weergeven extra velden na listbox keuze?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

15/03/2012 21:12:10
Quote Anchor link
Hallo,

In mijn invoerscherm maak ik gebruik van een listbox voor het kiezen van een waarde (een project in mijn geval).

Nadat het project gekozen is, wil ik op dezelfde pagina of met een linkje naar een andere pagina meer informatie van dat project weergeven, m.a.w. informatie uit andere velden van dat record.

Onderstaande de code voor de listbox:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<table border="0" class="tabel2"><tr><td width="85"><?php echo "<font face = 'Consolas' size='2'>" . str_replace("%", "&nbsp;", str_pad("&nbsp;Project:",15,'%')) . "</font>" ; ?></td><td>
<select name="id_project" onchange="showProject(this.value);" class="fixedwidth">
<option value="">Kies een project!</option>
<?php
while($getuserrow2 = mysql_fetch_array($resultProject))
{

?>

<option value="<?php echo $getuserrow2['WERKBON_ID'] . "||" . $getuserrow2['COMPANY'] . " - " . $getuserrow2['ONDERWERP']; ?>"><?php echo str_replace("%", "&nbsp;", str_pad($getuserrow2['WERKBON_ID'],10,'%')) . "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['COMPANY'],50,'%'),0,25)). "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['ONDERWERP'],50,'%'),0,30)); ?></option>
<?php }
//mysql_close($con)
?>

</select></td></tr></table>

Hoe kan ik dat regelen?

Groeten, Gerrit
Gewijzigd op 15/03/2012 21:13:18 door Gerrit broekhuis
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 16:14:22
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/03/2012 23:42:40
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
function showProject(id){
window.location='show-project.php?id='+id;
}
</script>


<table border="0" class="tabel2"><tr><td width="85"><?php echo "<font face = 'Consolas' size='2'>" . str_replace("%", "&nbsp;", str_pad("&nbsp;Project:",15,'%')) . "</font>" ; ?></td><td>
<select name="id_project" onchange="showProject(this.value);" class="fixedwidth">
<option value="">Kies een project!</option>
<?php
while($getuserrow2 = mysql_fetch_array($resultProject))
{

?>

<option value="<?php echo $getuserrow2['WERKBON_ID']; ?>"><?php echo str_replace("%", "&nbsp;", str_pad($getuserrow2['WERKBON_ID'],10,'%')) . "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['COMPANY'],50,'%'),0,25)). "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['ONDERWERP'],50,'%'),0,30)); ?></option>
<?php }
//mysql_close($con)
?>

</select></td></tr></table>


Je kan het ook nog op dezelfde pagina doen, maar dan moet je even zoeken op Ajax.
Gewijzigd op 15/03/2012 23:43:10 door Nick Dijkstra
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

16/03/2012 14:53:50
Quote Anchor link
Nick,

Je code werkt, maar gaat direct en ongevraagd naar shop-project.php. Ik zou dit met een knopje of linkje willen doen, zodat de gebruiker alleen naar die pagina hoeft te gaan wanneer daar een reden voor is (bv. projectstatus bekijken).

Hoe maak ik er een linkje van?

Gerrit
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/03/2012 17:55:40
Quote Anchor link
Dan kan je dit bijv. doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<table border="0" class="tabel2"><tr><td width="85"><?php echo "<font face = 'Consolas' size='2'>" . str_replace("%", "&nbsp;", str_pad("&nbsp;Project:",15,'%')) . "</font>" ; ?></td><td>
<form method="get" action="show-project.php">
<select name="id_project" class="fixedwidth">
<option value="">Kies een project!</option>
<?php
while($getuserrow2 = mysql_fetch_array($resultProject))
{

?>

<option value="<?php echo $getuserrow2['WERKBON_ID']; ?>"><?php echo str_replace("%", "&nbsp;", str_pad($getuserrow2['WERKBON_ID'],10,'%')) . "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['COMPANY'],50,'%'),0,25)). "  " . str_replace("%", "&nbsp;", substr(str_pad($getuserrow2['ONDERWERP'],50,'%'),0,30)); ?></option>
<?php }
//mysql_close($con)
?>

</select>

<input type="submit" value="Bekijk projectstatus" />
</form></td></tr></table>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.