Welk boek is goed voor PHP beginner?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ellen P

Ellen P

29/12/2010 17:00:17
Quote Anchor link
Blijkbaar gebruik ik een niet zo goed boek om PHP te leren.
Wat zijn wel goede boeken?
Ook leuk is als je kan toelichten waarom je een dergelijk boek goed vindt.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:47:15
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 17:01:26
Quote Anchor link
Internet is het beste medium.
 

29/12/2010 17:02:08
Quote Anchor link
http://php.net/docs/ <- Is het officiële.
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

29/12/2010 17:03:58
Quote Anchor link
PHP Objects, Patterns and Practice vond ik prettig lezen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2010 18:09:06
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 17:01:26:
Internet is het beste medium.

Een boek!! Het meisje vraagt om een boek...! Waarom kom je dan met zo'n opmerking...

Neem hier anders even een kijkje http://www.phphulp.nl/php/boeken/ of gewoon even zoeken op bol.com.
Gewijzigd op 29/12/2010 18:52:09 door Ozzie PHP
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/12/2010 18:25:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2010 18:09:06:
Pfffff... een boek!! Het meisje vraagt om een boek...!


Persoonlijk vind ik een boek prettiger lezen dan een computerscherm. En aangezien ik (nog) 1 scherm heb, is een boek op het bureau handiger dan steeds heen en weer klikken

Ikzelf heb veel geleerd van PHP 5 & MySQL, zie hier
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 18:49:04
Quote Anchor link
Ik begrijp best dat hier word gevraagd om een boek. Maar internet is een beter medium naar mijn mening.

Van school uit hebben wij PHP applicatieonwikkeling van Peter Kassenaar. Dit vind ik zelf nog wel een aardig boek, zelf gebruik ik het niet. Heb het boek misschien een of twee keer open gehad en dat was meer uit nieuwschierigheid naar het boek.
Gewijzigd op 29/12/2010 18:49:25 door Mike Smit
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2010 18:54:25
Quote Anchor link
Ja, ja mag vinden dat internet een beter medium is, maar als iemand specifiek vraagt om een boek geef dan in het vervolg ook een zinvolle reactie ;)

Als je bij een friettent om een frikandel vraagt krijg je toch ook niet een kroket omdat de snackbarhouder die toevallig lekkerder vindt? Snap je wat ik bedoel...
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 19:00:42
Quote Anchor link
Ik begrijp wat je bedoelt maar dat deed ik daarvoor al daarom reageerde ik op nieuw met een zinvolle reactie. Ik heb hem nu toch een correct antwoord gegeven?
Gewijzigd op 29/12/2010 19:01:31 door Mike Smit
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2010 19:07:43
Quote Anchor link
Mike Smit op 29/12/2010 19:00:42:
Ik heb hem nu toch een correct antwoord gegeven?

Het is al goed hoor ;) ... en ik denk dat Ellen toch echt een meisje is.
 
Mike Smit

Mike Smit

29/12/2010 19:09:51
Quote Anchor link
O, excuses.
 
The Force

The Force

29/12/2010 21:07:11
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2010 18:54:25:
Ja, ja mag vinden dat internet een beter medium is, maar als iemand specifiek vraagt om een boek geef dan in het vervolg ook een zinvolle reactie ;)

Als je bij een friettent om een frikandel vraagt krijg je toch ook niet een kroket omdat de snackbarhouder die toevallig lekkerder vindt? Snap je wat ik bedoel...


Oké, dus je mag alleen maar een vraag exact beantwoorden? Je mag niet met een beter alternatief komen? Beetje vreemd :). Volgens mij worden op PHPHulp continue vragen gesteld die niet als machine exact beantwoord worden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2010 21:11:17
Quote Anchor link
Jij mag doen wat je wilt hoor. In sommige gevallen gaat jouw opmerking zeker wel op, alleen in dit geval vraagt iemand heel specifiek en gericht om een boek. Vandaar.

... may the Force be with you
 
Ellen P

Ellen P

29/12/2010 22:52:42
Quote Anchor link
Ja, ik vraag om een boek. En wel omdat wanneer je begint, en bij een goed boek, het vaak gestructureerd zaken aanbrengt.
Bij zoeken op internet, wat ik ook zeker doe, is het vaak hap en snap op onderwerpen dieper inspringen. Combinatie internet en boek is volgens mij het sterkst.
 
Bertus Wikkerink

Bertus Wikkerink

06/01/2011 22:15:06
Quote Anchor link
Beste Ellen,

ik ben onlangs ook begonnen met PHP
en ook ik stelde mij diezelfde vraag.
Ik ben in aanraking gekomen(via bibliotheek) met het boek:
Startersboek PHP & MySQL van Jochen Franke & Axel Bornträger van Easy Computing.
Het is nieuw niet meer te koop. Zo oud is het al.
Maar tweede hands is het nog beschikbaar.

Je leert met dit boek een webside (www.planeshop) stapsgewijs maken.
Hierbij begin je simpel en gaan ze er steeds dieper op in waarbij je steeds meer zelf moet doen wat al een keer behandeld is.

Je komt dan toch problemen tegen die je dan niet zelf kunt oplossen.
En daarbij is dit medium, waar we elkaar nu allemaal vinden, heel geschikt om je vragen(al dan niet met scripts) te stellen.
Aan de antwoorden die je hier krijgt, zul je dan wel wat hebben omdat je het boek erbij hebt.

Succes met het leren van PHP.

Groeten van Bertus

Toevoeging op 06/01/2011 22:16:21:

Ik vergat het ISBN nummer: 978-90-456-4220-8
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/01/2011 23:07:49
Quote Anchor link
Heb even bij bol gekeken en zag een paar voorbeeldpagina's. Pagina 203 laat zien dat de foutafhandeling 'or die' is. Selectievelden worden aangeven met * ipv afzonderlijk te benoemen. Pagina 204 laat in een echo veel " escapen. Begin je echo met een ' en je kunt verder prima " gebruiken. Maakt het ook weer overzichtelijker.

Het lijkt mij dat ook dit boek je de basis verkeert aanleert.
 
Bertus Wikkerink

Bertus Wikkerink

13/01/2011 16:06:24
Quote Anchor link
Op bladzijde 203 wordt Figuur 12-4 weergegeven.
Hierin wordt weergegeven: Het gegevenstype voor de verbinding selecteren.

Op bladzijde 204 worden
Figuur 12-5 : Selecteer hier de DSN die U hebt gemaakt weergegeven en
Figuur 12-6 :Selecteer die tabellen die U wilt importeren.

Beide bladzijden staan in een hoofdstuk met de titel:
MySQL met Access benaderen.

Ik weet niet welk boek met welke pagina's BOL.COM afbeeld; maar waarschijnlijk niet van het boek, waar ik het over had.

Groeten,

Bertus
 
Justin S

Justin S

13/01/2011 16:26:54
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, ga naar de dichtstbijzijnde boekenzaak die wat meer boeken heeft dan de standaard boeken van John Grisham enz.. En zoek naar een boek met een titel als PHP5 basiscursus, mySQL en zoek naar de meest recente data van verschijning. Internet maakt elke dag sprongen door waardoor de boeken elke dag, jaren ouder worden.. ALs je PHP gaat leren uit een boek wat vijf jaar oud is, leer je bij sommige boeken verkeerde technieken aan.

Zelf heb ik de basiscursus geleerd met PHP 4.2 van Academic Service (ja toen was PHP 4 er nog), momenteel zijn diezelfde boeken er van PHP 5. Hier wordt ook ingegaan op mySQL en het veilig opslaan van data.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.