dan alsnog handmatig overal moet doen. Weet niet of dat een probleem kan zijn. Verder is het mij om het even.

CAPTCHA's zou ik niet gebruiken. Zie http://coding.smashingmagazine.com/2011/03/04/in-search-of-the-perfect-captcha/ voor uitleg waarom en voor alternatieven.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/08/2011 11:51:17
Quote Anchor link
Databases vergelijken is ook niet zo'n probleem (welke database is aangepast en welke niet).
http://www.phphulp.nl/php/script/databases/database-structuur-vergelijken/1831/

Bovendien kan je met CLI ook een script aanroepen dat een database bewerking uitvoert.
Ik zou het eens testen.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 12:21:34
Quote Anchor link
The Force, bedankt!

Ik heb toch besloten om niks te doen met CLI. Ook omdat dit lastig gaat worden met de databases overzetten en alleen maar onhandig is lijkt mij.

Suggesties welkom!
 
Write Down

Write Down

22/08/2011 14:05:50
Quote Anchor link
Je hoeft de licentie eigenlijk niet meer op de klant zijn server te controleren. Mits de klant gene FTP-toegang heeft. Wanneer je gewoonweg de licentie in database zet, in jouw interface zie je die van alle klanten die bv. binnen de week vervallen. De klant ziet in zijn interface wanneer zijn licentie vervalt. Controle hoeft dan eigenlijk niet.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

22/08/2011 18:13:37
Quote Anchor link
Nee, dat snap ik.

Iemand suggesties? :)
 
PHP Scripter

PHP Scripter

23/08/2011 18:34:56
Quote Anchor link
Bumpcar!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/08/2011 19:20:31
Quote Anchor link
Sorry, foutje
Gewijzigd op 23/08/2011 19:24:19 door Ger van Steenderen
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.