Wegen en lijnen herkennen op Google Streetview

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/08/2017 09:56:34
Quote Anchor link
Ik vroeg me af: Is er een manier in in Google Maps (spoor)wegen en lijnen te kunnen herkennen?
Ik heb op mijn site een routekaartje staan met de spoorroute van begin- tot eindstation. Maar ja, dit ziet er niet erg netjes uit omdat deze route rechte lijnen heeft, en niet precies het spoor volgt.

Omdat de route bestaat uit een aantal coördinaten (stations, afritten, goederenstations) die een trein passeert, worden aan de hand van Polylines uit de GoogleMap JS API de lijntjes aan elkaar gekoppeld. Met de huidige coördinaten zijn het onvoldoende gegevens om een nette route te kunnen tekenen. Vooral bij bochten (waar geen coördinaten bij zijn) ziet het er niet uit.

Afbeelding

Nu is de vraag: Is er een manier om met Google Maps de sporen te kunnen volgen? Of moet ik toch veel meer coördinaten hebben om alle lijntjes netjes in de juiste vorm te kunnen tonen? De NS-app laat wel nette routes zien.

Iemand tips en ideeën?
Gewijzigd op 25/08/2017 09:58:47 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 04:26:17
 
E vH

E vH

25/08/2017 10:34:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/08/2017 10:36:52
Quote Anchor link
Daar komen we wel in de buurt mee, maar dit toont alle 'transit' lijnen voor openbaar vervoer. En in mijn geval gaat het enkel om trajecten. En volgens mij vallen bussen en trams en zelfs veerboten ook onder de transit-layer van Google Maps, wat niet echt bij Treinenweb aansluit ;-)
 
E vH

E vH

25/08/2017 10:39:53
Quote Anchor link
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/google-maps-api/0tzuhnMRgTI

Zal je vast op weg helpen :-)

Edit:
URL gefixxed
Gewijzigd op 25/08/2017 10:42:17 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/08/2017 10:45:03
Quote Anchor link
Het komt er dus op neer dat je zelf layers met KML moet gaan neerleggen.
Valt wel te doen, maar dan moet ik eerst maar eens een recente van het Nederlandse spoor vinden, en kijken of dit eenvoudig in trajecten is in te delen. ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.